Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Någon som har mer info om en kommande attack mot Kiev?
// USA har fått ”specifik information” om en potentiell stor flygattack mot Ukrainas huvudstad Kiev under onsdagen. //
När det skrivs så och Kiev utsätts för robotanfall regelbundet så får jag känslan av att det ska smälla lite värre än vanligt.
Kan tänka mig att det kan vara (åtminstone delvis) riktat mot just USA:s ambassad för att markera, därför stänger de ambassaden.
Är det någon som vet hur man normalt sett ser på attacker mot ambassader? Räknas det som amerikanskt territorium även om det är inom en aktiv krigszon, d.v.s. är det normalt sett fredat för att undvika att USA ser det som en attack mot deras territorium? Skulle en attack mot ambassaden vara en extrem eskalering sett från det perspektivet, eller är det något man räknar med (d.v.s. ej skulle ses som en attack mot USA)?
Edit: Läste på lite, verkar inte som att en attack mot ambassaden skulle anses utgöra en attack mot USA som nation/territorium. Så då vidhåller jag att det mycket möjligt kan bli så att ambassaden åker på en raket eller två.