2024-11-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Så du fortsätter att hänvisa till 17 år gamla artiklar, trots att modern forskning motbevisar dessa teser?

Din sk moderna forskning kommer direkt från den framväxande legaliseringslobbyn.
Citera
2024-11-21, 13:16
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det beror givetvis på den språkliga definitionen av termen "drog". Men cannabis är knark.

Drog, knark, narkotika. Kärt barn har många namn.
Citera
2024-11-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Drog, knark, narkotika. Kärt barn har många namn.

Ja. Men i dessa trådar är de knarkande ordmärkarna snabba att hugga om man använder ett ord på ett sätt som gör att de framstår som just knarkare. Ibland orkar man friskriva sig från det. Ibland skiter man i det.
Citera
2024-11-21, 13:25
Medlem
Citat:
Din sk moderna forskning kommer direkt från den framväxande legaliseringslobbyn.
Ok, har du några belägg för det så jag kan läsa på?
Citera
2024-11-21, 13:27
Medlem
Citat:
Det sa jag inte. Det är oviktigt. Knarkets påverkan på dig och din omgivning och resten av samhället är däremot viktigt. Kanske då inte för dig men en knarkares åsikt i frågan är inte värd något.
Jo det är precis det du säger då du inte accepterar andra formuleringar av olika begrepp och ämnen, trots att dessa är korrekta utifrån svenskan i sin helhet.

Och sluta med din jäkla ad hominem hela tiden!
Citera
2024-11-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ok, har du några belägg för det så jag kan läsa på?

Inget jag kan dra ur hatten bara sådär. Spelar det någon roll? Fattar du inte att argument bra för legalisering är just det - en legaliseringsagenda.
Citera
2024-11-21, 13:38
Medlem
Citat:
Poängen är att det finns knark och så finns det icke knark.
Du kontrar alltså med att göra exakt samma sak en gång till. När ska du lära dig att ”knark” inte är en vetenskaplig term som talar om någonting för oss om drogerna i fråga?
Det du säger är lika innehållslöst som om jag skulle säga att ”det finns droger och så finns det icke droger” och baserat på det sätta koffein och fentanyl i samma fack, bara för att båda är droger.
Guilt by association brukar man kalla det argumentationsfelet.
Citera
2024-11-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Du kontrar alltså med att göra exakt samma sak en gång till. När ska du lära dig att ”knark” inte är en vetenskaplig term som talar om någonting för oss om drogerna i fråga?
Det du säger är lika innehållslöst som om jag skulle säga att ”det finns droger och så finns det icke droger” och baserat på det sätta koffein och fentanyl i samma fack, bara för att båda är droger.
Guilt by association brukar man kalla det argumentationsfelet.

Som sagt, Sverige rikes lag hjälper dig med detta.
Citera
2024-11-21, 13:43
Medlem
Citat:
Jag förstår precis hur du menar
Bra. Då förväntar jag mig att du i fortsättningen låter bli att hävda att missbruk skulle vara normen, trots att det i själva verket är ett par procent av användarna.
Citera
2024-11-21, 13:44
Medlem
Citat:
Inget jag kan dra ur hatten bara sådär. Spelar det någon roll? Fattar du inte att argument bra för legalisering är just det - en legaliseringsagenda.
Det spelar roll för att du ljuger rakt ut med "trust me bro" som källa!
Citera
2024-11-21, 13:46
Medlem
Citat:
Samstämmiga studier som visar på kopplingen mellan cannabisintag och schizofreni är bland annat:

Linszen, D.H. et al (1995). Samenhang tussen gebruik van
cannabis en recidief/exacerbatie van psychose bij patienten
met schizofrenie. Ned Tijdschr Geneeskd 1995; 139:502-7.
van Os, J. et al (2002). Cannabis use and psychosis: a
longitudinal population-based study. Am J Epidemiol 2002;
156(4):319-27.
Zammit, S. et al (2002). Self reported cannabis use as a risk
factor for schizophrenia in Swedish conscripts of 1969:
historical cohort study. BMJ 2002; 325:1199-201.
Fergusson, D.M. et al (2003). Cannabis dependence and
psychotic symptoms in young people. Psychol Med 2003;
33(1):15-21.
Boydell, J., van Os, J. et al (2006). Trends of cannabis use
prior to first presentation with schizophrenia, in south-east
London between 1965 and 1999. Psychological Medicine
2006; 36:441-446.

Men för helvete…..

Forskningen visar inte att cannabis orsakar schizofreni. Det man kunnat påvisa är att cannabis kan utlösa tillståndet hos människor som redan är drabbade av det. Vilket väldigt många olika saker kan.

Du har ju redan fått det här påpekat för dig flera gånger. Varför börjar du om från ruta ett? Förstår du inte hur extremt oärlig du framstår?
Citera
2024-11-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Men för helvete…..

Forskningen visar inte att cannabis orsakar schizofreni. Det man kunnat påvisa är att cannabis kan utlösa tillståndet hos människor som redan är drabbade av det. Vilket väldigt många olika saker kan.

Du har ju redan fått det här påpekat för dig flera gånger. Varför börjar du om från ruta ett? Förstår du inte hur extremt oärlig du framstår?
För att inte tala om att han kör med källor som är mer än 30 år gamla.

Skulle inte bli förvånad om han börjar källhänvisa till bibeln snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in