2024-11-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Tror du kosovosomaliernas känslighet mot "Serbien Serbien" kommer resultera i ett lika-resultat?

Troligtvis inte med tanke på hur fyrkantiga UEFA kan vara.

Det var så sent i matchen och hade bara 1 eller 2 minuter kvar att spela, hade mest troligt slutat 0-0 ändå. Spelarna från Kosovo kunde däremot brösta det med så pass lite kvar att spela kan man tycka
Citera
2024-11-19, 13:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Troligtvis inte med tanke på hur fyrkantiga UEFA kan vara.

Det var så sent i matchen och hade bara 1 eller 2 minuter kvar att spela, hade mest troligt slutat 0-0 ändå. Spelarna från Kosovo kunde däremot brösta det med så pass lite kvar att spela kan man tycka
Man får ju vara skapligt känslig om man väljer att avbryta en match och kliva av för att publiken skriker åt en
Snacka om offermentalitet... har folk inget skinn på näsan längre? Jävla offer.
Citera
2024-11-19, 15:53
Medlem
Citat:
Så här ser Sverige ut att starta: Viktor Johansson - Carl Starfelt, Gabriel Gudmundsson, Ken Sema - Yasin Ayari, Jesper Karlström, Anton Salétros, Sebastian Nanasi - Dejan Kulusevski - Alexander Isak, Viktor Gyökeres

Så blir elvan enligt FK. Man visste att det skulle bli en offensiv elva, men blir inte det här lite overkill?

I backlinjen finns bara en renodlad back och två stycken wingbacks, sen sätter man spelare som gör sig bäst centralt på kanterna.

Men jaja, fullt ös medvetslös ska vi köra ikväll mot azererna
Citera
2024-11-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Man får ju vara skapligt känslig om man väljer att avbryta en match och kliva av för att publiken skriker åt en
Snacka om offermentalitet... har folk inget skinn på näsan längre? Jävla offer.

Jag tror iofs inte att det är så lite för de som kommer därifrån. Fatta om albanerna skulle börja skandera "Russia" Russia" i kvällens möte mot Ukraina. Då tror jag ändå klimatet mellan Kosovo och Serbien är betydligt känsligare då de väl en gång var ett och samma land?
Citera
2024-11-19, 16:03
Medlem
Citat:
Så blir elvan enligt FK. Man visste att det skulle bli en offensiv elva, men blir inte det här lite overkill?

I backlinjen finns bara en renodlad back och två stycken wingbacks, sen sätter man spelare som gör sig bäst centralt på kanterna.

Sverige måste ju gå för att vinna med minst tre mål för att gå om Rumänien som bästa gruppetta. Dvs om nu rumänernas match mot Kosovo bestäms sluta oavgjort för då står båda lagen på samma poäng.
Bästa gruppetta i C hamnar väl i en bättre pott, dvs får "lättare" motstånd i kommande VM-kval.
Citera
2024-11-19, 16:17
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Jag tror iofs inte att det är så lite för de som kommer därifrån. Fatta om albanerna skulle börja skandera "Russia" Russia" i kvällens möte mot Ukraina. Då tror jag ändå klimatet mellan Kosovo och Serbien är betydligt känsligare då de väl en gång var ett och samma land?
Det är klart det kanske inte är så kul. Men om man viker ner sig och går av planen så låter man ju dom vinna.
Det är i slutändan bara ord (ord som visserligen kan såra, tro mig jag vet) från nötter. Men man måste kunna stå över det i en tävlingssituation utan att börja lipa.

I hockeyn så hånade ju några supportrar HV71 genom att skrika något och hålla upp en banderoll om avlidne Stefan Liv som var en riktigt älskad ikon i HV. Skulle laget kliva av planen då och vägra spela matchen?

Kanske bäst att spela matcher utan publik, så ingen spelare riskerar att höra något skrikas mot dem och blir kränkt.

Lägg av.
Senast redigerad av Bartman777 2024-11-19 kl. 16:20.
Citera
2024-11-19, 16:22
Avslutad
Citat:

Förstår att du känner oro med tanke på att vi möter ett Luxemburg på steroider. Kan vi verkligen slå dom på hemmaplan?
Citera
2024-11-19, 16:25
Medlem
Citat:

Snacka om att man underskattar motståndarna.
Citera
2024-11-19, 18:36
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=czSWg7dUfFU

Är det någon nisse från förbundet som lagt ut höjdpunkter men som inte har koll på resultatet?
Citera
2024-11-19, 18:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Normalt skulle jag skriva "Självklart kommer vi spela med Kulusevski och Nanasi som wingbacks och dom tre övriga centralt på mittfältet.", men med JDT så skulle det inte förvåna mig det minsta om det faktiskt blir ett spel där dom två yttre mittbackarna är tänkta att sköta allt kantspel själva, sen är resten i mitten....
Citera
2024-11-19, 20:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har inte Ponne tackat för sig?
Även om han inte har en personlig vendetta med Jon som med Janne verkar han inte direkt prioritera landslaget.

Jag har också kritik mot landslaget, framförallt backlinje och mittfält. Men jag förstår inte hur du kan gnälla på Ayari som varit över förväntan. Jag hyllar inte blattar i onödan men killen har varit riktigt bra.
Däremot kan man fråga sig vad Eliasson & Saletros gör i en startelva, låt gå för truppspelare men starta njaaa.
Och varför Nordfeldt är relevant i ett svenskt landslag även om det är som 3a är bortom min förståelse.

Men tycker samtidigt du förstorar upp. Ser inte att Hugo behöver starta redan idag, han har nog inte kommit in i laget helt rätt än. Däremot är det tjänstefel att inte starta Nanasi som visade att Forsberg går att ersätta rakt av.

Och det är också tillfälligheter som gör att det råkade va en match utan MFF:are. Robin Olsen har varit startande målvakt i evigheter men varit skadad samtidigt som Johansson gjort det bra.
Har du något att klaga på angående Viktor mer än hans utkast som blev ett baklängesmål vilket jag tycker varit hans enda misstag.

Men för skojs skull. Sätt ihop en svensk startelva och bänk så vi får se vart du hade landat (och glöm inte bort Jesper K ). Tänk VM-kval för uppställningen och inte Estland i C-division. Jag blir inte klok på det jävla mittfältet. Backlinjen undrar jag om det är några fynd vi missar. Känner att vi borde kunna få till något kul med typ Holm, Starfelt, Kraft, Smith, Gudmundsson utan att behöva blanda in VNL & Hien. Mellberg & Perez Vinlöf kan inte bli vuxna snabbt nog känner man

Var gnällde jag på Ayari? Mina invändningar går främst mot Saletros, Eliasson, Nordfeldt.
Citera
2024-11-19, 20:56
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Om Rumänien blir bästa gruppetta för att man tilldöms segern mot Kosovo så borde UEFA anordna en playoff-match mellan Sverige och Rumänien. Man kan hålla den matchen efter att alla ligor har spelat klart i maj.

FIFA vill hellre se Gyökeres, Kulusevski och Isak i VM än Rumänien som inte har en enda spelare som drar publik och TV-intäkter så det lär finnas ett intresse av att inte Sveriges VM-chanser ska spolieras på ett osportsligt vis.
Både Fifa och Uefa har rymliga fickor, där det finns plats för ytterligare sedelbuntar.
We don´t need them, but they need you, like all politicans.
Senast redigerad av Rimbert 2024-11-19 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in