2024-11-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkelsnirkel
Vem bryr sig om vad nollor på Flashback som gottar sig i en sjuk och utsatt människas misär tycker? Blir glad av att se att det iaf finns en person här med lite emotionell intelligens! Håller med i det du skriver.
Emotionell intelligens
Citera
2024-11-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Emotionell intelligens

Något du verkar sakna
Citera
2024-11-20, 16:42
Medlem
Citat:
Något du verkar sakna
Man kan inte sakna något man aldrig haft
Citera
2024-11-20, 16:43
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Ja, det är mycket möjligt, men jag vill inte önska henne det...

Ja, ev, bättre än att sova utomhus, så klart...

Hennes 50-års-dag närmar sig ju också...

Jag vill inte heller önska henne 'allt elände till den...'

Jag tror ibland att ni här i tråden tror att jag bara är 'en dum nolla' som bara gör snälla inlägg som att jag tycker så synd om Pia...

Ja, det gör jag också, men jag vet också hur lätt det är att 'tippa över den gräns' där allt fungerar, till att det blir total galenskap...

Det kan hända vem som helst...

Men man måste nog 'ha varit där för att riktigt förstå...'

Där, och då, kommer empatin...

Utan att låta dryg, så vet man ju inte hur många här som ” varit där”? Och förstår tyvärr mer än väl?
Hur mycket skada en psykiskt sjuk/missbrukande närstående kan åsamka nära anhöriga?

Naturligtvis önskar man ingen att sova ute i en park.
Men, Pias eget val, då hon konsekvent väljer bort den hjälp som erbjuds.
Citera
2024-11-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Utan att låta dryg, så vet man ju inte hur många här som ” varit där”? Och förstår tyvärr mer än väl?
Hur mycket skada en psykiskt sjuk/missbrukande närstående kan åsamka nära anhöriga?

Du har rätt om det! Hon verkar vara inne i ett grovt självskadebeteende sedan länge. Hon är även helt delusional och verkar tro att hjälp kommer på silverfat där hon kan välja och vraka. Hon borde bli omyndigförklarad och få tvångsvård, om inte för hennes skull, för hennes anhörigas skull.
Citera
2024-11-20, 16:53
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy

'Väljer' man då, när man är sjuk, och inte förstår...?

Och, hur mycket 'skada en psykiskt sjuk /missbrukande närstående kan åsamka en anhörig', är nog tyvärr inget den personen tänker på just då...
Ev, efteråt, med enormt dåligt samvete...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-11-20 kl. 16:56.
Citera
2024-11-20, 16:59
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Du har rätt om det! Hon verkar vara inne i ett grovt självskadebeteende sedan länge. Hon är även helt delusional och verkar tro att hjälp kommer på silverfat där hon kan välja och vraka. Hon borde bli omyndigförklarad och få tvångsvård, om inte för hennes skull, för hennes anhörigas skull.

Ja precis!
Citera
2024-11-20, 17:00
Medlem
Jag väljer att lägga min emotionella intelligens på Pias barn som kommer att få gå till skolan och bli mobbade i flera år framåt .Det kommer förmodligen påverka hela deras liv.
Citera
2024-11-20, 17:00
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Vad är det här för hemska, vedervärdiga kommentarer? Man tappar ju tron om mänskligheten. Tänk om hennes barn eller hennes barns kompisar/ föräldrar läser detta? Töntigt och ovärdigt att skriva så hemska saker om en redan så utsatt person! Så Tuffa bakom skärmen, men i verkligheten incels som bor i mammas källare och runkar med morsans BH i handen
Än värre: Tänk om hennes barn eller hennes barns kompisar/ föräldrar ser hennes internet klipp 😛🤩😍
Citera
2024-11-20, 17:06
Medlem
Nu har en Tintin öppnat upp sitt hem för gräddis. Gratis är gott!
Citera
2024-11-20, 17:10
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
'Väljer' man då, när man är sjuk, och inte förstår...?

Och, hur mycket 'skada en psykiskt sjuk /missbrukande närstående kan åsamka en anhörig', är nog tyvärr inget den personen tänker på just då...
Ev, efteråt, med enormt dåligt samvete...

Jo men du skrev ju av egen erfarenhet och fatabur?

Att du upplevt detta med anhörig?
Du ”förminskar” andra här lite, som inte ” varit igenom”?
Genom att anta att du har ensam erfarenhet av detta?

Som skrivet tidigare, nog många här som har.
Och just också, därför så många har en arg ton - både mot Pia, och mot dig?

Kan du förstå vad jag menar??
Citera
2024-11-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Än värre: Tänk om hennes barn eller hennes barns kompisar/ föräldrar ser hennes internet klipp 😛🤩😍

Ja och det är illa nog att hon exponerar sig själv och hennes dåliga mående och privatliv online. Än värre är det med losers på internet som skriver att de hoppas hon lider i all evighet, våldtas och dör ovanpå det. Skulle du vilja se folk skriva det om din mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in