2024-11-15, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Problemet med energidricka är inte att det är farligt. Problemet är att det kostar en massa pengar. Det är överprissatt koffeinvatten med smaksättning.

Och, oftast, fullknakat med socker.
Citera
2024-11-15, 22:58
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Han har stängt av kommentarsfältet, eller så är det nått knas för mej. Han ska köra live vid 22

Och vilken live sen:

https://ibb.co/ZGwypyT

160k "följare" och ~500 som kollar. Vad har Asmongold för följar/live-ratio?

Dessutom verkar man bli blockad om man inte prenumererar på kanalen. Sändningen avbryts ideligen.

EDIT: DuckDuckGo funkar att streama liven.
Senast redigerad av Krakatoa 2024-11-15 kl. 23:02.
Citera
2024-11-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Man kan också tänka sig att någon som inte förstört sitt eget och sin familjs liv pga sin desperation att bli kändis istället för att arbeta inte hade drabbats av samma nivå av ångest..

Det har du rätt i.

Samtidigt kräver en sådan desperation grava personlighetsstörningar, som samtidigt medför att man är helt oförmögen att se sina egna fel. Så i hans värld så är han inte desperat över att bli känd. Han ÄR känd, och detta har bara fört med sig fördelar för honom personligen och för familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Och, oftast, fullknakat med socker.

Carl-Fredriks raseri över energidricka verkar dock främst handla om Nocco, Celsius, etc, som är helt sockerfria alternativ. Det verkar hänga samman med att Chrippa konsumerar mycket av det. Så hans raljerande kring energidrickor är egentligen ett lowkey raljerande över Chrippa, som han är besatt av att kritisera.

Carl-Fredrik verkar även ha någon föreställning om att sötningsmedel är så farligt. Därför uppmanar han sina ungar att köpa sockerläsk. Trots att det är väldokumenterat att socker kan leda till sjukdomar som cancer, fetma, och i förlängningen hjärt- och kärlsjukdomar, samt att det är beroendeframkallande. Detta får kidsen äta i överdrivna mängder. Det är ofta halvfabrikat på menyn, och familjen äter var och varannan dag på McDonalds. Men grabbarna får inte en Coca-Cola, för det finns lite koffein i.

Han är en kickass-pappish!
Citera
2024-11-15, 23:04
Medlem
Kollat lite på hans live.. har han tagit nåt? Han är helt överdrivet exalterad över över ingenting och ler konstant när han sitter och orerar.
Citera
2024-11-15, 23:34
Medlem
Förra året deklarerade Linnea 400 000kr idag hade hon live med 1000 tittare.

Rask har aldrig varit i närheten av att dra in 400 000kr plus tillkommande pension avsättning och arbetsgivaravgifter. Och har en live för 500 personer.

Hoppas Rask gör dessa kopplingar och inser att han är slagen av sin ena dödsfiende. Han behöver verkligen steppa upp nu om han skall ha något alls att komma med.
Citera
2024-11-15, 23:44
Avslutad
Det bär emot som tusan, men jag måste ge Rask en sak och det är att han inte städat bort negativa och kritiserande kommentarer, iaf på senaste gnällvideon. Mkt oväntat och icke karaktäristiskt.
Citera
2024-11-16, 00:46
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Det bär emot som tusan, men jag måste ge Rask en sak och det är att han inte städat bort negativa och kritiserande kommentarer, iaf på senaste gnällvideon. Mkt oväntat och icke karaktäristiskt.

Jo, det har han. Han har städat bort en hel del av mina. Jag kan förstås inte bevisa något men så är det.
Citera
2024-11-16, 06:13
Medlem
Lördagmorgon och man har beredskap på jobbet. Fyfan vad man var omotiverad, sen tänkte man på baronen och då klev man upp utan problem. Fan vad värdelös han är
Citera
2024-11-16, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Jo, det har han. Han har städat bort en hel del av mina. Jag kan förstås inte bevisa något men så är det.

Ok jag tänkte väl det. Jag läste i går och såg minst 10 olika negativa inlägg mot honom men då har han väl inte hunnit med dom bara.
Citera
2024-11-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Lördagmorgon och man har beredskap på jobbet. Fyfan vad man var omotiverad, sen tänkte man på baronen och då klev man upp utan problem. Fan vad värdelös han är
Hahaha. Jag tänkte likadant imorse.
Citera
2024-11-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ok jag tänkte väl det. Jag läste i går och såg minst 10 olika negativa inlägg mot honom men då har han väl inte hunnit med dom bara.

Har mycket att göra med ration positivitet:negativitet. När det negativa tar allt för stor plats kommer det börja raderas. Går det riktigt långt raderar han hela videon.

https://ibb.co/xf3gDgs

Jag gillar när det är Black Jim som lämnar kommentarer av det här slaget. För då kan Carl-Fredrik inte köra ”alla som säger att jag är sån känner inte mig och vet inte vem jag är”-kortet.

Jim har känt Carl-Fredrik i över 15 år.. han har varit vän med honom och själv varit en sådan som tar Rask i försvar när han ser att han blir kritiserad av flashbackare. Jims ord väger tungt.
Citera
2024-11-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Hahaha. Jag tänkte likadant imorse.
Instämmer, han är en bra motivator för att kliva upp och göra bra ifrån sig. Gör gott för självbilden och självförtroendet. Genom enkla handlingar kan man känna sig totalt överlägsen baronen både mentalt och fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in