2024-11-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Fast det som gäller idag är läger 2, det är vad som lärs ut i körskolor och det som visas när man sätter upp tillfälliga trafikskyltar.

Det är olagligt att lägga sig i mitten eller blockera vänsterfilen, det är inte bara att jag ”stör mig” på det.

Ni i läger 1 har ju bara kommit på något själva som antagligen har att göra med en djup kulturell instinkt att ställa sig i en kö om det finns en.

Då har ni två val:
1. Anpassa er efter hur ni borde köra och fyll upp vänsterfilen om den är ledig
2. Fortsätt envisas med att ligga i högerfilen och skapa längre och långsammare köer

Det som inte är ett alternativ är att lägga sig i högerfilen och sura/obstruera/tuta på de som faktiskt gör som man skall göra.

Exakt 👍🏼 Sanslöst att dessa priviligerade människor gör vad de själva tycker istället för att följa reglerna.
Citera
2024-11-15, 20:10
Medlem
Helt rätt min vän. Alla vidriga gubbkukar och äckelkärringar i vänsterfilen bör avlivas. Synd att du inte skapade en seriekrock för dem.
Citera
2024-11-15, 20:13
Medlem
Gubbkuken har fel och är korkad, han är den typen som säkert också blockerar motorcyklar vid köbildning och istället insisterar på att dom också ska stå i kön och göra kön ännu längre så att det tar längre tid för alla.

Det säger väl sig själv att allting flyter på om alla filer nyttjas till fullo, tror man något annat så lär man vara grovt handikappad, varför tror ni att det är flera filer från början?

Det är intressant hur något så självklart är så svårt för vissa att förstå. Om hindret på vägen är stillastående så verkar folk tro att man ska köa i en fil och blockera den andra så att ingen kan nyttja den fria vägen. Men om det helt plötsligt är någon som kryper fram i snigelfart i ena filen på grund av punktering så kör ni direkt förbi i den fria filen och tycker det är självklart. Att man kan ha så vilt skilda uppfattningar av lösningen på problemet baserat på om hindret rör sig i 0 km/h eller 10 km/h.

Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Kanon att läsa. Avskyr när idioter ska glida förbi hela kön på vänster fält.

Men än värre är idioter som kör i vänster fil i 112 kmh....
Eller personer som envisas med att ligga i mitten filen när där är 3 filer och kör i 100....
Rusningstrafik på motorvägen är fruktansvärt...
Andra är alltså idioter och dom två exempel du tar upp är exempel på där folk gör helt rätt?

Ännu roligare är att dina exempel är att gnälla på folk du tycker blockerar för att dom kör hastighetsbegränsningen samtidigt som du hejar på idioten som blockerar körfältet stillastående.

Titta dig själv i spegeln.
Citera
2024-11-15, 20:36
Medlem
Exakt som gubben gör utför man vid olagliga steetrace, man bruka ha ex Stockholm open på allmänna vägar som E4 osv, vi bruka ha det i även i Umeå, bästa sättet o stoppa Polis är att blockera bägge filerna, köer uppstår nästan direkt, Polisen kommer inte fram o racet kan köras helt riskfritt.
Citera
2024-11-15, 20:40
Medlem
Helt underbart, riktig hjälte som förstår det väsentliga i detta och jag kommer att börja göra exakt likadant 100% av gångerna som jag ges chansen till det nu.
Citera
2024-11-15, 20:47
Medlem
Tropicalss avatar
Gott är det, hata vidriga människor som tränger sig.
Citera
2024-11-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.o.c-Art
Helt rätt min vän. Alla vidriga gubbkukar och äckelkärringar i vänsterfilen bör avlivas. Synd att du inte skapade en seriekrock för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av zanderos
Helt underbart, riktig hjälte som förstår det väsentliga i detta och jag kommer att börja göra exakt likadant 100% av gångerna som jag ges chansen till det nu.

Vet inte om ni trollar eller är sådär värdelösa på riktigt. Är ni det ska ni inte köra bil. Vad ni tycker står inte över trafikreglerna.
Citera
2024-11-15, 21:09
Medlem
Fastande i en sådan kö för några månader sedan. Drog slutsatsen att dom som kör vänsterfilen är människor som oftast trampar på andra för att få fördelar i livet. Jag tillämpade inte blixtlåsprincipen där ut trängde på att så att vänsterfilen inte kom in.
Citera
2024-11-15, 21:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Fastande i en sådan kö för några månader sedan. Drog slutsatsen att dom som kör vänsterfilen är människor som oftast trampar på andra för att få fördelar i livet. Jag tillämpade inte blixtlåsprincipen där ut trängde på att så att vänsterfilen inte kom in.
Hittade du ditt körkort i ett corn-flakespaket?
Du hindrade alltså aktivt dina medtrafikanter från att göra det som är rätt? Är du förståndshandikappad på något sätt?
Citera
2024-11-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny

Du bröt helt enkelt mot trafikreglerna? Om två filer bli en och det är kö så ska du gå in i den andra filen i slutet när filen tar slut. Då kommer båda filerna gå exakt lika långsamt. Problemet är idioterna som ska vara "snälla" och byta fil tidigare vilket då gör att filen som försvinner kommer gå snabbare än filen som återstår.

Följ reglerna så blir det bra för alla.
Citera
2024-11-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du gör verkligen skäl för ditt användarnamn.

Bildas det en kö är det absolut bästa man kan göra att fylla upp vänsterfilen och sedan köra blixtlås precis när filerna går ihop vid olyckan. På det sättet blir kön så kort som möjligt och därmed rör sig snabbare eftersom vi alla vet att ju längre kö desto långsammare rör den sig.

Det man inte skall göra är att lägga sig i höger körfält som en jävla sosse och förlänga kön.

Vad man absolut inte skall göra är ovanstående och sedan vägra släppa in folk från vänster körfält eftersom "de inte har stått i kö".

Det man definitivt inte skall göra är att lägga sig och blockera båda körfälten, då förvärrar man situationen så mycket man bara kan.

Men det (blixtlås) funkar ju aldrig, det är alltid någon idiot i BMW eller Audi som kommer körandes i vänsterfilen i 120 och ska slicka staket eller TMA-bilen och hänger på tutan och tuggar fragda och vill in. Den idioten kan gott lägga sig bakom och planera lite bättre.

Eller förordar du alla göra som idioten i BMWn?
Citera
2024-11-15, 21:33
Medlem
Sinraths avatar
Om alla ska genom samma nålsöga i högerfilen, hur kan då dubbla fyllda filer bli effektivare än ett långt i högerfilen? Man kommer aldrig få alla att följa blixtlåsprincipen 100% effektivt så det kommer bli fler tveksamheter och små stopp som ökar tiden tills alla är igenom. Ett jämnare flöde i högerfilen är lättare att hålla än att släppa fram bilar från vänsterfilen. Särskilt när folk anser att dom i vänsterfilen tränger sig.

Den enda fördelen är att kön i högerfilen inte går lika långt bakåt. Vilket mycket väl kan vara bättre beroende på hur vägarna ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in