2024-11-22, 15:50
  #85321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Har du fått se årets? Jag går bara efter förra årets.
Japp, han både flyttade upp pengar och tog ut.

Föreningen blev låst nyligen, för sist jag kollade så var det Åsas man som stod skriven i styrelsen, tyckte det var märkligt då de pratat om åsa konstant.
Tror de Låst uppgifterna i samband med granskningarna som kommer nu.
Bara läst ÅR för 23.
Visste inte att man kunde dölja info om styrelser osv.
Citera
2024-11-22, 15:51
  #85322
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Bara läst ÅR för 23.
Visste inte att man kunde dölja info om styrelser osv.
Det kan man inte.
Citera
2024-11-22, 15:51
  #85323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
När man får bara en liten uns av insikt i koncernen Dumpen AB's affärsupplägg. Så inser man att de gamla hederliga pyramidspelsuppläggen skulle bli gröna av avund.

Kan mycket väl bli nästa projekt för duon efter blivit "färdigbehandlade" på kommande internering. De tar nya tag när dom fått blodad tand på upplägget. Något lotteri med pyramidspelsupplägg?!
Dumpen pyramid eller Dumpen MLM kanske.
De franchise'ar till folk som gör franchise som gör franchise som tillslut gör dumpen modellen.
Så swish går igenom leden och rakt upp till SNPS som njuter på sina pulver i pyramidform?
Citera
2024-11-22, 15:52
  #85324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
När man får bara en liten uns av insikt i koncernen Dumpen AB's affärsupplägg. Så inser man att de gamla hederliga pyramidspelsuppläggen skulle bli gröna av avund.

Kan mycket väl bli nästa projekt för duon efter blivit "färdigbehandlade" på kommande internering. De tar nya tag när dom fått blodad tand på upplägget. Något lotteri med pyramidspelsupplägg?!
Eller en variant av Bellas rosa påsar. Puttes polare i HA är ju kända för att vara med lite här och där i sopbranchen.
Citera
2024-11-22, 15:54
  #85325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det kan man inte.
Då betyder det att föreningen står utan styrelse just nu då...
Citera
2024-11-22, 15:58
  #85326
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Eller en variant av Bellas rosa påsar. Puttes polare i HA är ju kända för att vara med lite här och där i sopbranchen.

Jag har också dragit paralleller mellan Sopdrottningen och PruttSara i mina tankar. De har samma aura och liknande syn på vad hederligt arbete innebär. Även det där med tänka längre än godissnoken och konsekvenser när det brister, det är något dom delar fullt ut med varandra.
Citera
2024-11-22, 15:59
  #85327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Bara läst ÅR för 23.
Visste inte att man kunde dölja info om styrelser osv.
Förtag nej.

https://www.allabolag.se/foretag/f%C3%B6reningen-dumpen/-/f%C3%B6reningar/3OQ49IMI63IGG

https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

https://www.bolagsfakta.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Föreningen kan jag låta dig ta ställning till själv via de länkar jag bidragit, eller själv googla föreningen dumpen.
Kan ju tilläggas att adressen till dessa är C/o ÅSA Broing, alltså den Dumpen själva sagt är ansvarig för föreningen på sin facebook.

https://kpmg.com/se/sv/home/industries/ideella-organisationer/styrelsearbete-i-ideella-foreningar-och-stiftelser.html

Citat:
Alla ideella föreningar och stiftelser behöver ha en styrelse.

Citat:
En ideell förening måste ha en styrelse. Styrelsens uppdrag är att bereda olika frågor, förvalta de beslut som årsmötet fattat, leda föreningens arbete

https://forening.se/fortroendevalda/styrelsen/
Citat:
Styrelsen i en näringsdrivande ideell förenings bör bestå av minst tre ledamöter.
https://www.bolagsverket.se/forening/ideellforening/startaideellforening/styrelseinaringsdrivandeideellforening.1487.html

Då kan ju folk ta sina egna beslut om de dolt det eller inte, men information om styrelse finns inte i de vanliga sidorna att kolla företag.
Och du måste ha en styrelse, 1+1=2 i min bok, även om det är en viss annan här som försöker få det att låta på något annat sätt.

Här är infon, föreningen skall ha en styrelse och styrelsen finns inte registrerad på dessa 3 sidor alltså är den nu mera låst för jag vet att jag sist kollade upp den bestod av Åsas make, vilket jag då tyckte var konstigt, men sket i de då de ändå var åsas make.
Kan ju vara så att åsa inte får sitta i någon styrelse eller något av någon anledning.

Upp till er, skiter fullständigt i vad andra tror om de uppgifterna, som sagt för mig är 1+1 = 2
Citera
2024-11-22, 16:00
  #85328
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Då betyder det att föreningen står utan styrelse just nu då...
Jag ser fyra styrelsemedlemmar.
Citera
2024-11-22, 16:27
  #85329
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Har ni supportrar någonsin ställt er frågan hur många barn dessa så kallade gäddor faktiskt skulle kunna utnyttja i verkligheten, ens teoretiskt? De som faktiskt utsätts i verkligheten är i majoriteten av fallen sådana som finns i personens fysiska närhet så som familj och vänner.

Online handlar det mestadels om personer som utstuderat använder metoder så som utpressning och/eller uppger sig vara jämnåriga med barnet/tonåringen. Majoriteten av de som blivit uthängda hade med största sannolikhet aldrig ens fått möjligheten att möta upp ett riktigt barn. Lägg sedan till fiskarnas nästan maniska övertalningsbenägenhet så borde bilden klarna något.

Det finns så klart undantag, det motsäger jag inte, men det jag talar om är majoriteten av uthängningarna. Sedan så bör man även ställa sig frågan varför andra experter på området tar avstånd från deras metoder. De säger exempelvis att stigmatisering av de här personerna troligtvis gör mer skada än nytta. Det ska till och med kunna öka risken för att övergrepp begås (om de nu mot förmodan skulle nå en person som faktiskt har en verklig möjlighet att få till ett riktigt möte).

Dessutom ska det minska deras benägenhet att söka hjälp. Båda dessa saker är rena motsatsen till att faktiskt hjälpa utsatta barn. Lägg sedan till det faktum att vi vet att de har raserat livet för barn och anhöriga till de som hängts ut som är helt oskyldiga i sammanhanget. Dessa barn är definitivt inte fiktiva.

Du skriver att majoriteten av förövare är närstående, vilket är sant, men Dumpen har ju påvisat att det finns andra, dvs icke närstående, som vill förgripa sig på barn. Skulle Dumpen inte redovisa detta bara för att det finns en annan större kategori förövare, eller hur fan menar du.
Du skriver ju själv att "det finns såklart undantag", så då är det väl bra om Dumpen drar fram dem i ljuset.

Dumpen vill ha till en lagändring.
Detta genom uppvisande av hur det ser ut på vissa sociala medier så att beslutsfattare och allmänheten får reda på hur jävligt det är.

Att det skulle minska benägenheten att söka hjälp tror jag inte ett dugg på eftersom de inte tycker att de har problem utan felet är hos andra, bara läsa denna tråden.

Att lägga skulden på Dumpen för att gäddor vill förgripa sig på barn är ju sjukt, förstår du inte det så borde du söka hjälp.
Citera
2024-11-22, 16:29
  #85330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag ser fyra styrelsemedlemmar.
Var?
Citera
2024-11-22, 16:30
  #85331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag ser fyra styrelsemedlemmar.
https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN#ansvariga

Jag ser 0...
Citera
2024-11-22, 16:34
  #85332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Förtag nej.

https://www.allabolag.se/foretag/f%C3%B6reningen-dumpen/-/f%C3%B6reningar/3OQ49IMI63IGG

https://www.ratsit.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

https://www.bolagsfakta.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Föreningen kan jag låta dig ta ställning till själv via de länkar jag bidragit, eller själv googla föreningen dumpen.
Kan ju tilläggas att adressen till dessa är C/o ÅSA Broing, alltså den Dumpen själva sagt är ansvarig för föreningen på sin facebook.

https://kpmg.com/se/sv/home/industries/ideella-organisationer/styrelsearbete-i-ideella-foreningar-och-stiftelser.html





https://forening.se/fortroendevalda/styrelsen/

https://www.bolagsverket.se/forening/ideellforening/startaideellforening/styrelseinaringsdrivandeideellforening.1487.html

Då kan ju folk ta sina egna beslut om de dolt det eller inte, men information om styrelse finns inte i de vanliga sidorna att kolla företag.
Och du måste ha en styrelse, 1+1=2 i min bok, även om det är en viss annan här som försöker få det att låta på något annat sätt.

Här är infon, föreningen skall ha en styrelse och styrelsen finns inte registrerad på dessa 3 sidor alltså är den nu mera låst för jag vet att jag sist kollade upp den bestod av Åsas make, vilket jag då tyckte var konstigt, men sket i de då de ändå var åsas make.
Kan ju vara så att åsa inte får sitta i någon styrelse eller något av någon anledning.

Upp till er, skiter fullständigt i vad andra tror om de uppgifterna, som sagt för mig är 1+1 = 2
Helt enig... enl dessa står föreningen utan styrelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in