2024-11-15, 22:09
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Verkar vara många som tror det, vilket skapar visst motstånd vid 60 procents bitcoindominans. Med en tydlig sprängning av den gränsen kan dominansökningen få ny fart. Vi får se.

En bred kryptoportfölj är att föredra i en bullmarket..
Lite proffsigt lät det väl?

https://www.youtube.com/watch?v=ZdnLMTvUtNI
Citera
2024-11-15, 22:09
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
I övrigt tror jag att det är dags att göra sig mentalt föreberedd på att många alts kommer att trumfa Bitcoin fram tills jul..

Vilka alts mer specifikt? Det här vill jag gärna ha dokumenterat i tråden så att vi kan utvärdera det hela i ett senare skede när vi väl har facit.
Atom och dot har du nämnt tidigare. Är det några fler?
Citera
2024-11-15, 22:16
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vilka alts mer specifikt? Det här vill jag gärna ha dokumenterat i tråden så att vi kan utvärdera det hela i ett senare skede när vi väl har facit.
Atom och dot har du nämnt tidigare. Är det några fler?

För all del..
Sol, Link, Avax, Sui, Tron, Shib, Hbar, Near, Icp och Tao.
Håll till godo, streckgubbe..
Citera
2024-11-15, 22:37
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
För all del..
Sol, Link, Avax, Sui, Tron, Shib, Hbar, Near, Icp och Tao.
Håll till godo, streckgubbe..

Frågan är hur pass generöst det är att håsa sin egen påse?
Citera
2024-11-15, 22:49
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som swingtrader som gör ett par trades per år så är jag bullish och blir neutral om BTC bryter ner under 73k och bearish om BTC går under 52k.
Hade jag inte brytt mig om BTC utan bara gått på grafen, så hade jag som swingtrader börjat ta hem vinster nu, alternativt satt trailing stops.

Om jag hade varit daytraders och suttit med 15min/1H så antar jag att jag i skrivande stund är neutral. Hade haft koll på en potentiell iH&S https://ibb.co/cDCJPhs och varit bearish under ca 87k? Bullish om högra axeln tas ut på uppsidan.

I egenskap av att vara swingtrader och förespråkare av att ett retest av tidigare ATH vore önskvärt så ser jag gärna att du postar i tråden när exakt du eventuellt öppnar ett sådant trade. För det borde ju vara en tilltalande setup minst sagt?
Referera till vilka indikatorer eller grafer du vill för att styrka det hela. Du behöver såklart inte ta trade:et i verkligheten och posta PNL-kort och grejer utan jag nöjer mig med att det utförs i teorin.
Syftet?
Jag vill kunna bilda mig en bättre uppfattning om dina förmågor att navigera den här marknaden i praktiken.
Citera
2024-11-15, 22:57
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
I egenskap av att vara swingtrader och förespråkare av att ett retest av tidigare ATH vore önskvärt så ser jag gärna att du postar i tråden när exakt du eventuellt öppnar ett sådant trade. För det borde ju vara en tilltalande setup minst sagt?
Referera till vilka indikatorer eller grafer du vill för att styrka det hela. Du behöver såklart inte ta trade:et i verkligheten och posta PNL-kort och grejer utan jag nöjer mig med att det utförs i teorin.
Syftet?
Jag vill kunna bilda mig en bättre uppfattning om dina förmågor att navigera den här marknaden i praktiken.

Den svåra verkligheten att insupa förefaller vara att TA är obsolet..
Citera
2024-11-15, 22:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Den svåra verkligheten att insupa förefaller vara att TA är obsolet..

Det enda som är obsolet i det här sammanhanget är dina korkade inlägg.
Citera
2024-11-15, 23:00
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Det enda som är obsolet i det här sammanhanget är dina korkade inlägg.

Ja. I synnerhet som jag förekommer dig tio ggr av tio..
Citera
2024-11-15, 23:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
I egenskap av att vara swingtrader och förespråkare av att ett retest av tidigare ATH vore önskvärt så ser jag gärna att du postar i tråden när exakt du eventuellt öppnar ett sådant trade.
Du missförstod.
Jag svarade rent hypotetiskt på frågan som "swingtrader" och som "daytrader", då du får olika svar på din fråga beroende på. Jag är i praktiken hodler.

Däremot så köper jag dippar och träffade allt mellan 65k och 55k under sommarens chop. Dippar den ner mot 74k så kommer jag köpa på mig, var så säker. Fortsätter dippen så kommer jag fortsätta köpa på mig.

Men noterbart att du har krävt av flera andra att posta sina trades, men själv gör du det inte? Kanske läge att föregå med gott exempel?

Citat:
Jag har sagt det tidigare men kan säga det igen. Jag kan TA hyfsat i teorin på hobby nivå, mest för att jag länge (8-9 års tid) följt analytiker på nätet.
En viktig sak med att vara trader är att vara disciplinerad och hålla sig till sina strategier. Jag har dock för mycket FOMO när det kommer till BTC, så jag kan inte praktisera någon trading hur mycket jag än skulle vilja.

Hade jag handlat med aktier eller guld så hade det varit en annan sak, men det var väldigt länge sedan jag gjorde.
Senast redigerad av Leaston 2024-11-15 kl. 23:12.
Citera
2024-11-15, 23:09
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja. I synnerhet som jag förekommer dig tio ggr av tio..

En fråga: Räknas Bitcoin dominansen som bara skulle ner och nu senast retail flushen vid 80k+ till dom tio gångerna?
Citera
2024-11-15, 23:11
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
En fråga: Räknas Bitcoin dominansen som bara skulle ner och nu senast retail flushen vid 80k+ till dom tio gångerna?

Nej, det räknas inte.
Citera
2024-11-15, 23:15
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du missförstod.
Jag svarade rent hypotetiskt på frågan som "swingtrader" och som "daytrader", då du får olika svar på din fråga beroende på. Jag är i praktiken hodler.

Däremot så köper jag dippar och träffade allt mellan 65k och 55k under sommarens chop. Dippar den ner mot 74k så kommer jag köpa på mig, var så säker. Fortsätter dippen så kommer jag fortsätta köpa på mig.

Men noterbart att du har krävt av flera andra att posta sina trades, men själv gör du det inte? Kanske läge att föregå med gott exempel?

Jag har sagt det tidigare men kan säga det igen. Jag kan TA hyfsat i teorin på hobby nivå, mest för att jag länge (6-7 års tid) följt analytiker på nätet.
En viktig sak med att vara trader är att vara disciplinerad och hålla sig till sina strategier. Jag har dock för mycket FOMO när det kommer till BTC, så jag kan inte praktisera någon trading hur mycket jag än skulle vilja.

Hade jag handlat med aktier eller guld så hade det varit en annan sak, men det var väldigt länge sedan jag gjorde.

Jag postar redan mina trades offentligt i allra högsta grad. Skriver jag bullish kan du utgå ifrån att jag ligger lång. Skiver jag neutral ligger jag platt och bearish kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in