2024-11-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Varför skulle någon som inte knarkar vilja att tillgången på knark blir mer än det redan är?
Ytterligare ett bevis på din faktaresistens. Tror du på allvar att en legalisering handlar om att öka tillgången på knark?
Du borde starta en blogg i stället där du kan predika ostört. Du stoppar ändå fingrarna i öronen så fort någon ger dig svar på tal och sen börjar du om från ruta ett igen.
Citera
2024-11-21, 14:04
Medlem
stetson900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det spelar roll för att du ljuger rakt ut med "trust me bro" som källa!

Man ska inte underskatta en rätt levererad "trust me bro" XD
Citera
2024-11-21, 14:06
Medlem
Citat:
Det stämmer inte att skadebilden gör cannabis till en påstådd lätt drog. Det är som sagt bara en annan skadebild än flera andra droger.

Det stämmer heller inte att cannabis klassas som en lätt drog. Det är bara knarkare som vill ha det så.

Nej.Skadebilden för individen och samhället är lättare för cannabis än flera andra droger som räknas som lätta droger och är lagliga idag. Därför är det en lätt drog.

Har inget med vad någon vill att det ska vara. Det handlar om vad vetenskapen säger. Det är snarare du som vill att det inte ska vara en lätt drog din knarkare.

Citat:
Inget jag kan dra ur hatten bara sådär. Spelar det någon roll? Fattar du inte att argument bra för legalisering är just det - en legaliseringsagenda.

Det är skillnad på en legaliseringslobby och en agenda din konspirationsteoretiker. Legaliseringen är en gräsrotsrörelse. Det är vad yngre generationer vill ha.
Senast redigerad av dalavita 2024-11-21 kl. 14:10.
Citera
2024-11-21, 14:14
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bra med olagligt knark som gängen kan skjuta ihjäl varandra om. Legaliserar man det så försvinner deras marknad och då ger dom sig på vanligt folk istället.
Citera
2024-11-21, 14:18
Medlem
Citat:
Det spelar roll för att du ljuger rakt ut med "trust me bro" som källa!

Ställ dig frågan varför någon vill legalisera cannabis? Jag kan bara komma på en anledning. Kan du komma på fler?
Citera
2024-11-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Men för helvete…..

Forskningen visar inte att cannabis orsakar schizofreni. Det man kunnat påvisa är att cannabis kan utlösa tillståndet hos människor som redan är drabbade av det. Vilket väldigt många olika saker kan.

Du har ju redan fått det här påpekat för dig flera gånger. Varför börjar du om från ruta ett? Förstår du inte hur extremt oärlig du framstår?

Det säger jag heller inte. Ordet du ska fokusera lite mer på är "kopplingen".
Citera
2024-11-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ställ dig frågan varför någon vill legalisera cannabis? Jag kan bara komma på en anledning. Kan du komma på fler?
Jag är inte förvånad att du tänker så när du har bestämt dig i förväg vad du ska tycka. Du är en person som anser sig ha rätt även när han har fel.
Citera
2024-11-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Ytterligare ett bevis på din faktaresistens. Tror du på allvar att en legalisering handlar om att öka tillgången på knark?

För en knarkare är det det. En knarkare vill bara knarka. Det är bara knarkare som vill ha legalisering. Så ja, det handlar bara om att tillgången på knark ska öka.
Citera
2024-11-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Nej.Skadebilden för individen och samhället är lättare för cannabis än flera andra droger som räknas som lätta droger och är lagliga idag. Därför är det en lätt drog.

Har inget med vad någon vill att det ska vara. Det handlar om vad vetenskapen säger. Det är snarare du som vill att det inte ska vara en lätt drog din knarkare.

Det är skillnad på en legaliseringslobby och en agenda din konspirationsteoretiker. Legaliseringen är en gräsrotsrörelse. Det är vad yngre generationer vill ha.

Klockrent exempel på att tala emot sig själv i samma inlägg! Jag tror du förstår utan att jag ska behöva förklara det uppenbara för dig.

I övrigt som sagt olika skadebilder, som visar sig på olika sätt och i olika stadier av missbruk.
Citera
2024-11-21, 14:29
Medlem
Citat:
Jag är inte förvånad att du tänker så när du har bestämt dig i förväg vad du ska tycka. Du är en person som anser sig ha rätt även när han har fel.

Du kom inte på några fler anledningar än att kunna fortsätta knarka då nä. Väntat.
Citera
2024-11-21, 14:42
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ta du och fimpa jointen så kanske du kan se bortom den, och förstå.
Vilket jävla svar. Du vet inget om mig, vad jag vet eller förstår. Håll dig till ämnet och lägg ner personangreppen.
Citera
2024-11-21, 14:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Fysiska, psykiska och långtgående skador. Skippa ordet "andra" om det gjorde att det blev lätt att missförstå meningen.
Om du skulle ta och bevisa de här fysiska och psykiska långtgående skadorna kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in