Citat:
Ursprungligen postat av
Djungelskribenten
Verkligen en modern klassiker! De hjärndöda och självcentrerade resonemangen avlöser varandra i en rasande takt. Jag tycker faktiskt att hans dumheter har ökat kraftigt de senaste månaderna. Väääldigt tydligt att han är precis lika puckad som hans WT-gelikar
Till sist: Varför ska en betalningsanmärkning påverka? Skulden är ju betald!
Kommunala bostadsbolag brukar förvisso tillåta betalningsanmärkningar. Detta eftersom deras uthyrning inte sker i vinstsyfte, de har ett allmännyttigt ansvar att hålla kommuninvånarna med bostäder. För Trosas del så verkar man tolerera betalningsanmärkningar såvida skulderna är betalda och ett år har förflutit utan nya anmärkningar.
Nu verkar det inte heller som att det går att välja och vraka bland lediga lägenheter i staden. Det finns inget objekt ledigt på hemsidan för tillfället. Även om det fanns finns det ju inga garantier att de kommer få kontraktet, samt inte heller att det som blir ledigt kommer vara tillräckligt stort för familjens behov.
Baronen gnäller om att han har betalningsanmärkning fram till i februari. Men det är inte som att han går miste om någonting än så länge i alla fall. Sedan får jag för mig att den främsta käppen i hjulen inte är betalningsanmärkningarna. Det är nog snarare hans påstått "goda inkomst". Jag har svårt att se att den är så god som han försöker göra gällande. Till jag sett deklarationen för 2024 håller jag det för sannolikt att den inte slår hans bästa år hittills, och det året tjänade han en bra bit under medellönen för riket, trots att han påstod att han var en höginkomsttagare.