2024-11-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Exakt, fanns ju inte jättemycket de kunde göra för henne rent ekonomiskt men de kunde ju åtminstone gjort större insatser för att hjälpa henne planera vad som skulle hända efter tvångsförsäljningen. P har ju varit känd hos socialen sedan 2022 och hennes problematik inklusive det svartvita tänket är gissningsvis väldokumenterat. Bara en sån sak som att hjälpa henne till ett läkarbesök för att få vård för alkoholismen borde ju kunna gå att få till.
Ja jo men alla insatserna bygger ju på att individen vill ha dem frivilligt. Och Pia vet tyvärr inte sitt bästa och ber om dem.
Citera
2024-11-20, 18:09
Medlem
Citat:
Såg också detta.

Hoppas innerligt att denna T är en person som har erfarenhet av personer med missbruk eller i utsatthet så att denna sleepover kan få sluta väl och bli en positiv erfarenhet för framför allt P som verkligen behöver handgriplig hjälp med att klara av myndighetskontakter och en långsiktig plan för hur hon ska tackla vintern som hemlös.

Ja det kan man ju hoppas men det skulle nog vara att kasta pärlor till svin. Pia har ju varit väldigt tydlig med att hon inte vill ha hjälp, inga krav ska ställas på henne och allt ska vara gratis.

Personer med psykisk ohälsa/missbruksproblem som inte förstår det, kan inte och vill inte ha hjälp... Råkar hon tillräckligt illa ut så kanske poletten trillar ner men tills dess kommer hon nog flumma runt i hennes egna värld...
Citera
2024-11-20, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Med ett tack till de Morte, (snutt upplagd på YT) så har nu Pia borstat sina tänder o tunga inne på biblioteket (Huddinges?) toalett o är "nu" på G till Tintin.

Antar...Stay tuned, Folks...?

Såg nu också när jag scrollade att denne T tvångsvårdats på psyk inom ramen för LPT för en manisk episod för mindre än två månader sedan. T hoppas glatt på att de ska göra livesändningar ihop ikväll. Pepp! Kul!

Så fruktansvärt oansvarigt av Pia, 50 år, att välja att bo en natt hos en ungdom med uppenbar egen problematik istället för att vända sig till socialjouren för en boendelösning som fungerar på längre sikt - men det är samtidigt alkoholproblematikens fula ansikte som visar sig. Mörkt.
Citera
2024-11-20, 18:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Haha, kärringen har fått sovplats hos nån tjej som ser ultra-autistisk ut. Jag hoppas Pia river hela lägenheten.

TinTin verkar skitcool, hon har en skön stil.

Någon här hade visst fångat upp att hon gillar lesbiansex? Jag misstämker att Tintin är lite av en kvinnlig Hassan, hon kanske är utsvulten och väntar sig något i gengäld.. Man får se upp som bostadslös kvinna finns många fällor att fastna i. Gräddrumpan kan ju vara rena guldgruvan, en mogen quinna att älska och krama.
Citera
2024-11-20, 18:16
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Såg nu också när jag scrollade att denne T tvångsvårdats på psyk inom ramen för LPT för en manisk episod för mindre än två månader sedan. T hoppas glatt på att de ska göra livesändningar ihop ikväll. Pepp! Kul!

Så fruktansvärt oansvarigt av Pia, 50 år, att välja att bo en natt hos en ungdom med uppenbar egen problematik istället för att vända sig till socialjouren för en boendelösning som fungerar på längre sikt - men det är samtidigt alkoholproblematikens fula ansikte som visar sig. Mörkt.

Gratis...utan krav...kanske finns det gratis vin...gratis mat...Om nu T bor i ett gruppboende, så kommer nog Pia att åka ut..?
Citera
2024-11-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
https://www.tiktok.com/@tintin_._

Wow....
Citera
2024-11-20, 18:19
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Jo men du skrev ju av egen erfarenhet och fatabur?

Att du upplevt detta med anhörig?
Du ”förminskar” andra här lite, som inte ” varit igenom”?
Genom att anta att du har ensam erfarenhet av detta?

Som skrivet tidigare, nog många här som har.
Och just också, därför så många har en arg ton - både mot Pia, och mot dig?

Kan du förstå vad jag menar??

Ja, jag kan förstå vad du menar...

Men, vet du, jag tror att erfarenheter påverkar oss olika...

Vi har, alla här i tråden, ev, varit med om svåra saker, men en del får hat, och andra får empati...

Vi tar alla åt oss saker/erfarenheter, på olika sätt...

Kan DU förstå hur JAG menar...?
Citera
2024-11-20, 18:20
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Gratis...utan krav...kanske finns det gratis vin...gratis mat...Om nu T bor i ett gruppboende, så kommer nog Pia att åka ut..?

Studentbostad är vad som kommer upp efter en väldigt snabb googling.

Edit: Enligt MrKoll så har T varit skriven där sedan 4 juni 2024.
Senast redigerad av SevenStars 2024-11-20 kl. 18:25.
Citera
2024-11-20, 18:24
Medlem
Haha..Hon har precis samma klädsmak som Gräddsnipan..kan det vara a match made in heaven?
Citera
2024-11-20, 18:25
Medlem
Citat:

Alltså vad i helvete är det som pågår. När man inte tror att det kan bli bättre, eller sämre! Tänk om det är så att Gräddis bara trollar och allt är en live parodi a la Konstfack? Detta är ju bara för bra för att vara sant.

Jag önskar så klart inte Pia något illa, förutom att jag hoppas att hennes barn aldrig förlåter henne, men ååhh att få se en live med dessa två unicorns!
Kan det vara så att denna stackars unga tjej bor på ett stödboende så kommer nog denna vinhagga står där ute sen med kappsäcken och svansen mellan benen..
Citera
2024-11-20, 18:27
Medlem
När jag ser Tintin slår det mig att Gräddis tonat ner sin anskrämliga klädstil betydligt på senare tid, den som hon ansåg var passande för arbetsintervjuer och som ”iaf är fan så mycket snyggare stil än alla beiga jävla tjocka svenska kvinnor som har man o barn o en fittig hund”
Glittret hon hade i ansiktet och korven i luggen är också borta? Kanske för att Hassan började betala kläder åt henne, och när hon kunde få nåt nytt valde hon anständiga kläder som hon säkerligen egentligen velat ha hela tiden?
Hon var en poser med andra ord, ingen äkta excentriker.
Citera
2024-11-20, 18:28
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmangetack
Alltså vad i helvete är det som pågår. När man inte tror att det kan bli bättre, eller sämre! Tänk om det är så att Gräddis bara trollar och allt är en live parodi a la Konstfack? Detta är ju bara för bra för att vara sant.

Jag önskar så klart inte Pia något illa, förutom att jag hoppas att hennes barn aldrig förlåter henne, men ååhh att få se en live med dessa två unicorns!
Kan det vara så att denna stackars unga tjej bor på ett stödboende så kommer nog denna vinhagga står där ute sen med kappsäcken och svansen mellan benen..

Det fungerar inte så, såvida det inte är tvångsvård. På LSS-boenden så har den som bor där rätt att ha vem de vill på besök. Så där har du faktiskt helt fel. Mest tragiskt skulle det dock vara om Pia börjar supa med TinTin i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in