2024-11-16, 15:10
Medlem
Sommarlusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
... För den intresserade borde det gå att granska hotbreven av skrivstil eller liknande för att kunna avgöra dess äkthet ...

Sätt igång då och skaffa handstilsprover och jämför, du är uppenbarligen "intresserad".
Det är du som har bevisbördan, eftersom det är du som hävdar (fantiserar om) skuld.
Handstilsprov finns i boken Dödsgåtan Viola Widegren.
Citera
2024-11-16, 15:13
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarlust
Varför låtsas du att nån påstått att det är "förbjudet"?
Vad är det du tror dig höra när "statistiken talar"?
Vad är det du inbillar dig att jag "missat"?

--
Att jag nämnde Stawrebergs misstänkliggörande beror på att hon också skrev att systern aldrig velat prata med journalister. Som att Stawreberg inte förstår att det är hennes eget och andra "journalisters" skitsnack om familjen Widegren som sannolikt fått systern att aldrig vilja prata med icke-grävare som Stawreberg med flera.

Du har missat det mesta som den värdelösa fjant du är: https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-persson-statistik-ar-ett-tydligt-sprak/
Citera
2024-11-16, 16:17
Medlem
Sommarlusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Du har missat det mesta som den värdelösa fjant du är: https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-persson-statistik-ar-ett-tydligt-sprak/
Texten på sidan du länkar till har absolut inga likheter med Violafallet.
Violas kropp hittades aldrig. Inga egentliga spår efter vad som hänt.
Och i Violafallet har vi en omfattande kriminalpolisutredning där hela familjen Widegren utreddes noggrant med många och långa förhör, det finns inga belägg för att de ljög.

Och du missade förstås att det i din länkade text framgår
att det bakom de flesta försvinnandena INTE ligger brott:
"statistiken i det läget starkt talar för andra orsaker till försvinnandet än ett brott"
Senast redigerad av Sommarlust 2024-11-16 kl. 16:22.
Citera
2024-11-16, 17:23
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Och i Violafallet har vi en omfattande kriminalpolisutredning där hela familjen Widegren utreddes noggrant med många och långa förhör, det finns inga belägg för att de ljög.

"statistiken i det läget starkt talar för andra orsaker till försvinnandet än ett brott"

https://www.expressen.se/kvallsposten/gw-persson-nastan-alltid-en-narstaende/

Citera
2024-11-16, 17:26
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:

Omfattande kriminalpolisutredning? Som tack vare föräldrarna satte igång först efter flera dagar? Har du glömt att titta i boken igen?
Citera
2024-11-16, 17:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Omfattande kriminalpolisutredning? Som tack vare föräldrarna satte igång först efter flera dagar? Har du glömt att titta i boken igen?
Du har ju inte läst boken alls. Utredningen försenades pga mosterns man som tyckte att pappan skulle vänta till dagen efter när han vill anmäla.
Orsaken var att det var sent på dagen och mörkt enligt honom.

Varför ville den ingifta morbrodern att pappan skulle vänta? Hade han rent mjöl i påsen.

Du länkar mordet på Eva. Hon mördades av sin älskare. Jag kan allt om det fallet. Du kanske förstår varför när du klickar upp länken.
(FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (2010-12-29) (Misstänkt GM avliden)

Kanske lite jobbigt att läsa en tråd med 26.711 inlägg så här får du en sida så du fattar hur fel det var att länka det mordet.
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/gw-persson-nastan-alltid-en-narstaende/

Har du missat att Viola inte var ett barn under 15 år? Viola var 17 år.
Senast redigerad av Timeout 2024-11-16 kl. 18:06.
Citera
2024-11-16, 18:12
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du har ju inte läst boken alls. Utredningen försenades pga mosterns man som tyckte att pappan skulle vänta till dagen efter när han vill anmäla.
Orsaken var att det var sent på dagen och mörkt enligt honom.

Varför ville den ingifta morbrodern att pappan skulle vänta? Hade han rent mjöl i påsen.

Du länkar mordet på Eva. Hon mördades av sin älskare. Jag kan allt om det fallet. Du kanske förstår varför när du klickar upp länken.

Kanske lite jobbigt att läsa en tråd med 26.711 inlägg så här får du en sida så du fattar hur fel det var att länka det mordet.

Har du missat att Viola inte var ett barn under 15 år? Viola var 17 år.

Har du missat att Viola inte var myndig när hon försvann? Hon räknades som ett barn. Spelar ingen som helst roll vad andra sa om att vänta. Beslutet att vänta var föräldrarnas. Kan inte din "husse" svara själv?
Senast redigerad av tegeltak 2024-11-16 kl. 18:15.
Citera
2024-11-16, 18:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har du missat att Viola inte var myndig när hon försvann? Hon räknades som ett barn. Spelar ingen som helst roll vad andra sa om att vänta. Beslutet att vänta var föräldrarnas. Kan inte din "husse" svara själv?
Hade du kallat Viola för barn när hon jobbade som sjukvårdsbiträde och var 17 år så hade hon nog blivit väldigt irriterad.
Den länken du la in handlade om mord på barn under 15 år. Fattar du trögt eller?

Pappan blev övertalad att vänta av ingifta morbrodern och det är suspekt i och med att det fanns ett arv som mostern skulle ha fått ärva om det kunde bevisas att pappan hade dödat Viola.
Några sån bevis finns över huvud taget inte.

Sluta fjanta dig i tråden så fort någon går emot dig. Upplysningsvis har jag 51 inlägg i tråden och skrev mitt första inlägg här 2016-08-28, kl 01:13.
(FB) Olöst försvinnande: Viola Widegren, Helgum, 1948.

Du skrev ditt första inlägg 2022 och har knappast orkat läsa hela tråden, men tjafsa kan du.
Den du kallar för husse reggade sig 2024 och jag svarar precis vem fan jag vill, inklusive dina fjanterier
Citera
2024-11-16, 21:48
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Sätt igång då och skaffa handstilsprover och jämför, du är uppenbarligen "intresserad".
Det är du som har bevisbördan, eftersom det är du som hävdar (fantiserar om) skuld.
Handstilsprov finns i boken Dödsgåtan Viola Widegren.

No problems! Helst vill jag se samtliga hotbrev IRL så kan jag kolla äktheten.
Men var beredd på att dom kan vara fejk.
Citera
2024-11-16, 22:24
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Jag har svårt att se pappan eller båda föräldrarna som skyldiga till hennes död.

*Pappan hade inte bil, men en moped, så om han gömt kroppen kan det inte vara allt för långt från hemmet. Han måste dessutom ha placerat kroppen på ett ställe som han var 100% säker på att polisen eller någon annan aldrig någonsin skulle hitta henne.

*Han var under alla år, fram till sin död, väldigt angelägen om att gåtan skulle lösas; gjorde vad man kan förvänta sig och mer av en förälder i den situationen, och han kritiserade polisens arbete och ville att man skulle göra mer.

Jag har svårt att tro att allt detta var ”teater” och spel för galleriet. Om det var det, då måste både han och styvmodern ha haft ett mycket starkt psyke och klarat av att inte försäga sig någon gång i samtal med polisen och andra.

Jag vill gärna tro att hon rymde och fick ett bra liv, men ser jag rationellt på det hela, landar jag i att hon av misstag gick genom älvens is och drunknade. Det är mitt huvudscenario.

Som möjligt scenario ser jag att hon skulle ha kunnat påkalla uppmärksamhet från en bil som passerade. Det hade ju varit dans i närheten,,så några bilar passerade kanske. Om det är en bilist som är hennes baneman ja då kan kroppen ha placerats ”var som helst” i vårt land.
Senast redigerad av RFT 2024-11-16 kl. 22:34.
Citera
2024-11-17, 05:55
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag har svårt att se pappan eller båda föräldrarna som skyldiga till hennes död.

*Pappan hade inte bil, men en moped, så om han gömt kroppen kan det inte vara allt för långt från hemmet. Han måste dessutom ha placerat kroppen på ett ställe som han var 100% säker på att polisen eller någon annan aldrig någonsin skulle hitta henne.

*Han var under alla år, fram till sin död, väldigt angelägen om att gåtan skulle lösas; gjorde vad man kan förvänta sig och mer av en förälder i den situationen, och han kritiserade polisens arbete och ville att man skulle göra mer.

Jag har svårt att tro att allt detta var ”teater” och spel för galleriet. Om det var det, då måste både han och styvmodern ha haft ett mycket starkt psyke och klarat av att inte försäga sig någon gång i samtal med polisen och andra.

Jag vill gärna tro att hon rymde och fick ett bra liv, men ser jag rationellt på det hela, landar jag i att hon av misstag gick genom älvens is och drunknade. Det är mitt huvudscenario.

Som möjligt scenario ser jag att hon skulle ha kunnat påkalla uppmärksamhet från en bil som passerade. Det hade ju varit dans i närheten,,så några bilar passerade kanske. Om det är en bilist som är hennes baneman ja då kan kroppen ha placerats ”var som helst” i vårt land.

Som jag sagt tidigare så finns det massor av exempel där föräldrar mördat sina barn och sen varit med och letat. Johan Asplund t.ex. Styvfadern har fortfarande inte erkänt och lär aldrig göra det heller. Och kom ihåg att Carl var ensam ute en stund den kvällen. Vet du inte hur psykopater fungerar? Vad anser du är troligast? Att pappan slog ihjäl henne eller att en utomstående gjorde det? Om vi kollar på statistiken?
Senast redigerad av Crime-boy2 2024-11-17 kl. 05:58.
Citera
2024-11-17, 06:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hade du kallat Viola för barn när hon jobbade som sjukvårdsbiträde och var 17 år så hade hon nog blivit väldigt irriterad.
Den länken du la in handlade om mord på barn under 15 år. Fattar du trögt eller?

Pappan blev övertalad att vänta av ingifta morbrodern och det är suspekt i och med att det fanns ett arv som mostern skulle ha fått ärva om det kunde bevisas att pappan hade dödat Viola.
Några sån bevis finns över huvud taget inte.

Sluta fjanta dig i tråden så fort någon går emot dig. Upplysningsvis har jag 51 inlägg i tråden och skrev mitt första inlägg här 2016-08-28, kl 01:13.
(FB) Olöst försvinnande: Viola Widegren, Helgum, 1948.

Du skrev ditt första inlägg 2022 och har knappast orkat läsa hela tråden, men tjafsa kan du.
Den du kallar för husse reggade sig 2024 och jag svarar precis vem fan jag vill, inklusive dina fjanterier

Vilka bevis finns det mot Boman då? Varför ni tjatar om honom hela tiden är ju naturligtvis för att förminska Carls roll i att vänta med anmälan. Föräldrar fattar egna beslut och Viola var inte myndig. Skulle du väntat med att söka efter ditt eget barn bara för att nån annan säger det? Jag skulle inte.
Senast redigerad av Crime-boy2 2024-11-17 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in