Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Massa britter är jätteupprörda för att Shittys spelare fick gult kort och ”blev behandlad dåligt” av publiken.
Påminns igen varför jag inte gillar britter och speciellt inte när det kommer till sport
https://x.com/daznwfootball/status/1859664438149906456?s=46
Näe de verkar ha väntat sig röda mattan utrullad när de spelar borta. Men det är också att folk inte är vana vid den här typen av intensivt organiserat support inom damfotbollen. Plus en engelsk självbild att allting alltid handlar om dem. Den här matchen kanske kunde få handla om att det var en stor framgång för svensk fotboll.
Jag tycker inte man ska kasta grejer men det gjordes inte heller av mer än en person av över 20 000. Det var en blandad publik med män och kvinnor i olika åldrar och även många barn, även på kortsidan. Så jag uppskattar inte att engelsk media målar upp det som att publiken bestod av 20 000 huliganer för så var det inte. Skulle tippa att myntkastaren antagligen var ett barn eller tonåring.
Barcelona tål inte heller när lag försöker vinna mot dem. Gick t o m och skulle ”varna” domaren om hur mycket Chelsea maskar innan deras match mot Chelsea förra året. Löjligt. Alla lag gör det, Barcelona minst lika mycket som nån annan. Men deras reaktion på Hammarbys stöd och eventuella burop mot Barca kommer nog bli att de vill göra så många mål som möjligt som i första matchen.
Kanske inte jättebra om det kastas grejer för det blir ett himla liv och sen kan väl Hammarby åka på böter? Vilket vore tråkigt.