Citat:
Ursprungligen postat av
Djungelskribenten
Precis så. Jim är det perfekta vittnet för att bevisa att Flashback inte har så fel om Rask. Han är en rutten människa. SÅ ÄÄÄÄR DET! Sen att sveriges lite mindre begåvade personer inte inser det är ju… Ja, tur för honom, I guess.
Beror på hur man ser det. Precis som Jim skriver i sitt inlägg, alla som inte är helt hjärntvättade kommer så småningom se Carl-Fredriks rätta färger, och då ligger bara hans förändrings- och spiritualitetssnack honom i fatet. Med följden att folket han nu tilltalar kommer börja hata honom istället. Att vara fake är ett karaktärsdrag som inte direkt går hem hos någon, men det kan på förekommen anledning ta ett tag innan man får upp ögonen för att en person har dessa karaktärsdrag.
Liksom Jim har uppskattat Carl-Fredrik en gång i tiden, liksom jag och många här i tråden uppskattat honom, så har man någonstans vänt och börjat finna honom avskyvärd istället. I mitt fall stör jag mig främst på hans lättkränkta personlighet och hans skenhelighet. Där han är stor och stursk och sitter och kritiserar och mästrar folk i sina videor, men går ut och ikläder sig offerkoftan offentligt om någon bara gör en bråkdel av samma sak tillbaka mot honom. Det blir extra provocerande när han också gör dessa hatiska förtalsvideor samtidigt som han framställer sig som att han är förändrad och bara har positiva vibes. Han är verkligen mer fake nu när han gör samma som han alltid gjort men har den här lågmälda approachen. Han var mer sig själv förr, när han var fet och satt och gapade och skrek i sina videor.
Men återigen är det också bara en sak som kommer bidra till att hans fall blir hårdare nästa gång. Det var ingen som blev förvånad när Förtalsbaronen blev åtalad förra gången, för det var ingen som betraktade honom som en good-guy. Han gick inte ut i video efter video och bedyrade att han skulle betala sin frus skulder och göra rätt för sig i syfte att plocka poänger, så ingen förväntade sig något av honom. Nu har han gjort det, och det kommer bidra till att fler kommer bli besvikna på honom vad det lider.