Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
I am thrilled to announce Robert F. Kennedy Jr. as The United States Secretary of Health and Human Services (HHS). For too long, Americans have been crushed by the industrial food complex and drug companies who have engaged in deception, misinformation, and disinformation when it comes to Public Health. The Safety and Health of all Americans is the most important role of any Administration, and HHS will play a big role in helping ensure that everybody will be protected from harmful chemicals, pollutants, pesticides, pharmaceutical products, and food additives that have contributed to the overwhelming Health Crisis in this Country. Mr. Kennedy will restore these Agencies to the traditions of Gold Standard Scientific Research, and beacons of Transparency, to end the Chronic Disease epidemic, and to Make America Great and Healthy Again!
- Donald Trump
https://x.com/realDonaldTrump/status...70020427595797

Så vad tror ni? Kommer Kennedy fixa upp alla kroniska sjukdomar, gå till bottnen med covid och göra sig av med seed oils?

Jag måste säga att det kan är ett klart uppsving ifrån den förra sekreteraren.
Världen har aldrig varit så pass sjuk som den är idag. Livsmedelsverken världen över ljuger skamlöst och alla vetenskap om medicin och kost är helt tillfångentagna av konglomerat.

Jag tror Kennedy är vägen ur denna världsomsvärmande misär.

Det finns ju förbättringspotential med tanke på amerikanarnas korrupta hälsotillstånd, tex opiodkrisen, ADHD-diagnoser, Adderall-härvan, livsmedelsindustrin, fetma-epidemin mm. RKJ har en kritisk inställning till det korrupta systemet, som han bevittnad under åren som jurist, och väljer därför att ifrågasätta ALLT, vilket många förväxlar med foliehattande. Synd.
Citera
2024-11-16, 23:36
Medlem
Goynalds avatar
Trumps förre vicepresident Mike Pence revolterar och vill ha bort honom

Citat:
Mike Pence urges Senate Republicans to reject RFK Jr for US health secretary
https://www.theguardian.com/us-news/...t-rfk-jr-trump
Citera
2024-11-17, 00:10
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Varför vara så full av skit hela tiden? Är det så känsligt för dig att någon som inte vill trycka in så mycket kemikalier som möjligt i amerikanska barn eller vatten får en position av betydelse? Citera ditt eget inlägg istället där du hänvisar till fakta och när du misslyckas med det kan du väl trycka ur dig nån annan dynga?
Full av skit är den som foliehattar om vaccin och riskerar barns hälsa.

Kräver du att jag citerar mitt inlägg som du inte läste förra gången???

Vi får hoppas att det finns folk i kennedys närhet som lyckas stoppa hans tokerier.

Hans släkt har förskjutit honom av förklarliga skäl och hans far och farbror roterar i graven.

Vi kommer inte längre, eller rättare sagt, du är för nojad och konspiratorisk och kan inte diskutera fakta.
Senast redigerad av GustavAnder 2024-11-17 kl. 00:12.
Citera
2024-11-17, 00:28
Moderator
Ancistruss avatar
Men för Guds skull!

Tråden handlar om Robert F Kennedy som är utsedd som HHS (The United States Secretary of Health and Human Services). Om ni tycker det var en bra eller dålig utnämning osv.

Tråden handlar INTE om vad ni tycker om vaccin och om det orsakar autism eller något liknade. Det får ni diskutera i någon tråd i Medicin och hälsa eller Konspirationer och alternativa teorier, inte här i Politik Utrikes!

Och vad ni tycker om varandra kan ni ta i PM till varandra för det är ommöjligt än mer off-topic här!

/Mod
Citera
2024-11-17, 00:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Har Amerikanska hälsoministeriet sagt det? Damn då har man missat månget smådjur!

Det finns gott om krigsdjur man kan äta - korp, fiskmås ekorre etc
En gång skar han huvudet av en strandad val och körde hem det fastbundet på motorhuven så det skvätte valsafter på motorvägen. En mycket intressant individ.

Edit: står i hans memoarer
Senast redigerad av Japhy 2024-11-17 kl. 00:39.
Citera
2024-11-17, 07:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goynald
Trumps förre vicepresident Mike Pence revolterar och vill ha bort honom

https://www.theguardian.com/us-news/...t-rfk-jr-trump

Det finns nog ett bra skäl till varför JD är vice president denna gång..
Citera
2024-11-17, 11:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja okej men då lägger jag mig där du ligger så vet jag att du bara kommer lita blint på vad jag säger för att argumentera för sin sak är ju totalt onödigt.

RFK jr är det bästa som hänt USA på väldigt länge, så nu vet du, grattis! Bra nivå det blev!
Dock vet även du att det inte är så, utan mest troligen det sämsta någonsin i historien och om han gör det som han pratat om innan.
Eller ska det visa sig allt var bara skitsnack?
För det är vad vi kommer få veta nu är det bara en korkad dåre, eller är det bara en som lurar idioter med att ljuga om läkemedel och för att få röster.

Det tycker jag är det bästa med denna utnämning och att vi kommer få reda på att
Antingen genom öka dödligheten i uteblivna vaccinationer, eller en lögnare som inte tror på ett ord som kommer ur hans mun och enbart för lura folk att rösta på han.
En underbar rävsax har lagts upp med detta valet, och ropa konspirationer funkar ju inte längre, för gör något då, och görs inget ja, full med skit inser man då.
Citera
2024-11-17, 14:52
Medlem
BubbaZenettis avatar
Hoppas att RFK Jr. & Co. ser till att det blir förbjudet med TV-reklam för receptbelagda läkemedel precis som det är i resten av världen (med undantag av NZ tror jag).

En stor del av alla pengar som läggs på TV-reklam i USA kommer från Big Pharma vilket givetvis påverkar programinnehållet.

Kanske det kan leda till att TV-bolag slutar med självcensur när det kommer till nyheter och reportage som kan innebära dåliga nyheter för Big Pharma. Som läget är nu vill de ju inte bita den hand som föder dem.
Senast redigerad av BubbaZenetti 2024-11-17 kl. 15:37.
Citera
2024-11-17, 17:23
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du kommer bli besviken. Träsket kommer finnas kvar. Bara med andra invånare.
Självklart vet jag detta. Går inte att reformera hela Amerikanska statsapparaten på så kort tid precis lika lite som man kan göra med den Svenska. När man blivit medveten att USAs statsapparat styrs i stort sett av skuggfigurerna med de långa näsorna med de små lustiga hattarna. Se (FB) Judarna i USA fick 98% av sina kandidater in i amerikanska senaten så vet man att korruption kommer finnas där för lång tid framöver.
Det som är bra med RFK Jr är att han kommer i alla fall försöka rensa ut de byråkrater där han vet om att de medvetet försummat sina åtaganden till förmån för Big pharma och Big food etc.
Citera
2024-11-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad upplever du som kontroversiellt med hans uttalande ( inte din felaktiga tolkning)?

Jag kan också börja läsa forskningsrapporter om nuklearmedicin eller kvantkemi, det betyder inte att jag förstår dem.
Citera
2024-11-17, 18:03
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du.
Det krävs betydligt mer kring den tjänsten än att lyckas bada i Hudson river.
Även om det är behjärtansvärt ang miljö och kost.

Det är just detta som vissa tycks ha svårt att begripa när det kommer till posten.

RFKjr är helt outbildad ang det som berör vetenskap och medicin.

Ett lysande exempel är när han nyss satt och drog åsikter ur röven ang Wifi och strålning, lutade sig mot ovetenskapliga artiklar.

Ställ en jurist som RFKjr mot en professor eremitus i bioteknik och det börjar bli riktigt skruvat.

Detta är vad jag fetade:

“He wants to return the agencies to the gold standard, empirically-based, evidence-based, science and medicine that they were once famous for. "
Xavier Becerra som innehar posten just nu har inte åstadkommit ett skit. En typisk karriärpolitiker som stryker alla medhårs... ett riktigt klägg som inte har någon som helst aning om något inom hälsa eller Big Pharma.

Förklara varför du tycker att Biden gjorde ett bra val när han utnämnde Xavier till Secretary of Health and Human Services. Vad hade han för kvalifikationer som gjorde honom kvalificerad för uppdraget, tycker du?
Citera
2024-11-17, 21:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det är ju i alla fall imponerande hur fort och lätt vissa omkring Trump vänder kappan efter vinden. RFK jr har inte ens hunnit tillträda som hälsominister innan han fotas inne i Trumps plan med hamburgare, chicken Nuggets, pommes och cola - från McDonalds…

https://www.rollingstone.com/politic...il-1235169870/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in