Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
I egenskap av att vara swingtrader och förespråkare av att ett retest av tidigare ATH vore önskvärt så ser jag gärna att du postar i tråden när exakt du eventuellt öppnar ett sådant trade.
Du missförstod.
Jag svarade rent hypotetiskt på frågan som "swingtrader" och som "daytrader", då du får olika svar på din fråga beroende på. Jag är i praktiken hodler.
Däremot så köper jag dippar och träffade allt mellan 65k och 55k under sommarens chop. Dippar den ner mot 74k så kommer jag köpa på mig, var så säker. Fortsätter dippen så kommer jag fortsätta köpa på mig.
Men noterbart att du har krävt av flera andra att posta sina trades, men själv gör du det inte? Kanske läge att föregå med gott exempel?
Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Jag vill kunna bilda mig en bättre uppfattning om dina förmågor att navigera den här marknaden i praktiken.
Jag har sagt det tidigare men kan säga det igen. Jag kan TA hyfsat i teorin på hobby nivå, mest för att jag länge (8-9 års tid) följt analytiker på nätet.
En viktig sak med att vara trader är att vara disciplinerad och hålla sig till sina strategier. Jag har dock för mycket FOMO när det kommer till BTC, så jag kan inte praktisera någon trading hur mycket jag än skulle vilja.
Hade jag handlat med aktier eller guld så hade det varit en annan sak, men det var väldigt länge sedan jag gjorde.