2024-11-22, 11:04
Medlem
DikTs avatar
Bra insats av Bajen. Magisk inramning.
Tyvärr visar sig den individuella skickligheten bli avgörande.
"Bunny" har väl två avslut och gör två mål. Vad kan xG ha varit på dessa? 0,3 summerat?
Bara att applådera det andra målet. Klass.
Vi är nära men inte riktigt där. Trist med en "hedersam förlust" men man kan inte begära mer av klubb/spelare än det som presterades.
Citera
2024-11-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Massa britter är jätteupprörda för att Shittys spelare fick gult kort och ”blev behandlad dåligt” av publiken.

Påminns igen varför jag inte gillar britter och speciellt inte när det kommer till sport
https://x.com/daznwfootball/status/1859664438149906456?s=46

Jag är rätt säker på att domaren bedömde det som osportsligt uppträande Shaws kroppsspråk och agerande mot Bajenfansen. Därför det gula. Men säkert att hade det vart en annan domare så kanske den hade släppt det. Nån ny regel månne om firande mot andra lagets fans ?
UEFA kollar nog på inkastande av mynten mot Shaw. Kanske böter för Bajen där ? Tillrättavisning typ.
En del spelare gör ju så där bara för att provocera istf att bara höja upp armarna och fira med medspelarna.
Citera
2024-11-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Jag är rätt säker på att domaren bedömde det som osportsligt uppträande Shaws kroppsspråk och agerande mot Bajenfansen. Därför det gula. Men säkert att hade det vart en annan domare så kanske den hade släppt det. Nån ny regel månne om firande mot andra lagets fans ?
UEFA kollar nog på inkastande av mynten mot Shaw. Kanske böter för Bajen där ? Tillrättavisning typ.
En del spelare gör ju så där bara för att provocera istf att bara höja upp armarna och fira med medspelarna.
Solklart gult kort, givetvis fel att någon kastade men inget att gå banans över
Citera
2024-11-22, 12:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Att fira framför motståndarklacken har väl gett gult rätt länge.
Citera
2024-11-22, 13:13
Medlem
bananjuices avatar
Ja, Shaw sprang helt uppenbart fram mot vår klack och sträckte ut armarna för att provocera. Hon fick ett mynt kastat på sig och rak i ryggen utan gnäll gick hon därifrån för att fira med lagkamraterna. För det är hon många gånger större än sina vidriga lagkamrater som maskade, fejkade skador och så vidare.

Nu är det bara att njuta av de kvarvarande två matcherna och sova gott med vetskapen att Bajen absolut kan slåss med lag i citys klass. Ska bli kul att se hur det går mot Barca.
Citera
2024-11-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Massa britter är jätteupprörda för att Shittys spelare fick gult kort och ”blev behandlad dåligt” av publiken.

Påminns igen varför jag inte gillar britter och speciellt inte när det kommer till sport
https://x.com/daznwfootball/status/1859664438149906456?s=46

Näe de verkar ha väntat sig röda mattan utrullad när de spelar borta. Men det är också att folk inte är vana vid den här typen av intensivt organiserat support inom damfotbollen. Plus en engelsk självbild att allting alltid handlar om dem. Den här matchen kanske kunde få handla om att det var en stor framgång för svensk fotboll.

Jag tycker inte man ska kasta grejer men det gjordes inte heller av mer än en person av över 20 000. Det var en blandad publik med män och kvinnor i olika åldrar och även många barn, även på kortsidan. Så jag uppskattar inte att engelsk media målar upp det som att publiken bestod av 20 000 huliganer för så var det inte. Skulle tippa att myntkastaren antagligen var ett barn eller tonåring.

Barcelona tål inte heller när lag försöker vinna mot dem. Gick t o m och skulle ”varna” domaren om hur mycket Chelsea maskar innan deras match mot Chelsea förra året. Löjligt. Alla lag gör det, Barcelona minst lika mycket som nån annan. Men deras reaktion på Hammarbys stöd och eventuella burop mot Barca kommer nog bli att de vill göra så många mål som möjligt som i första matchen.

Kanske inte jättebra om det kastas grejer för det blir ett himla liv och sen kan väl Hammarby åka på böter? Vilket vore tråkigt.
Citera
2024-11-22, 14:12
Medlem
Citat:

Jag tror inte hon gjorde det medvetet för att provocera. I WSL tillåter de att man firar framför motståndarlagets fans, aldrig sett ett gult kort för det. Kanske inte utsträckta armar men Shaw bara provade sig fram. Hon hade Hammarbysupportar åt alla håll, såg först ut som hon inte visste var hon skulle springa och har aldrig varit i en liknande situation med en sådan publik förut.
Citera
2024-11-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tror inte hon gjorde det medvetet för att provocera. I WSL tillåter de att man firar framför motståndarlagets fans, aldrig sett ett gult kort för det. Kanske inte utsträckta armar men Shaw bara provade sig fram. Hon hade Hammarbysupportar åt alla håll, såg först ut som hon inte visste var hon skulle springa och har aldrig varit i en liknande situation med en sådan publik förut.

Klart hon skulle provocera. En del spelare gillar att göra sånt. Därför uppfattade domaren att det hon gjorde va en ren provokation och därför osportsligt uppträdande. Om man gör så i WSL och inte får gult kort, så är det den ligan och den domaren.
Hon gjorde likadant mot Liverpoolfansen när ManC spelade borta mot LFC. Ingen åtgärd från domaren då.
Är det för att prova sig fram och se hur långt man kan gå, så fick hon ju va beredd på motreaktion.
Nej, jag försvarar inte Bajenfansen men vad hade hon väntat sig.
Citera
2024-11-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Att fira framför motståndarklacken har väl gett gult rätt länge.

Jaa, det är nog så. Om domarn ser det som en provokation ochosportsligt uppträdande, så är det gult. Sant.
Citera
2024-11-22, 15:00
Medlem
Som jag trodde....
https://www.svt.se/sport/fotboll/uefa-startar-utredning-efter-inkastade-myntet-i-cl-mellan-hammarby-och-manchester-city
Citera
2024-11-22, 16:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245

Så även med två bra lag direktkvalade blir League path tufft för de svenska lagen. Men kan gå att kvalificera sig därifrån. Annars, om man åker ut i kvalet, får man spela Europa League. Och där tror jag både Häcken och Hammarby borde kunna gå ganska långt. Kanske t o m ha chans att vinna hela turneringen. Hamnar man där lär man mot slutet av turneringen få möta lag som Ajax, Rosenborg, Atlético Madrid, Fiorentina, Sporting, kanske Frankfurt eller Paris FC. Och det är ganska stor skillnad mot att spela mot de allra bästa i Europa som Hammarby fick testa på nu som första Europa upplevelse.

Är du 100 % säker på att de lag som slås ut i WCL-kvalet får spela Europa League 2025/26? Det öppnar ju upp för många publikfester nästa år.

Problemet för Bajens damer är annars Arenafrågan. Om MFF, Hammarbys herrar eller AIK vinner cupen så blir det Europaspel för Djurgården. Det betyder att Tele 2 kommer att vara uppbokad stora delar av hösten. Vore extremt trist med matcher på Grimsta eller Studenternas.

Det lutar väl åt att det ska byggas ett nytt stadion på samma plats som Gamla Söderstadion stod men det lär väl ligga 2-3 år i framtiden.
Citera
2024-11-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Är du 100 % säker på att de lag som slås ut i WCL-kvalet får spela Europa League 2025/26? Det öppnar ju upp för många publikfester nästa år.

Problemet för Bajens damer är annars Arenafrågan. Om MFF, Hammarbys herrar eller AIK vinner cupen så blir det Europaspel för Djurgården. Det betyder att Tele 2 kommer att vara uppbokad stora delar av hösten. Vore extremt trist med matcher på Grimsta eller Studenternas.

Det lutar väl åt att det ska byggas ett nytt stadion på samma plats som Gamla Söderstadion stod men det lär väl ligga 2-3 år i framtiden.
Hammarbys damer drar ju uppenbarligen mer än Djurgårdens herrar så rimligen borde det vara de som får flytta på sig. Speciellt eftersom det är Hammarbys arena från början och Djurgårdens europaspel inte är säkrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in