Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Glömde att nämna att ett tydligare svar på sådana frågor får man den dagen vi börjar göra lägre högsta toppar. Då kan man få tydliga linjer både uppåt och neråt som, beroende på vilken som bryts först, ger svar på frågan.
Kanske, men då känner du dig alltså bekväm med att hänga i luften tills det eventuellt inträffar och bara förlita dig på en laggande indikator och ett sma så länge?
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Läste om, och du har rätt, en feltolkning av mig. Du sa att inget är definitivt gällande återtest skulle ske eller inte.
Vi var snarare oeniga om huruvida det var bra eller inte om ett återtest skedde. Som sagt jag tycker ju det vore bra med återtest nu, då det minskar chans för återtest om ett par år. ett återtest som då skulle göra ondare än om det sker nu.
Kan inte kommentera det här påståendet alls egentligen, du projicerar på prisgrafen att ett återtest måste ske antingen förr eller senare. Jag är av uppfattningen att det är en möjlighet, - men jag är även öppen för att priset aldrig återtestar nivån ifråga. Varken i närtid eller i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
På kort sikt kanske. Men jag ser på det stora hela.
Jag tänker inte längre än den aktuella kontexten vad gäller prisutvecklingen på månadsgrafen. Vad som eventuellt ligger längre framför oss gör jag inget anspråk på att kunna gissa mig till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Håller absolut inte med.
Ett lyckat återtest på ovansidan av ett tidigare motstånd bekräftar snare utbrottet i fråga.
BILD
Beror helt på kontexten, som jag skrev till Stopp.Belagg i ett tidigare inlägg. Efter att priset har konsoliderat sidledes och kompimerats i 8 månader är maxbullish att priset bryter ut med momentum och INTE återtestar tidigare range highs eller ATH i det här fallet.
Alternativ två är ett retest, och det kan utvecklas till att bli bullish om tidigare ATH håller, men det är inte alls lika bullish i mina ögon och det kräver betydligt mer tid för att reda ut.
Alternativ tre är att tidigare ATH inte håller som stöd utan istället går förlorat, - även det skulle kunna få en bullish utgång men det är inget jag vill vara med och lösa med några positioner öppna med tanke på den uppenbara risken att vi tvingas återbesöka range lows som återfinns vid 59k på månaden eller ännu värre, - 42K om inte 59k-nivån visar sig hålla.