2024-11-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Verkligen en modern klassiker! De hjärndöda och självcentrerade resonemangen avlöser varandra i en rasande takt. Jag tycker faktiskt att hans dumheter har ökat kraftigt de senaste månaderna. Väääldigt tydligt att han är precis lika puckad som hans WT-gelikar

Till sist: Varför ska en betalningsanmärkning påverka? Skulden är ju betald!

Kommunala bostadsbolag brukar förvisso tillåta betalningsanmärkningar. Detta eftersom deras uthyrning inte sker i vinstsyfte, de har ett allmännyttigt ansvar att hålla kommuninvånarna med bostäder. För Trosas del så verkar man tolerera betalningsanmärkningar såvida skulderna är betalda och ett år har förflutit utan nya anmärkningar.

Nu verkar det inte heller som att det går att välja och vraka bland lediga lägenheter i staden. Det finns inget objekt ledigt på hemsidan för tillfället. Även om det fanns finns det ju inga garantier att de kommer få kontraktet, samt inte heller att det som blir ledigt kommer vara tillräckligt stort för familjens behov.

Baronen gnäller om att han har betalningsanmärkning fram till i februari. Men det är inte som att han går miste om någonting än så länge i alla fall. Sedan får jag för mig att den främsta käppen i hjulen inte är betalningsanmärkningarna. Det är nog snarare hans påstått "goda inkomst". Jag har svårt att se att den är så god som han försöker göra gällande. Till jag sett deklarationen för 2024 håller jag det för sannolikt att den inte slår hans bästa år hittills, och det året tjänade han en bra bit under medellönen för riket, trots att han påstod att han var en höginkomsttagare.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-11-18 kl. 19:36.
Citera
2024-11-18, 19:34
Medlem
abvs avatar
Ändå imponerande att inte lyckas hitta något större boende på över fyra år. Ännu mer imponerande att inte ställa sig i en enda bostadskö och dessutom dra på sig betalningsanmärkning under tiden. Bra jobbat.
Citera
2024-11-18, 19:35
Avslutad
Carl Fredrik är en notorisk lögnare. Han ljuger och manipulerar alla i sin omgivning. Har han ens lyckats med någonting i sitt liv? Vad han än försöker med, så går det käpprätt åt helvete. Det är nästan skickligt att vara så brutalt misslyckad som Carl Fredrik. All heder till Therese som orkar leva ihop med skithögen.
Citera
2024-11-18, 19:48
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Dom sista filmerna har det blivit glasklart hur utvecklingstörd Baronen är, hans föräldrar har inte förberett honom för vuxenlivet, han kan ju för fan ingenting om att vara vuxen och ta hand om familjen, fan vad dom ska ångra sig, arga fittan alltså, farsan gjorde väl så gott han kunde mellan jobbresorna och nattvilan på en pisskudde.

Blir raka vägen till LSS-boendet när T sparkar ut uslingen.
Citera
2024-11-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Kommunala bostadsbolag brukar förvisso tillåta betalningsanmärkningar. Detta eftersom deras uthyrning inte sker i vinstsyfte, de har ett allmännyttigt ansvar att hålla kommuninvånarna med bostäder. För Trosas del så verkar man tolerera betalningsanmärkningar såvida skulderna är betalda och ett år har förflutit utan nya anmärkningar.

Nu verkar det inte heller som att det går att välja och vraka bland lediga lägenheter i staden. Det finns inget objekt ledigt på hemsidan för tillfället. Även om det fanns finns det ju inga garantier att de kommer få kontraktet, samt inte heller att det som blir ledigt kommer vara tillräckligt stort för familjens behov.

Baronen gnäller om att han har betalningsanmärkning fram till i februari. Men det är inte som att han går miste om någonting än så länge i alla fall. Sedan får jag för mig att den främsta käppen i hjulen inte är betalningsanmärkningarna. Det är nog snarare hans påstått "goda inkomst". Jag har svårt att se att den är så god som han försöker göra gällande. Till jag sett deklarationen för 2024 håller jag det för sannolikt att den inte slår hans bästa år hittills, och det året tjänade han en bra bit under medellönen för riket, trots att han påstod att han var en höginkomsttagare.

Hans bästa år deklarerade han en inkomst på runt 250 000kr, om jag mins rätt. Alltså en månadslön på i snitt 20 800kr. Spännande och se om han lyckas plocka ut mer det här året. Jag tvivlar på det, tror han kommer hamna strax under.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-11-18 kl. 21:03.
Citera
2024-11-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Skatteverket kommer mäta ut dom med hjälp av kronofogden.. Då skatter från sommarstugan & lägenheten ska betalas efter deklarationen 2025...

Även skatteverket vill ha in pengarna som Rasken överfört från bolagetskonto till grismun privat.. Annars blir det fängelset oxå🤣🤣

Blir tuffa tider framöver för den grandiosa dagdrivaren & narcisisten från Trosa 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Här har vi honom, den allsmäktige Carl Fredrik af Skithög. Visst är han stilig i sin pastellgröna kavaj, blommiga skjorta och fejkade LV-skärp? Man bara smälter!

Känn er fria att använda som avatar!

https://postimg.cc/FkfPxWM5
Så sjukt jävla fejk. Tror idiotjäveln att han är extra cool med solglasögon eller? Sådär som man var då man gick i mellanstadiet och lånade farsans aviators. Han måste helt enkelt ha en annan måttstock om vad som är värt att plåtas. Therese som dessutom hejjar på spektaklet och tycker han är asball när nån tror han är en riktig kriminell. (Vad som nu är så lockande med det?)
Senast redigerad av Greaser 2024-11-18 kl. 21:17.
Citera
2024-11-18, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Här har vi honom, den allsmäktige Carl Fredrik af Skithög. Visst är han stilig i sin pastellgröna kavaj, blommiga skjorta och fejkade LV-skärp? Man bara smälter!

Känn er fria att använda som avatar!

https://postimg.cc/FkfPxWM5

Att inte begripa att det spelar ingen som helst roll vilka kläder man än sätter på sig så går det bara inte få en classy look med hals, ansikte och handtatueringar. Det är kört från start helt enkelt.
Citera
2024-11-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Radiotystnad från vampyren idag. Känns väldigt konstigt i och med att han är internetberoende, antingen har han fått ett till samtal från prefabandreas eller så sitter han och lipar i en bil för fulla muggar. Han blev knäckt när han blev nekad en femte lägenhet
Eller så var faktiskt "mannenmed2huvud" baronen själv här på FB, precis som jag misstänkte 😉
Citera
2024-11-18, 21:56
Medlem
GreenBatterys avatar
Som vanligt har han lyckats gräva ner sig djupare i skiten. Hade han inte gjort de senaste två videorna utan istället börjat insamling via live hade han säkert kunna få in lite det men nu har han dragit det för långt och till och med de försvarande följarna Börjar ledsna på hans malande.

Att också lägga ut grejer på IG som visar på att han inte alls är så nedbruten som han påstår att han är gör inte saken bättre.
Klaga på snus innehåll i en lågprisportion och posta roliga klipp och säga emot sig själv att han blivit diagnostiserad av läkare. Antingen tror han folk är dumma i huvudet eller så är han dum i huvudet.

Jag tror att han börjar inse (sakta men säkert) att det är över. Inget kan vända det nu. Inte ens Chrippa. Och iom att han inte får förslag på vad hans följare vill se så vet han inte vad han ska göra content på. Familjekanalen är stendöd också. Vad ska nu ge honom den där höga stabila inkomsten?
Citera
2024-11-18, 22:06
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Hans bästa år deklarerade han en inkomst på runt 250 000kr, om jag mins rätt. Alltså en månadslön på i snitt 20 800kr. Spännande och se om han lyckas plocka ut mer det här året. Jag tvivlar på det, tror han kommer hamna strax under.
Ändå anmärkningsvärt att inte ens kommer halvvägs till medianlönen 2024.

Att han åter igen sitter och skryter om att han har en hög lön avfärdar jag direkt som skitsnack, mig lurar han inte.

Sakta men säkert kommer insikten om att denna gång kan inte farfar Alf komma förbi och hjälpa skitskallen. Oj vad synd han ska tycka om sig själv nu, vem ska nu bära runt på parasiten medans han ska sitta och spela gta med Walther på dagarna? Hur ställer sig Therese föräldrar till att ta Alfs plats som familjeförsörjare?

Förresten, bara jag som får en känsla av att trobo verkligen inte vill ha kvar honom i deras lägenheter? Lets face it, det är ju ingen influencer man har på stortavla vid kommungränsen för att välkomna alla turister till byn.

Välkomna till Trosa.

https://youtube.com/shorts/0QQ2C7p2eU4?si=P4AETqXs9Fgxn-Tj
Senast redigerad av knark-kungen 2024-11-18 kl. 22:09.
Citera
2024-11-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Så under sitt bästa år kom han knappt upp i en städarlön, och så påstår han att han är höginkomsttagare? Eller blandar han ihop sig själv och farfar?
Citera
2024-11-18, 22:59
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Så under sitt bästa år kom han knappt upp i en städarlön, och så påstår han att han är höginkomsttagare? Eller blandar han ihop sig själv och farfar?
Han räknar på hur lite han jobbar och då blir det en hög inkomst OM han jobbat 100%.

Men det vill han inte.

(eller så ljuger han som vanligt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in