2024-11-17, 19:49
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Men är pengarna från försäljningen av Alfs stuga och lägenhet osv låst för hans del? .
nej han verkar ha fått ca 490k på något skandia konto detta skedde innan Alf dog.
Ludde pratade med Alf och placerade om dem. Detta gjorde inte Baronen.
Alf visste vilket fuckup Rask är och valde att låsa pengarna tills Baronen blir 65.
Så nu slipper Rask ännu en gång betala av Tessan skulder
Citera
2024-11-17, 19:54
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Kan någon trovärdig sammanfatta vad som hänt och händer med arvet?

Att han inte kan hålla i pengar vet jag redan, och har sett att spenderarbyxorna varit på sen Alf dog och i synnerhet sedan youtubekanalen köptes tillbaka från Livros. Att det köps kläder, skrotbilar och dyra måltider på snabbmatskedjor och allt sånt som gör att en rik blir fattig.

Men är pengarna från försäljningen av Alfs stuga och lägenhet osv låst för hans del?

Jag orkar inte se hans videos eller läsa 700 sidor.
Tack på förhand.

Jag är inte påläst i detalj och någon får gärna rätta, men det som det är mest diskussioner om nu är en kapitalförsäkring innehållande cirka 300 lök, som Alf låtit upprätta i Baronens namn med villkoret att den blir åtkomlig först när han fyller 65 år. Detta påstår Baronen att han varit omedveten om och nu är han desperat efter pengarna. Så desperat att han gärna ger bort hälften av dem till en "advokat" som hjälper honom att komma åt dem. Oklart hur detta skulle gå till.

Försäljningen av fastigheterna hävdar han att han inte får pengar ifrån för att det ska "reavinstbeskattas osv" Att en komplett idiot kan räkna ut skatten på förhand och förhålla sig till denna, är inget han går närmare in på. För honom är pengarna "låsta". Oklart var.

Sen har du hela diskussionen om "Chrippa-månaden" med donationer och YouTube-intäkter. Detta "SKALL" redovisas men först nästa år. Det ska skapas ett "event" kring det som tittarna, enligt Baronen, kommer att "gilla som fan" Oklart när.

Som du ser själv så luktar det bäver från början till slut.
Citera
2024-11-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
nej han verkar ha fått ca 490k på något skandia konto detta skedde innan Alf dog.
Ludde pratade med Alf och placerade om dem. Detta gjorde inte Baronen.
Alf visste vilket fuckup Rask är och valde att låsa pengarna tills Baronen blir 65.
Så nu slipper Rask ännu en gång betala av Tessan skulder

Uslingen fick denna kapitalförsäkrning innan hans farfar dog, det kan ha varit flera år innan. Pengarna som skulle gå till skulderna nu är från en lägenhetsförsäljning, uslingen satt och skröt för ett par månader sedan att pengarna han tjänade på youtube+denna försäljningen ska gå till T:s skulder. Han fick också donationer från tittarna (ca 10000:-) som också skulle gå till detta, han skulle göra en stor redovisningsvideo när lägenhete var såld där han visade att alla pengar gick till skulderna.

Nu däremot ska han vänta till nästa år för han påstår att han först vill betala av vinstskatten på lägenheten, så med andra ord förskjuter han allting och hoppas att folk kommer glömma, han har inte som avseende att betala in en ända krona, och han vill behålla dessa 10000 i donationer för sig själv också.
Citera
2024-11-17, 20:16
Medlem
Citat:

Att han inte kan hålla i pengar vet jag redan, och har sett att spenderarbyxorna varit på sen Alf dog och i synnerhet sedan youtubekanalen köptes tillbaka från Livros. Att det köps kläder, skrotbilar och dyra måltider på snabbmatskedjor och allt sånt som gör att en rik blir fattig.

Men är pengarna från försäljningen av Alfs stuga och lägenhet osv låst för hans del?

Tack på förhand.

Verkar som dom blivit panka, och behöver pengar snabbt. Han är beredd att ge 50% av sin kapitalförsäkring till en advokat som kan fixa så kan kan lösa in den. 50% av denna försäkringen är Ca 200 000kr.

Det är lätt värt att titta på hans videor just nu, det är punchline efter punchline.

Oavsett så verkar det uppenbarligen som att arvet är helt slut. Samt att paniken är total gällande allt mellan pengar och boende.
Citera
2024-11-17, 20:39
Medlem
Citat:

Tack på förhand.

Gjorde en uppskattning att Carl-Fredrik gick hem med värden uppgående till 715 000 kr med arvet. Detta med beaktande av att lägenhet och sommarstuga såldes för betydligt mycket mindre än de var värderade till i bouppteckningen, samt att Carl-Fredrik fått 400 000 kr mer som förskott på arv jämfört med brodern. Detta är innan avdrag för skatter och utan att ta hänsyn till att det verkar finnas en överenskommelse att ge Fredrik ganska mycket pengar också.

Så det känns som att mycket av detta bör vara borta nu, med tanke på att Carl-Fredrik verkar ha levt av arvet. Inte bara levt, det ser ut som han levt gott på det, och att det satt guldkant på deras tillvaro under 2024.

Nu är det bara lägenheten kvar enligt uppgift. Denna såldes för 625 000. Vilket kan jämföras med att den var värderad till 1,1 miljoner i bouppteckningen. Med tanke på staden och att gubben verkar ha bott i den ganska länge, så kan den ha köpts för inga pengar alls en gång i tiden. Det kan med andra ord ha blivit en hyfsad vinst på den, vilket kommer innebära att mycket faller bort i skatt.
Citera
2024-11-17, 21:43
Medlem
ziejacools avatar
jag vet att Rask gärna påtalar att just den där kapitalförsäkringen har särskilda villkor, men vad gäller generellt sett? jag har själv tecknat en kapitalförsäkring, börjat knarka, fått slut på pengar, behövt pengar och sålt kapitalförsäkringen för att snabbt få tillgång till pengarna igen. jag vill minnas summan 300:-, att det var vad det kostade att låsa upp den. har Rasks farfar alltså tecknat en kapitalförsäkring där villkoren är annorlunda, att den inte får låsas upp ens mot avgift? "men att en advokat kan låsa upp den"? om ägaren till kapitalförsäkringen inte kan låsa upp den så kan inte en advokat heller göra det, eller menar han att en advokat ska lyckas hitta något kryphål? det borde hans älskade AI-verktyg kunna hitta på 5 sekunder. jag instämmer med föregående postare att det igen blivit riktigt roligt att se på Rasks filmer, han är så otroligt hjärndöd att man tar sig för pannan nästan varje minut.
Citera
2024-11-17, 21:52
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
jag vet att Rask gärna påtalar att just den där kapitalförsäkringen har särskilda villkor, men vad gäller generellt sett? jag har själv tecknat en kapitalförsäkring, börjat knarka, fått slut på pengar, behövt pengar och sålt kapitalförsäkringen för att snabbt få tillgång till pengarna igen. jag vill minnas summan 300:-, att det var vad det kostade att låsa upp den. har Rasks farfar alltså tecknat en kapitalförsäkring där villkoren är annorlunda, att den inte får låsas upp ens mot avgift? "men att en advokat kan låsa upp den"? om ägaren till kapitalförsäkringen inte kan låsa upp den så kan inte en advokat heller göra det, eller menar han att en advokat ska lyckas hitta något kryphål? det borde hans älskade AI-verktyg kunna hitta på 5 sekunder. jag instämmer med föregående postare att det igen blivit riktigt roligt att se på Rasks filmer, han är så otroligt hjärndöd att man tar sig för pannan nästan varje minut.

Om jag får gissa så har Alf medvetet låst den för han visste att Carl-Fredrik är efterbliven, så då har han iaf säkrat en liten summa pengar som Carl-Fredrik kan leva på efter ”pensionen”. Jag håller med dig och tidigare skribenter - han blir fan bara dummare och dummare just nu. Fantastiskt att bevittna denna WT-shitshow!
Citera
2024-11-17, 22:17
Medlem
[quote=Djungelskribenten|90137847]Om jag får gissa så har Alf medvetet låst den för han visste att Carl-Fredrik är efterbliven, så då har han iaf säkrat en liten summa pengar som Carl-Fredrik kan leva på efter ”pensionen”. Jag håller med dig och tidigare skribenter - han blir fan bara dummare och dummare just nu. Fantastiskt att bevittna denna WT-shitshow![/QUOTE

Även Luddes var väl från början låst på samma sätt och han är väl inte efterbliven ?
Så ditt påstående havererar lite.
Citera
2024-11-17, 22:25
Medlem
[quote=Mannenmed2huvud|90138145]
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Om jag får gissa så har Alf medvetet låst den för han visste att Carl-Fredrik är efterbliven, så då har han iaf säkrat en liten summa pengar som Carl-Fredrik kan leva på efter ”pensionen”. Jag håller med dig och tidigare skribenter - han blir fan bara dummare och dummare just nu. Fantastiskt att bevittna denna WT-shitshow![/QUOTE

Även Luddes var väl från början låst på samma sätt och han är väl inte efterbliven ?
Så ditt påstående havererar lite.
Ludde har väl ingen anledning att röra sin kapitalförsäkring, än mindre ägna den en tanke innan han fyller 65 och ska gå i pension från sitt riktiga jobb?
För hans del blir det väl en liten guldkant, åka till karibien ett par veckor med familjen t.ex
Citera
2024-11-17, 22:29
Medlem
Klart det brinner i Rasken att frigöra sista slanten till någon liten peng... För när deklarationen är klar så blir det en hög skatt att betala in 2025..
Då ryker helt plötsligt Raskens kapitalförsäkring i utmätning plus att han blir skyldig mera pengar från sommarstugan & lägenheten Alf den Store ägde..

Plus att skatter från hans kalle anka bolag måste betals så han skippeŕ fängelse, annars skattebrott.

När en fastighet säljs i dödsbo och går med vinst blir du skyldig att betala skatt. Det är samma skatteregler när försäljning av dödsbon sker som det är när privatpersoner säljer en fastighet. Försäljningen kommer att deklareras året efter så du behöver avsätta pengar för att kunna betala skatten.

Stackars bror Ludde kommer han få ta hela smällen nu oxå?? Troligtvis eftersom skatten ska in... Annars så måste det bli rättegånger igen så allt blir klubbat att 50% ska betalas av Ludde & 50% av grismun Rask....

Verkligen spännande 😀
Citera
2024-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool

Skatteverket kommer mäta ut dom med hjälp av kronofogden.. Då skatter från sommarstugan & lägenheten ska betalas efter deklarationen 2025...

Även skatteverket vill ha in pengarna som Rasken överfört från bolagetskonto till grismun privat.. Annars blir det fängelset oxå🤣🤣

Blir tuffa tider framöver för den grandiosa dagdrivaren & narcisisten från Trosa 🙂
Citera
2024-11-18, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Skatteverket kommer mäta ut dom med hjälp av kronofogden.. Då skatter från sommarstugan & lägenheten ska betalas efter deklarationen 2025...

Även skatteverket vill ha in pengarna som Rasken överfört från bolagetskonto till grismun privat.. Annars blir det fängelset oxå🤣🤣

Blir tuffa tider framöver för den grandiosa dagdrivaren & narcisisten från Trosa 🙂

Hade detta hänt någon med lite högre iq så hade det varit planerat. Alltså att fejka och blåsa upp händelser för att få kontent eller clut vad det nu heter.
Tandbaronen jobbar med något vettigt i en månad, sen gör han små vettiga grejer varje dag, lite som skuldfällans upplägg. Sälj allt av värde, betala av varenda liten skitskuld och prata med berörda myndigheter om att få rätsida. Men eftersom huvudpersonen tycker det är tillräckligt att köpa konstiga skor, hattar öch fejkjackor ( för han är för korkad för att tro det räcker att se sunkig ut i hans koj-studio pladdrandes osammanhängande)
Jag fattar inte öht hur sådana som yt gänget som leker nyheter, fläker ut sina påhittade diagnoser och larviga "Druvdekokt" fastor för att få ännu mer hysteriska ögonbryn. Det är så jävla löjligt. En yöotuber jag följer håller på att renovera en likadan bil som både han och jag hade i slutet av åttiotalet. Alltså någon som har något att säga.
Fnask sitter nån timme per dygn och ömsom frågar sin hjärntrust av bib alkisar och tramadolstinna "fibromylagi" tanter om vad dom vill höra på kanalen, dissar alla vettiga, och ser till att den som kom med nå vettigt får veta att allas idéer utom hans åsikt är idiotiskt. Ni vet, jag vet att han har slängt fram kuken i webcam så att Chaceluine får kännas hur det pirrar till i hennes nedpissade trosor, och Thicckock får energi så han kan krypa up på det nerdekade beget Therese, köra sina grävlingstest och kanske sparat det för en kommande banger för att folk ska glömma hans nästa rättegång. Hade vart trevligt att säga i det här läget att ni såg det inte komma, men skatt, avgifter, idiotiska bilaffärer, trumset och verkligen 100%' hjärndöda shopping vanor osv. Jag trodde han skulle halka över på minuskontot och sedan finna gud. Vid det här laget
Mobba farsan, trycka ner Therese och beklaga sig över att det inte finns någon som fattar hur brilliant han är Rubiks kub, tre denniskorvar med vitlök och kanel blir vad som ställs fram till familjen medan han drar till pizzerian, blatten som gör pizzorna gör dom såklart ännu bättre efs det är mr Thiccock som pausar sin karriär för att dra en pizza på språng. Jag är helt säker på att jag sett farfar komma förbi med en kasse julmat, och även att Ägget fått följa med och handla när Alf betalade. Utan Alf tror jag det blir tråkigt firande för barnen. Om dom inte får hänga med till Tessans familj där folk verkar vara så smarta att dom väljer bort den stora kreatören

Jag ska tänka på honom ett ögonblick då jag sitter med mina 6 barnbarn kalasar, leker lite med deras nya saker och moffar julmat helt utan vitlök och löjligt starka frukter. Förhoppningsvis dumpar Teres slashasen hos hans CP familj och känner efter hur skönt det är med en normal jul utan hundbajs, dildos och ägget jävla röst ska skära sig mellan snörvel, host och könsord en liten stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in