Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Dina inlägg i tråden handlar i det närmaste enbart om att ifrågasätta (och spekulera kring) varför användare hänger så mycket i tråden, samt denna märkliga frågeställning. Tycker du det är givande? Varför envisas du med att posta dessa funderingar år ut och år in? Man blir uppriktigt nyfiken.
Personligen är jag absolut inte 100% övertygad om att SE är oskyldig, hur skulle jag det? Finns nog ingen i tråden som är 100%, möjligen om denne vet vem som är denne verklige mördaren. Vilket jag inte tror någon vet.
Har du problem med att somliga användare ifrågasätter de övertygade? Varför? Vill du att tråden enbart ska bestå av ryggkliande bland enbart övertygade om SEs skuld? Vad får du ut av en sådan tråd?
"Dina inlägg i tråden handlar i det närmaste enbart om att ifrågasättavarför användare hänger så mycket i tråden"
Numer är det så. Förr gick det att ha diskussioner. Innan vissa gjorde entrè. Många insatta har lämnat pga det.
"Varför envisas du med att posta dessa funderingar?"
Tja, jag undrar vad vitsen är med att "diskutera" när man bestämt sig. För mig en större gåta än om SE hade rock eller jacka.
"Har du problem med att somliga användare ifrågasätter de övertygade?"
Absolut inte. Det handlar mer om hur man gör det.
Jag ska ge dig ett exempel. enough-is-enough har bett anhängarna att spekulera och redogöra för ett förlopp där SE har på sig en blå jacka och inte rock. När det gjordes kom repliken att då faller hela teorin eftersom att YN uppger rock och hon är trumfkortet. SE är alltså oskyldig.
Ett annat är pratet om bevis. Om dessa fanns vore fallet löst. Eftersom att det inte är så måste man ju spekulera. Det går alldeles utmärkt i övriga trådar men här är det direkt "SEkten" och övriga tillmälen. Följt av en lång utläggning som ofta leder till Cluedo.
"Personligen är jag absolut inte 100% övertygad om att SE är oskyldig"
Vad är det då som får dig att känna så?