Citat:
Ursprungligen postat av
Sommarlust
Och i Violafallet har vi en omfattande kriminalpolisutredning där hela familjen Widegren utreddes noggrant med många och långa förhör, det finns inga belägg för att de ljög.
Jag har svårt att se pappan eller båda föräldrarna som skyldiga till hennes död.
*Pappan hade inte bil, men en moped, så om han gömt kroppen kan det inte vara allt för långt från hemmet. Han måste dessutom ha placerat kroppen på ett ställe som han var 100% säker på att polisen eller någon annan aldrig någonsin skulle hitta henne.
*Han var under alla år, fram till sin död, väldigt angelägen om att gåtan skulle lösas; gjorde vad man kan förvänta sig
och mer av en förälder i den situationen, och han kritiserade polisens arbete och ville att man skulle göra mer.
Jag har svårt att tro att allt detta var ”teater” och spel för galleriet. Om det var det, då måste både han och styvmodern ha haft ett mycket starkt psyke och klarat av att
inte försäga sig någon gång i samtal med polisen och andra.
Jag vill gärna tro att hon rymde och fick ett bra liv, men ser jag rationellt på det hela, landar jag i att hon av misstag gick genom älvens is och drunknade. Det är mitt huvudscenario.
Som möjligt scenario ser jag att hon skulle ha kunnat påkalla uppmärksamhet från en bil som passerade. Det hade ju varit dans i närheten,,så några bilar passerade kanske. Om det är en bilist som är hennes baneman ja då kan kroppen ha placerats ”var som helst” i vårt land.