2024-11-20, 17:15
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmangetack
Nu har en Tintin öppnat upp sitt hem för gräddis. Gratis är gott!

https://www.tiktok.com/@tintin_._
Citera
2024-11-20, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmangetack
Nu har en Tintin öppnat upp sitt hem för gräddis. Gratis är gott!

Såg också detta.

Hoppas innerligt att denna T är en person som har erfarenhet av personer med missbruk eller i utsatthet så att denna sleepover kan få sluta väl och bli en positiv erfarenhet för framför allt P som verkligen behöver handgriplig hjälp med att klara av myndighetskontakter och en långsiktig plan för hur hon ska tackla vintern som hemlös.
Citera
2024-11-20, 17:20
Medlem
biljardballes avatar
Haha, kärringen har fått sovplats hos nån tjej som ser ultra-autistisk ut. Jag hoppas Pia river hela lägenheten.
Citera
2024-11-20, 17:20
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag tror att hon försöker ge H dåligt samvete genom att sova utomhus för hon har trots allt fått bättre och säkrare alternativ presenterade för sig, men just nu verkar hon så uppslukad av konflikten med Hassan att hon glömmer vad som faktiskt är viktigt: Att akut lösa hemlöshetssituationen och att göra en långsiktig plan för boende och återhämtning.

Kan tycka att socialtjänsten i Huddinge som trots allt har ett uppsökande team borde försöka möta upp henne fysiskt och hjälpa med det praktiska för att göra de ansökningar som krävs för att hon ska kunna få hjälp. När någon är så djupt försjunken i sin misär är det inte rimligt att förvänta sig att att hon ska kunna vila på sin egna exekutiva förmåga eller försöka hjälpa henne över telefon. Det vet alla som jobbat med eller varit nära en person i samma situation.

OM Pia kunde ta till sig, att Hassan INTE är hennes kille, så hade det nog funkat bättre. Enligt Pia själv, så sprang de på varandra på krogen i februari. I februari stängdes elen av i Pias lägenhet, då hon hade slutat att betala räkningar. Så då passade det väl bra med att utse Hassan till pojkvän. Som hon sa:" Jag har bestämt att Hassan är min kille o det kommer Hassan också snart att tycka..."

Från februari o fram tills "nu", så har de umgåtts. Pia har ju haft ett egenintresse av att hålla relationen vid liv, då hon var på väg att bli hemlös.

Gällande soc...de har haft kontakt med Pia. Dock har Pia förkastat deras hjälp. Mycket för att det har legat på henne själv att agera. Pia har ansett, att det är soc som ska agera. De ska ringa henne. För att det är deras jobb. Hon gillar inte att de talar om för henne vad hon ska göra. Hon vill att de ger henne boende i Huddinge.

Pia har hela tiden lagt ansvaret på andra gällande sin situation. Som andra skriver här...hon vill ha hjälp, men allt ska vara gratis. Hon vill inte ha något, om det inte väljs ut av henne själv.

Ge Pia ett boende, och hon kommer att kräva mat, vin o nyinköpta lakan...i 3 veckor.
Citera
2024-11-20, 17:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirkelsnirkel
Ja och det är illa nog att hon exponerar sig själv och hennes dåliga mående och privatliv online. Än värre är det med losers på internet som skriver att de hoppas hon lider i all evighet, våldtas och dör ovanpå det. Skulle du vilja se folk skriva det om din mamma?
Vad är ditt problem, hon har ju själv valt att lägga upp halva sitt miserabla liv på nätet. Skriv till henne istället och lek moraldoktor.
Citera
2024-11-20, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
https://www.tiktok.com/@tintin_._

Käre värld. Kollade precis och detta är alltså en, enligt personens eget kommentarsfält, 21-åring som verkar ”genuint taggad på att träffa henne”. Som om hon ska få kändisbesök? Peppigt!

Även om det är jättefint att öppna upp sitt hem åt någon annan är jag orolig att den här personen inte riktigt förstår vad det innebär att vara temporärt hem åt en hemlös person med ett aktivt alkoholmissbruk.

Hoppas allt går väl.
Citera
2024-11-20, 17:33
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Käre värld. Kollade precis och detta är alltså en, enligt personens eget kommentarsfält, 21-åring som verkar ”genuint taggad på att träffa henne”. Som om hon ska få kändisbesök? Peppigt!

Även om det är jättefint att öppna upp sitt hem åt någon annan är jag orolig att den här personen inte riktigt förstår vad det innebär att vara temporärt hem åt en hemlös person med ett aktivt alkoholmissbruk.

Hoppas allt går väl.

Inte för att vara sån, men...har tydligen varit inlagd för sin bipolaritet (?) och hyllar lesbiskt liv? Verkar annars vara en glad o pigg, dansant frimodig, ung kvinna. Undrar om om bor i något gruppboende?
Citera
2024-11-20, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
OM Pia kunde ta till sig, att Hassan INTE är hennes kille, så hade det nog funkat bättre. Enligt Pia själv, så sprang de på varandra på krogen i februari. I februari stängdes elen av i Pias lägenhet, då hon hade slutat att betala räkningar. Så då passade det väl bra med att utse Hassan till pojkvän. Som hon sa:" Jag har bestämt att Hassan är min kille o det kommer Hassan också snart att tycka..."

Från februari o fram tills "nu", så har de umgåtts. Pia har ju haft ett egenintresse av att hålla relationen vid liv, då hon var på väg att bli hemlös.

Gällande soc...de har haft kontakt med Pia. Dock har Pia förkastat deras hjälp. Mycket för att det har legat på henne själv att agera. Pia har ansett, att det är soc som ska agera. De ska ringa henne. För att det är deras jobb. Hon gillar inte att de talar om för henne vad hon ska göra. Hon vill att de ger henne boende i Huddinge.

Pia har hela tiden lagt ansvaret på andra gällande sin situation. Som andra skriver här...hon vill ha hjälp, men allt ska vara gratis. Hon vill inte ha något, om det inte väljs ut av henne själv.

Ge Pia ett boende, och hon kommer att kräva mat, vin o nyinköpta lakan...i 3 veckor.

Jag har följt det här sedan 2022 så jag har mer koll än jag vill erkänna. P behöver helt uppenbart hjälp med sina myndighetskontakter och hon behöver hjälp att navigera socialtjänsten för hon klarar inte av det, det är en vanlig del av problematiken när man har ett alkoholmissbruk och inget socialt skyddsnät. Det handlar inte om att hon inte vill ha hjälp utan om att hon behöver en annan sorts stöd i första hand. Personer med helt ordinär ADHD kan ha samma typ av problematik och få hjälp genom exempelvis boendestödjare för att klara av sina myndighetskontakter eller betala sina räkningar i tid. Min åsikt är att socialtjänsten inte gjort tillräckligt för att hjälpa henne till självhjälp. De måste ju kunna ha bedömt sedan länge att hennes förmåga är nedsatt och då räcker det inte med att sätta upp en lapp på Pias ytterdörr om att dom försökt nå henne. Samtidigt saknas också regelverk för att kunna hjälpa personer på ruinens brant innan allt gått åt helvete och vi skulle behöva en lightversion av LPT att ta till.
Citera
2024-11-20, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Inte för att vara sån, men...har tydligen varit inlagd för sin bipolaritet (?) och hyllar lesbiskt liv? Verkar annars vara en glad o pigg, dansant frimodig, ung kvinna. Undrar om om bor i något gruppboende?

Käre, käre värld. Måtte detta sluta väl.
Citera
2024-11-20, 17:47
Medlem
Citat:
Jag har följt det här sedan 2022 så jag har mer koll än jag vill erkänna. P behöver helt uppenbart hjälp med sina myndighetskontakter och hon behöver hjälp att navigera socialtjänsten för hon klarar inte av det, det är en vanlig del av problematiken när man har ett alkoholmissbruk och inget socialt skyddsnät. Det handlar inte om att hon inte vill ha hjälp utan om att hon behöver en annan sorts stöd i första hand. Personer med helt ordinär ADHD kan ha samma typ av problematik och få hjälp genom exempelvis boendestödjare för att klara av sina myndighetskontakter eller betala sina räkningar i tid. Min åsikt är att socialtjänsten inte gjort tillräckligt för att hjälpa henne till självhjälp. De måste ju kunna ha bedömt sedan länge att hennes förmåga är nedsatt och då räcker det inte med att sätta upp en lapp på Pias ytterdörr om att dom försökt nå henne. Samtidigt saknas också regelverk för att kunna hjälpa personer på ruinens brant innan allt gått åt helvete och vi skulle behöva en lightversion av LPT att ta till.
Håller med dig i mycket.
Gällande den ekonomiska biten av socialtjänsten har de dock inte kunnat hjälpa henne pga tillgången bostadsrätt. Och jag misstänker att en person som Pia i ett sånt läge förkastat hela socialtjänsten, dvs även andra insatser, eftersom hennes tänkande är väldigt svart-vitt.
Citera
2024-11-20, 17:58
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Käre, käre värld. Måtte detta sluta väl.

Med ett tack till de Morte, (snutt upplagd på YT) så har nu Pia borstat sina tänder o tunga inne på biblioteket (Huddinges?) toalett o är "nu" på G till Tintin.

Antar...Stay tuned, Folks...?
Citera
2024-11-20, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Håller med dig i mycket.
Gällande den ekonomiska biten av socialtjänsten har de dock inte kunnat hjälpa henne pga tillgången bostadsrätt. Och jag misstänker att en person som Pia i ett sånt läge förkastat hela socialtjänsten, dvs även andra insatser, eftersom hennes tänkande är väldigt svart-vitt.

Exakt, fanns ju inte jättemycket de kunde göra för henne rent ekonomiskt men de kunde ju åtminstone gjort större insatser för att hjälpa henne planera vad som skulle hända efter tvångsförsäljningen. P har ju varit känd hos socialen sedan 2022 och hennes problematik inklusive det svartvita tänket är gissningsvis väldokumenterat. Bara en sån sak som att hjälpa henne till ett läkarbesök för att få vård för alkoholismen borde ju kunna gå att få till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in