2024-11-20, 22:04
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Det är inte gårdagens match han menar, utan en tidigare där Isak, som redan gjort två mål, skulle slagit en straff men gav den till Gyökeres som då var mållös. Så snacket om att Isak skulle vara ovanligt målkåt håller inte.

Ja. Det var ju det jag sa.
Mot Azerbajdzjan nu så fick istället Isak en straff som var orättvist mållös.

Kulusevski, Gyökeres och Isak kommer bra överens, kompletterar och tar hand om varandra.
Citera
2024-11-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Hur många mål gjorde Berg i Premier League?

Du inser kanske att man har förbestämda straffskyttar
Hur många matcher går det mellan målen? Exakt.

Plus jag kritiserade Isaks form i landslaget främst, inte i klubblaget. Så det där var en dålig liknelse från ditt håll då detta avser prestandan i landslaget.

Jo, förvisso men Isak är inte en bättre straffskytt än Gyökeres.
Citera
2024-11-21, 01:13
Medlem
Bartman777s avatar
Hur svårt är det att sätta en straff i fotboll egentligen?
Skulle jag som kickat lite boll då och då kunna gå in och sätta en på tex. Pickford?
Han har ju inte haft en chans att scouta mig sedan innan, då jag slängs in som en joker i stunden.

Tycker det känns lite som det är skitsamma om det är Göken eller Isak som lägger straffen. De är väl rätt hyggliga fotbollsspelare båda två.
Citera
2024-11-21, 01:22
Medlem
Ilimitados avatar
Vilket risigt beslut av uefa att tilldöma rumänien segern. Matchen hade ju sannolikt slutat kryss. Kan inte uefa göra något rätt för en gångs skull och låta Sverige och rumänien göra upp i en avgörande match?
Citera
2024-11-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Vilket risigt beslut av uefa att tilldöma rumänien segern. Matchen hade ju sannolikt slutat kryss. Kan inte uefa göra något rätt för en gångs skull och låta Sverige och rumänien göra upp i en avgörande match?

Man kan inte utdela kryss när det ena laget inte fullbordar matchen för att det "sannolikt" hade blivit kryss. Isåfall skulle lagen kunna sätta det i system, i de fall de är nöjda med det resultatet. Vore ju inte rimligt.
Citera
2024-11-21, 01:28
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Skulle jag som kickat lite boll då och då kunna gå in och sätta en på tex. Pickford?
Han har ju inte haft en chans att scouta mig sedan innan, då jag slängs in som en joker i stunden.

Tycker det känns lite som det är skitsamma om det är Göken eller Isak som lägger straffen. De är väl rätt hyggliga fotbollsspelare båda två.

Straff är svårare än vad man tror. Målet ser väldigt stort ut i tv, men ställer man sig mitt framför ett fotbollsmål så ser man att det inte är jättemycket yta att pricka av och man måste träffa bollen med hög precision för att målvakten inte ska hitta dit.
Citera
2024-11-21, 01:32
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingalundaintresse
Man kan inte utdela kryss när det ena laget inte fullbordar matchen för att det "sannolikt" hade blivit kryss. Isåfall skulle lagen kunna sätta det i system, i de fall de är nöjda med det resultatet. Vore ju inte rimligt.
Matchen var 0-0 i 93:e minuten. Det är en VM-plats som står på spel. Riktigt pissigt sätt att avgöra det på. Uteslut Kosovo åtminstone. Någon konsekvens måste det bli.
Citera
2024-11-21, 01:35
Medlem
Citat:
Matchen var 0-0 i 93:e minuten. Det är en VM-plats som står på spel. Riktigt pissigt sätt att avgöra det på. Uteslut Kosovo åtminstone. Någon konsekvens måste det bli.

De fick böta.
Citera
2024-11-21, 02:59
Medlem
Citat:

Både Isak och Gyökeres har väldigt fina straffstatistik även om Isaks har dvalat lite på slutet.

Men ja, tror inte det spelar större roll vem som tar den, i det här fallet så tror jag mer att det har med planen att göra, är ju en leråker framför målen och då får man ta det säkra före det osäkra så man inte missar målet ifall man försöker med precision. Det är nog faktiskt bättre att slå den på bra målvakts höjd än längst marken så att bollen inte får en oturlig studs, så vidare man inte drar den i krysset då.
Senast redigerad av Duffie 2024-11-21 kl. 03:02.
Citera
2024-11-21, 08:48
Medlem
chran508s avatar
Citat:

Som amatör är du nog hundra gånger lättare att läsa än ett proffs. Målvakter ser på kroppsspråk, positionering och fotplacering och är man inte en van straffskytt så kan det vara svårt att lura bort dem. Om målvakten vet att du är amatör så hade han förmodligen väntat in straffen istället för att chansa.
Citera
2024-11-21, 10:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Som amatör är du nog hundra gånger lättare att läsa än ett proffs. Målvakter ser på kroppsspråk, positionering och fotplacering och är man inte en van straffskytt så kan det vara svårt att lura bort dem. Om målvakten vet att du är amatör så hade han förmodligen väntat in straffen istället för att chansa.

100 % korrekt. Att försöka dra bollen hårt mitt i målet alternativt nåt slags Panenka vore dömt att misslyckas, för målvakten skulle avvakta tillräckligt länge för att plocka dem. Han skulle - med rätta - inte ha samma respekt för din förmåga att slå en straff med precision och hårdhet som vore det ett proffs han ställdes mot. Han skulle förmodligen göra dig extra nervös också genom nåt nedrigt trick som du inte är beredd på
Citera
2024-11-21, 11:34
Medlem
serotonins avatar
Citat:

Det är otroligt oproffsigt av Kosovo, och dåligt för Sveriges del. Men ändå rätt att Rumänien får segern här. 93:e minuten eller inte, man kan inte vägra spela på det sättet för att publiken varit lite taskiga i professionell fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in