2024-11-19, 11:20
  #1165
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Hur många ryssar hade dött i Donbass om inte Ryssland skugg invaderat? Noll och det är du såklart medveten om. Ukraina är en suverän stat och kan röra sig åt vilket håll de vill.

Är du en kärring? Jag hoppas det för jag låg tolerans för ren idioti från män
__________________
Senast redigerad av Envar.Evige 2024-11-19 kl. 11:37.
Citera
2024-11-19, 11:20
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nu var det ju så att Ukraina dödar separatister i Donbass, så Ryssland gick in och försvarade dom. Så självklart är försvar rätt, helt rätt
Mm "gröna gubbar" och separatister ledda av FSB.

Nä men vi placerar våra soldater i ett annat land och hävdar självförsvar när vi försvarar våra trupper som tar kontroll över områden i andra länder.
Citera
2024-11-19, 11:22
  #1167
Medlem
Nu kan det bli åka av!
Citera
2024-11-19, 11:28
  #1168
Medlem
kära flashbackare.

hur tror ni ryssarna kommer reagera nu när ukraina har fått grönt ljus?

kommer putin spränga en atombomb?

eller kommer putin anfalla länderna kring ukraina samtidigt?
Citera
2024-11-19, 11:45
  #1169
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
kära flashbackare.

hur tror ni ryssarna kommer reagera nu när ukraina har fått grönt ljus?

kommer putin spränga en atombomb?

eller kommer putin anfalla länderna kring ukraina samtidigt?

Tror det är rätt lugnt. Biden är desperat att få lämna en så kallad "legacy" efter sig. Stryker planeten med skiter det dementa fanskapet i.
Ryska medier är extremt provocerade och vill typ ryka av kärnvapen nu men men militären och presidenten är lugna, de vet att blöjbajsarens tid snart är över och Trump indikerar att han kommer dra tillbaka, han vill fokusera på Kina och Iran. Det kan bli två spända månader med höga risker om blöjbajsaren fler idéer om hur han ska bli odödlig.

Självklart kommer ryssaena svara på något sätt, antagligen asymmetriskt med nya vapen till andra som är fientligt inställda till USA.

Men ryssarna är smarta så de kommer ta det för långt utan det blir ett utmätt svar.

Det är ändå knappast som om vi ka ge Ukraina tillräckligt med dessa vapen att förändra hur kriget går ändå.

Är jävligt tacksam att Putte den store har ett betydligt bättre huvud påskruvat än våra värdelösa.

Kort och gott så får nog armageddonsuktarna vänta längre.
__________________
Senast redigerad av Envar.Evige 2024-11-19 kl. 11:48.
Citera
2024-11-19, 11:48
  #1170
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
kära flashbackare.

hur tror ni ryssarna kommer reagera nu när ukraina har fått grönt ljus?

kommer putin spränga en atombomb?

eller kommer putin anfalla länderna kring ukraina samtidigt?

Vad de kommer att göra är att försöka attackera var missilerna är i Ukraina med droner eller missiler. Attackera länder i Europa kommer inte göra någonting eftersom infrastrukturen för att guida missilerna inte finns där.
Citera
2024-11-19, 11:50
  #1171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Som jag förutspått enda sedan den dagen vi skulle bli medlemmar i Nato. Om Ryssland börjar kriga mot Nato så kommer de naturligtvis att börja vid gränsen mot Finland och Sverige, kanske till och med bomba oss med kärnvapen. Men just det! Att gå med i Nato var ungefär som en "försäkring"!

ryssland har nämnt usa, storbritanien och frankrike som första länder vid vedergällning. inte
sverige
Citera
2024-11-19, 11:57
  #1172
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
Vi får hoppas att Trump stoppar vansinnet som Biden nu dragit igång.

vansinnet? Ryssland eskalerar och bombar civila dagligen, tar in brigarder från andra länder. Men ja, att Ukraina får bomba in i Ryssland måste vara det absolut värsta i detta krig... Jävla idiot.
Citera
2024-11-19, 11:58
  #1173
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Jag har inte hört detta, men det har du. Hoppas du varit i kontakt med HK, för det här låter som en noga utarbetad plan.
Du kanske skulle lyssna/titta på Russia 1 och andra ryska medier lite då och då så ser du vad det klämmer ur sig på daglig basis.
Citera
2024-11-19, 12:00
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Jag sympatiserar inte alls med Ryssland. De startade kriget. Läget är extremt spänt och det mesta talar tyvärr för att en internationell storkonflikt står för dörren, annars hade jag inte startat tråden.
Fanns ju heller ingen som helst anledning att misstänka något annat på det du hade skrivit. Men det är väl redan så polariserat att man inte ens kan vara minsta orolig för hur krig utvecklas utan att man automatiskt ses som ”anhängare” av ryssland.

Jag avskyr Putin och Rysslands krig och har varit emot det sedan dag ett. Men vad hjälper väl det nu när man ”försvarar” en ”Putin-anhängare”. Tycker ärligt talat att det är helt absurt hur vissa diskussioner ser ut och hur folk anklagas för att vara någon slags ”fiende”, ofta baserat på egentligen ingenting eller väldigt lite. Att vara oroad över utvecklingen är inte att försvara ett skit.

Men ett oenat folk som bara tjafsar och misstänker varandra över ingenting ser man ju i alla slags krig så det hör väl till då... Visserligen tyckte jag även Covid-debatterna var precis lika absurt polariserade så det gäller inte bara krig. Kommer det någonsin något vettigt ur det? Men folk får väl köra på med sina jädra strider då om man nu tycker det här ger något. Orka debattera allvarliga ämnen och olika synsätt som vuxna sansade människor.
Citera
2024-11-19, 12:01
  #1175
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Som jag förutspått enda sedan den dagen vi skulle bli medlemmar i Nato. Om Ryssland börjar kriga mot Nato så kommer de naturligtvis att börja vid gränsen mot Finland och Sverige, kanske till och med bomba oss med kärnvapen. Men just det! Att gå med i Nato var ungefär som en "försäkring"!

Ja, natointrädet var idiotiskt och jag tycker omoralisk, är långt från gränsen, jag kanske klarar mig?
Citera
2024-11-19, 12:10
  #1176
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
vansinnet? Ryssland eskalerar och bombar civila dagligen, tar in brigarder från andra länder. Men ja, att Ukraina får bomba in i Ryssland måste vara det absolut värsta i detta krig... Jävla idiot.

Tycker krig är SKIT
men tycker inte du att det är skumt och märkligt att väst gör vad som helst (till och med sälja morsa om de vill och de kastar in miljarder med dollar i detta svarta hål som gapar fortsatt tomt) för att försvara juden-i-kiev och Ukraina?
För mig är det skumt och märkligt, känns som att väst döljer något i Ukranina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in