2024-11-19, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
hanssons har släppt sitt blad;

https://fyrverkerier.se/wp-content/uploads/2024/11/HF-Flygblad-2024-mindre-stl_488x345mm.pdf

De visar inte ens vilka ställen som säljer deras fyrverkerier längre.
Citera
2024-11-19, 19:16
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
De visar inte ens vilka ställen som säljer deras fyrverkerier längre.

Man undrar om dom vill finnas kvar överhuvudtaget? Har för mig att Hanssons och Fyrverkerimästarna blev uppköpta utav ett större utländskt bolag.

Sen dess har det bara blivit skit. Bara kolla hemsidan, den känns så jävla oseriös och ihop slängd på 10min. Produktfilmer som är 10+år gammla.

Nä det är synd att man kör två så fina namn rakt ner i helvetet.

Samma med Extrem, skiter fullständigt i hur dom presenterar sitt märke. Kassa produktfilmer med burkljud. Och det ända dom uppdaterar på sin hemsida är möjligen flygbladet. Och det känns som Svea är påväg ditt också.

Men kul att Funke och Vulcan engagerar sig iaf.
Citera
2024-11-19, 19:25
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
hanssons har släppt sitt blad;

https://fyrverkerier.se/wp-content/uploads/2024/11/HF-Flygblad-2024-mindre-stl_488x345mm.pdf
Nyheten ”top notch” var iförsig typ en av de snyggaste tårtorna jag sett, otroligt välkomponerad, mycket olika saker som händer och väldigt fina effekter! Men väl dyr, och utöver det så är det ju en helsikes besvikelse.
Hanssons/FM håller verkligen på att checka ur sig själva från marknaden.
Citera
2024-11-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Ja det var väl inget att hänga i granen.

Nej, det var inget vidare alls.
Blir nog inget därifrån i år för min del!
Citera
2024-11-19, 21:12
Medlem
PettaXs avatar
6 utav bonnens nya tårtor finns det film på här - Demon Nun till Warewulf
https://www.youtube.com/@krudtborgendk6560/videos
Citera
2024-11-19, 23:15
Medlem
Bazecoons avatar
Såg en Video på Knallhattens "Super Thunderking" . Ren salut med kraftig knall. Dom kändes lite olagliga då måste finnas lite mer bi effekter föratt bli godkända här va? Eller så har jag kanske fel.
Citera
2024-11-20, 05:31
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Såg en Video på Knallhattens "Super Thunderking" . Ren salut med kraftig knall. Dom kändes lite olagliga då måste finnas lite mer bi effekter föratt bli godkända här va? Eller så har jag kanske fel.

Finns massor med liknande airbombs på marknaden. Titansalut har ljusseffekt och flyger därför under radarn.

Bonnen hade dock förra året nån mindre airbomb med enbart knall som nog var lite tveksam 😄
Citera
2024-11-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Men fyrverkeri"outleten" är några riktiga svin. Dom har hållt på så sedan dom starta. På med annan label, kallar det sin egen och ligger på ordinarie pris eller högre. Samma som deras compound tårta Witaj ifrån Iskra. Dom tar för helvete 3900 för den 🤬. Här köpte dom garanterat alla dom kunde komma över i Sverige, så dom är ensamna om den på marknaden i Sverige, den är alltså 1100kr dyrare än vad Funkes 100×30mm är. Nä riktiga svin är dom.

Sven i Billesholm gör ju också så här med labels, men han har vett nog att ligga 2-4 hundra under ordinarie pris.

Det värsta av allt är nog att Pyropajasen AKA Pyroboy glorifierar denna kedjan också och är så jävla köpt (som alla andra). Men det är till att rövknulla sina följare

Kul att du gillar våra produkter! Priserna kommer som vanligt justeras i december men det vet du säkert redan! Och egen label har du ju också listat ut anledningen till. Vi får inte sänka priserna på ordinarie tårtor. Men de här vet du ju också! Kan vi inte kolla på de här igen när vi släppt bladet? Så kan vi väl kolla hur svinaktiga vi egentligen är? Vad jag vet är vi den enda svinen som har en pajas-kod som ger rabatt på allt?
Citera
2024-11-20, 08:02
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Finns massor med liknande airbombs på marknaden. Titansalut har ljusseffekt och flyger därför under radarn.

Bonnen hade dock förra året nån mindre airbomb med enbart knall som nog var lite tveksam 😄

Hehe jo du har rätt i det. Dessa hade visst titan salut. Men då ju bara frågan varför scream shots inte vill släppas. Det är både titan salut och tjut effekter? . 🙂 Och jävligt bra är dom också.
Citera
2024-11-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Hehe jo du har rätt i det. Dessa hade visst titan salut. Men då ju bara frågan varför scream shots inte vill släppas. Det är både titan salut och tjut effekter? . 🙂 Och jävligt bra är dom också.

Finns inget att de inte "vill" släppas, anledningen är endast att vi haft svårt att få fram dem igen. Vi räknade med att de skulle komma tillbaka förra året, men fabriken hade en tråkig olycka i mars förra året och fick stängas ner tillfälligt.
Funke köpte den till detta året så våra förhoppningar var stora på att de skulle hinna komma med sista lasset, men tyvärr så blev de klara något försenat. Men till påsk så är de tillgängliga igen, och även Vortex salut kommer tillbaka. Däremot så har vi ändrat krevaden i Sverige till samma som Red thunder har för att matcha de svenska reglerna utan ev bekymmer.
Mvh
Farfalle
Citera
2024-11-20, 09:42
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkerioutlet
Kul att du gillar våra produkter! Priserna kommer som vanligt justeras i december men det vet du säkert redan! Och egen label har du ju också listat ut anledningen till. Vi får inte sänka priserna på ordinarie tårtor. Men de här vet du ju också! Kan vi inte kolla på de här igen när vi släppt bladet? Så kan vi väl kolla hur svinaktiga vi egentligen är? Vad jag vet är vi den enda svinen som har en pajas-kod som ger rabatt på allt?

Gillar era produkter? Var någonstans skriver jag att jag gillar era produkter?

Vaddå priserna kommer justeras i December? Nu pratar jag för alla år! Ni bytar etiketter på era produkter och kör ordinariepris eller dyrare. Ingen kan jämföra era produkter för ni är dom ända som har den etiketten. Och att man inte får sänka priserna är också skitsnack, då det är fri prissättning. Men att det inte är populärt det är en annan sak.

Varför kod? Jag är inte den som behöver någon kod, men om han nu ger ut en kod på lått oss säga 10%. Varför inte bara skita i det? Och bara dra av 10% direkt på allt och ge alla chansen? Nu har bara "nördarna chansen".

Och tolka mig rätt. Att ni säljer fyrverkerier är BRA, för det är många som får ta skit för det idag. MEN ni borde byta namn.

Som butiken i Stockholm, Fyrverkerigrossisten, eller vad den heter.

Fokusera på ett brett utbud och kompetens, inte "billiga" priser.

Sen är det lätt för er att säga nu att priserna ska justeras i December, nu när jag spytt galla över er.
Citera
2024-11-20, 11:29
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfalle
Finns inget att de inte "vill" släppas, anledningen är endast att vi haft svårt att få fram dem igen. Vi räknade med att de skulle komma tillbaka förra året, men fabriken hade en tråkig olycka i mars förra året och fick stängas ner tillfälligt.
Funke köpte den till detta året så våra förhoppningar var stora på att de skulle hinna komma med sista lasset, men tyvärr så blev de klara något försenat. Men till påsk så är de tillgängliga igen, och även Vortex salut kommer tillbaka. Däremot så har vi ändrat krevaden i Sverige till samma som Red thunder har för att matcha de svenska reglerna utan ev bekymmer.
Mvh
Farfalle

Okej säger du det. Då vet man lite mer då. Tack för infot.🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in