2024-11-21, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Målsägande nämner stryptag i förhören med henne. Och det var rätt stora blåmärken på hennes höfter.

Fast blåmärkena på höfterna går väl inte att relatera till de påstådda stryptagen?

Får man blåmärken på höften om någon kopplar ett stryptag? 🤔

Den unge mannen förnekar väl dessutom stryptag?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-11-21 kl. 02:14. Anledning: Tillägg
Citera
2024-11-21, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om jag ska vara ärlig, vilket man ska vara eller hur?

Jag har tidigare skrivit att tjatsex inte i sig är ett brott.

Men jag förstår inte hur du kan missa att våldtäkt är en brottslig handling?

Eller har du en annan uppfattning?

Huruvida eventuella sexuella olika ställningar får dig att gå igång och hänvisningar till porrfilmer och jag vet inte vad står för dig.

Att den tilltalade blev Dömd i TR och HR kommer att göra samma bedömning behöver man inte vara speciellt intlegent för att räkna ut.

Har du några tankar kring varför målsäganden berättade först i det tredje förhöret att hon red den unge mannen?

Hur vanligt är det att våldtagna personer själva är aktiva i sexakten?

Att det finns andra skribenter som hyser tvivel kring att det hela handlar om våldtäkt vet vi.

Det går väl inte att utesluta att hovrätten kommer att göra en liknande bedömning utifrån omständigheterna?

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-11-21 kl. 02:17. Anledning: Tillägg
Citera
2024-11-21, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du några tankar kring varför målsäganden berättade först i det tredje förhöret att hon red den unge mannen?

Hur vanligt är det att våldtagna personer själva är aktiva i sexakten?

Att det finns andra skribenter som hyser tvivel kring att det hela handlar om våldtäkt vet vi.

Det går väl inte att utesluta att hovrätten kommer att göra en liknande bedömning utifrån omständigheterna?

Nja, det där är fel. Hon berättar det faktiskt indirekt och spontant redan vid andra förhöret. (Första förhöret är mer en kortare sammanfattning).

Här har vi det spontant och indirekt berättat vid andra förhöret:

--------------------

"Förhörsledare: Hur hamnade du på mage.

Målsägande: Han vänder mig och han lyfter mig och han ja, han gör det han vill med mig i princip och
bara flyttar mig och sätter mig där han vill att jag ska va".

---------------------

Och här får hon en mer rak fråga (vid tredje förhöret) och berättar mer rakt kring det hela med att rida:

----------------------

"Förhörsledare: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?

Målsägande: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still.

Förhörsledare: Han har uppgivit att när ni bytte positioner så formulerade han det ofta som en fråga.
Han uppgav att han bett dig suga och att du då svarat genom att gå ner. Stämmer det?

Målsägande: Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.

Förhörsledare: Tror du att Viking förstod att du inte ville?

Målsägande: Jag tror att han fattade att jag inte var på det till 100% då jag puttade bort honom och sa nej men när jag gav upp kanske han tänkte att "nu vill hon".

Förhörsledare: Gjorde han något för att försäkra sig om att du ville?

Målsägande: Nej

Förhörsledare: Sade du något under tiden?

Målsägande: Jag sa nej.

Förhörsledare: Var du rädd?

Målsägande: Ja. Jag kände på mig vad jag skulle hända och att han hade andra intentioner än vad jag hade. Jag kände mig hjälplös och ensam och inte kunde göra något.

Förhörsledare: Gjorde du något fysiskt motstånd?

Målsägande: Ja jag försökte putta bort honom och ta bort hans händer.

Förhörsledare: Du har berättat att du senare gjorde som han sa. Förklara hur det kom sig.

Målsägande: Pga. rädsla för jag visste inte vad som skulle hända annars. Jag var ensam och jag kände inte att jag hade någon kontroll och det var bara att lyda typ. Eftersom han var konstant väldigt på
så kände jag mig fast i läget och kunde inte göra någonting. När jag gjorde motstånd och
puttade bort honom var han på igen och då kände jag mig väldigt hjälplös och jag hade ingen
kontroll över vad som hände alls. Det var han som bestämde vad han och jag skulle göra. Han
var väldigt på och vände runt mig och tog tag i mig. Det kändes inte som jag hade något val
mer än att göra vad han sa. Han visade ingen respekt alls. Han tog tag i mig och höll i mig
hårt. Om jag gjorde det han sa så tänkte jag att det skulle göra mindre ont men det blev inte så."

---------------------

Och ja: jag vet våldtagna (som inte har anmält) som har agerat som målsägande och gjort vad de blivit tillsagda att göra pga. rädsla för förövaren. Bla. en man som blev våldtagen och utsatt för våld. Det är väl inte konstigare än att tex. ett rånoffer för egen maskin och av rädsla ger rånaren pengarna, när rånaren är hotfull och visar sitt våldskapital.

Vi*king har visat målsägande sitt våldskapital väldigt tydligt när han inte hörsammar henne "nej" och att hon knuffar bort honom. Tar stryptag osv. Hon är (liksom rånoffret) rädd och gör som hon blir tillsagd, av rädsla. Precis som rånoffret.
Citera
2024-11-21, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Att det inte skett någon våldtäkt här är uppenbart för vem som helst som klarar av att se på det objektivt, bara tokfeminister som anser att vi män ska vara tankeläsare och förstå att en tjej som tydligt visar samtycke i handling egentligen inte vill, den typen av galningar är det som försvarar denna domen och ett luder som falskt anklagar en helt oskyldig man för våldtäkt för att hon ångrar sig/vill ha skadestånd

Målsägande både säger nej och knuffar bort honom/tar bort hans händer flera gånger. Han skulle ha slutat upp då. Hon visar klart och tydligt att han inte har samtycke. Så Vi*king behöver faktiskt inte vara en "tankeläsare". Hade han bara slutat upp när hon sa "nej" och puttade bort honom/knep ihop sin ben. Så hade han sluppit vara i den situation han är i nu.

Hon ville inte ens ha honom sovandes hos sig. Helt uppenbart ville hon inte ha sex med honom.

Du får nog lov att läsa FUP igen.
Citera
2024-11-21, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalpbosnien
Har du läst vad hennes ex skriver direkt efter den påstådda ”våldtäkten” ?

Det ända han undrar om är hur de ska bli tillsammans igen och han försöker desperat få kontakt med henne även fast hon nu råkat ut för en ”våldtäkt” så vill han bara stilla sina känslor och bli accepterad av henne igen.

Anser du då denna man är någon man ska förlita sig på ? Hans omdöme och val är i princip lika med noll.

De andra likaså. Ingen ställer någon som helst fråga som kan vara lite svårare att svara på utan accepterar blint det hon säger. De agerar som en flock får.

Hennes ord litar du även blint på. Säger väl ganska mycket.

Om hon var så rädd och så fantastiskt utsatt. Varför gick hon inte därifrån ? Varför gick hon inte på toaletten och försökte ringa polisen ? Varför sa hon inte till Viking att hon ringer polisen om han fortsätter ? Varför ringde hon inte sin vän eller skrev en snapchat till sin vän som kunde ringa polisen istället för att rida Viking ? Varför låg hon som ett däggdjur i köket istället för att bara säg hon måste på toa och ringa vem som helst ? Varför somnade hon direkt efter sexet istället för att kontakta någon ? Varför bad hon inte viking att lämna lägenheten ? Varför sa hon inte att hon hade mens, ont i huvudet eller någon annan vanlig lögn en tjej drar när hon ej vill ?

Finns tusentals varför men bara ett svar. Hon ville bli penetrerande av Viking vid aktens tillfälle. Vad händer efteråt är vad som ändrar hennes uppfattning om hela situationen och hon anmäler.

Viking ville bara ligga , Hon ville ha kärlek. Hon trodde att hon köpte kärlek med sitt kön. Viking tänkte inte i samma banor. Det är synd att de missförstod varandra men detta är absolut ingen våldtäkt.

Målsägandes ex verkar vara en reko kille. Varför kastar du skugga på honom? Läs förhöret med honom igen. Och läs målsägandes och hennes ex (nuvarande pojkvän) skriftliga konversationer. Bra kille.

Tja, det är ju vännerna som förmår målsägande att polisanmäla händelsen... Målsägande är ju traumatiserad efter våldtäkten, så hon verkar inte ens tänka på polisanmälan. Det är vännerna som får henne att polisanmäla. Och det är vännerna som får henne att kontakta sitt ex. Och det är hennes ex som får henne att kontakta sina föräldrar. Själv är hon för chockad och traumatiserad för att agera.

Du får väl läsa förhören med henne i FUP, så får du svaret på din fråga: rädsla.
Rädsla för en man som inte lyssnar på hennes "nej", inte bryr sig om att hon knuffar bort honom, inte bryr sig om att hon kniper ihop sina ben etc. Utan som forcerar sig fram/tvingar sig på, tar strypgrepp osv. Hon försökte bara överleva natten, som hon själv sa.

Du kan ju läsa om Norrmalmstorgs-dramat. Eller se dokumentären om Bunkerkvinnan. Folk handlar irrationellt när de är rädda. För att överleva.

Och målsägande gör precis som rädda rånoffer gör: vad de blir tillsagda. Målsägande gör vad hon blir tillsagd, av rädsla.
Citera
2024-11-21, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det är väl lite så hon beskriver det ja, men du var väl inte där och såg vad som verkligen hände?

Nu var mitt resonemang kring våldsinnehållet i dessa "våldtäkter" mer allmänt hållet. Det är inget rekvisit i (denna variant av) brottet våldtäkt längre, borde därför kallas samtyckeslöst sex eller brott mot samtycke.

Hon har stora blåmärken på sina höfter. Blåmärken han försöker prata bort och skylla på hennes judo. Men som Rättsmedicinalverket styrker målsägandes berättelse av hur de kommit dit: genom grepp vid ett bord. Dvs.: Vi*king ljuger kring en viktig punkt. Så varför ska man tro på honom?

Vi*king uppger även två historier kring hur hennes kläder kom av vid samma förhör, i princip i samma mening. Han verkar inte ha någon koll. Minns han ens rätt? Han som druckit både snapsar och annat innan...

Målsägande är nykter. Och lär minnas händelseförloppet bättre än vad Vi*king gör. I synnerhet som det är hon som blir utsatt.

Målsägande utsätts för våld under våldtäkten. Och tvingad trots att hon säger nej/knuffar bort/kniper ihop sina ben etc.

I princip låter det hela som en klassisk våldtäkt. Inte grov, men inte "lindrig" heller.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-11-21 kl. 04:09.
Citera
2024-11-21, 04:57
Bannlyst
Läste FUP om Er*k.
https://www.krimfup.se/search/nils-erik-viking-lundkvist-goteborg

Utifrån domen jag kunde läsa, och FUP:en som gav ännu mer information så är min slutliga beslut att han INTE är skyldig för de brott som han har dömts för.
Det är så himla skevt, att kvinna kan peka ut en kille, utan några som helst bevis och han döms.
Bevisen blir det HON har återberättat för ANDRA personer som inte ens var där.
Sverige är WOKE-deluxe
Citera
2024-11-21, 06:50
Medlem
Citat:
Målsägande både säger nej och knuffar bort honom/tar bort hans händer flera gånger. Han skulle ha slutat upp då. Hon visar klart och tydligt att han inte har samtycke. Så Vi*king behöver faktiskt inte vara en "tankeläsare". Hade han bara slutat upp när hon sa "nej" och puttade bort honom/knep ihop sin ben. Så hade han sluppit vara i den situation han är i nu.

Hon ville inte ens ha honom sovandes hos sig. Helt uppenbart ville hon inte ha sex med honom.

Du får nog lov att läsa FUP igen.

Du vet att det bara är hennes version va? Det är ord mot ord och det finns ingen anledning att värdera hennes uppgifter högre än hans.

Sen även om det skulle stämma så vet du att man får ändra sig va? Åt båda hållen man har rätt att först säga nej till sex sen ändra sig och ge samtycke till sex precis som man har rätt att ge samtycke till sex sen ändra sig och vilja avbryta.

Om MÄ version stämmer var hon först motsträvig men ändrade sig uppenbarligen och gav sedan samtycke till sex. Inget våldtäktsoffer rider sin förövare det är så dumt att klockorna stannar att tro det.
Citera
2024-11-21, 07:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Fantasifullt får man åtminstone säga... Konstigt att domstolen inte håller med... Att märka ord här och där är ju inte hur man bedömmer trovärdigheten direkt. Det kan man göra i varje rättsfall.

Att MÄ i en snap några dagar innan skickat en bild som möjligen är urringad är inte en invit till sex i min värld, och även Viking själv vill inte säga att de flörtade. Man skulle ju hoppas att vi inte lever på medeltiden, och att en sådan sak inte ska spela in i en rättegång.

Men den bilden och det faktum att hon satt ovanpå tycks vara det ni tar fasta på. (Mer än Viking själv och domstolen gjorde)

Trots att MÄ själv förklarat det med att hon bara gjorde det han sa åt henne för att hon var rädd. Är det så konstigt? Måste man aktivt göra motstånd hela akten för att det ska räknas som våldtäkt?

Eller detta med judo som diskuterats från början. Vem som helst som känner till kampsport vet att man inte kan göra mycket med judo, och att en mindre tjej inte kan göra mycket mot en större kille oavsett vad hon tränat. Samt så har du kanske missat att Viking sägs träna MMA. Eller så struntar du bara i det.

Vad har hon för anledning att vara så rädd att hon låter sig våldtas i 2 timmar? Hon har sagt att han har ett övertag för att han är 2 år äldre !!!!!!!!!!!!!!!
Det jag skriver är inte mer fantasier än vad du gör när du t.ex. skriver att hon är rädd.
Citera
2024-11-21, 07:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hon har stora blåmärken på sina höfter. Blåmärken han försöker prata bort och skylla på hennes judo. Men som Rättsmedicinalverket styrker målsägandes berättelse av hur de kommit dit: genom grepp vid ett bord. Dvs.: Vi*king ljuger kring en viktig punkt. Så varför ska man tro på honom?

Vi*king uppger även två historier kring hur hennes kläder kom av vid samma förhör, i princip i samma mening. Han verkar inte ha någon koll. Minns han ens rätt? Han som druckit både snapsar och annat innan...

Målsägande är nykter. Och lär minnas händelseförloppet bättre än vad Vi*king gör. I synnerhet som det är hon som blir utsatt.

Målsägande utsätts för våld under våldtäkten. Och tvingad trots att hon säger nej/knuffar bort/kniper ihop sina ben etc.

I princip låter det hela som en klassisk våldtäkt. Inte grov, men inte "lindrig" heller.

Händelsen vid bordet är intressant att du tar upp. Hur gick sexet till där enligt din uppfattning?

Våld, finns inga bevis som visar att våld förekommit. Blåmärkena på höften är det enda. Inget annat.

Tycker du målsäganden berättelser om avklädningen är samma i de olika förhören?
Tycker du det är troligt att det kan ha gått till som MÄ säger att avklädningen gick till?

Efter att enligt dig ha utsatts för en 2 timmar lång våldtäkt utförd med våld så går hon alltså och lägger sig i sängen, bara med trosor och låter våldtäktsmannen hålla om henne!!!!!!!!!!!!
Citera
2024-11-21, 07:44
Medlem
Karlastars avatar
Detta är ett bisarrt rättsfall. Ingen man går säker från kvinnors anklagelser.

När ska män vakna upp och göra motstånd i Kulturkriget?
Citera
2024-11-21, 08:10
Medlem
Citat:

Som sagt, det är anmärkningsvärt att så många våldtäktsförespråkare i tråden litar mer på en påtagligt berusad man (som trots närmare 2 timmars juckande inte får utlösning) som dessutom uppger olika saker i förhör på viktiga punkter.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in