2024-11-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianboogie
Stämmer det verkligen att det har kommit in så mycket pengar så att hon blivit miljonär ?

Hon tar bara 17-18 tkr i lön/månad, däremot har de fått 2 miljoner i swishgåvor 2023 hörde jag i inspelningen från samtalet med Aschberg som de publicerat. De bränner väl gissningsvis en halv mille per år eller så på hotellnätter för två personer.
Citera
2024-11-15, 12:48
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det får FUP och bevisen som presenteras där avgöra, men jag tror det ser rätt mörkt ut.

Deras förhoppning nu är väl att det inte finns tillräckligt till åtal, men jag tvivlar på det.

Det finns inte en chans att detta inte leder till åtal med tanke på den mediala uppståndelse det lett till, och då särskilt då Thomas Bodström har anmält dom.

Dumpen har varit en skavande sten i många journalisters skor under en lång tid, och det är uppenbart att dom retat upp väldigt många människor genom att slinka undan ansvar gång på gång. Det stigmatiserade ämnet har gjort dom närmast immuna mot kritik eftersom få vågat kritisera dom öppet i rädsla för personlig vendetta. När ventilen nu börjat öppnas kommer det mest troligt gå av bara farten och det är att vänta fler och fler polisanmälningar från gäddor också när Dumpens legitimitet urholkas.
Citera
2024-11-15, 13:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det finns inte en chans att detta inte leder till åtal med tanke på den mediala uppståndelse det lett till, och då särskilt då Thomas Bodström har anmält dom.

Dumpen har varit en skavande sten i många journalisters skor under en lång tid, och det är uppenbart att dom retat upp väldigt många människor genom att slinka undan ansvar gång på gång. Det stigmatiserade ämnet har gjort dom närmast immuna mot kritik eftersom få vågat kritisera dom öppet i rädsla för personlig vendetta. När ventilen nu börjat öppnas kommer det mest troligt gå av bara farten och det är att vänta fler och fler polisanmälningar från gäddor också när Dumpens legitimitet urholkas.

Ja, nån skrev här att gäddorna verkar kaxigare och mer självsäkra nu vid konfrontationerna än tidigare. Nånting har hänt och det märks på alla fronter. Bland gäddorna, i Facebookgruppen, i gammelmedia och förmodligen även i fikarummen runt om i landet.

När det rasar så rasar det fort.
Citera
2024-11-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hon har ju sagt det här att hon träffade den dömda barnknullaren.
Men att det inte va någon big-deal då hon har en man och barn

Jag förstår att ni är sugna på henne.
Men hon verkar ju att vara upptagen dubbelt upp, så ni får ställa er på kö
Enligt er är det ju inget bevis när IK själva säger att de gett pengar till till Dumpen utöver reklamen, så då är ju inte Sannas ord heller hållbara bevis.
Sen skrev de väl en bok. Tror inte det räknas som att man umgås bara för att man arbetar ihop.
Citera
2024-11-15, 13:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, nån skrev här att gäddorna verkar kaxigare och mer självsäkra nu vid konfrontationerna än tidigare. Nånting har hänt och det märks på alla fronter. Bland gäddorna, i Facebookgruppen, i gammelmedia och förmodligen även i fikarummen runt om i landet.

När det rasar så rasar det fort.

Intressant iakttagelse med gäddorna, det är sant faktiskt.

Jag har även noterat att det pågår ett skifte inne i Facebook-gruppen där fler och fler börjar ifrågasätta upplägget. Det började med att ifrågasätta Impulskollen, vilket legitimerades i och med att Dumpen själva tog avstånd. Men nu börjar fler och fler dumplingar dra den uppenbara parallellen mellan Impulskollen och Dumpens ansvar och koppling.

Det är fortfarande "Jag älskar Dumpen och avskyr pedofiler..." men börjar nu följas upp med "...men jag tycker ändå att".

Jag tror också att det rasar fort, och raset har redan börjat.

Det är bara en tidsfråga innan bevis läggs fram om att Dumpen fått ta del av utpressningspengarna, och när det händer kommer fler och fler våga kritisera Dumpen offentligt. Det kommer bli en snöboll som rullar allt snabbare och på vägen kommer sponsorer hoppa av, fiskare hoppa av och vända sig mot Dumpen för att rädda sina egna skin, allt fler inom media haka på, fler anmälningar trilla in tills fällan slår igen helt.

Jag känner ingen skadeglädje utan tycker egentligen synd om Patrik och Sara som har gått så djupt in i sina egna trauman att dom blivit blinda. Jag tror att dom helt ärligt tror att dom gör rätt men deras ego förblindas av alla hejarop från sektmedlemmarna och deras starka tro att dom är superhjältar älskade av hela Sverige. Förr eller senare kommer det gå upp för dom själva vilken sörja dom satt sig i men det är nog det sista steget i denna fars.

Dumpen är och har alltid varit ett luftslott.
Senast redigerad av trueforgood 2024-11-15 kl. 13:40.
Citera
2024-11-15, 13:40
Medlem
Citat:

Jag har även noterat att det pågår ett skifte inne i Facebook-gruppen där fler och fler börjar ifrågasätta upplägget. Det började med att ifrågasätta Impulskollen, vilket legitimerades i och med att Dumpen själva tog avstånd. Men nu börjar fler och fler dumplingar dra den uppenbara parallellen mellan Impulskollen och Dumpens ansvar och koppling.

Det är fortfarande "Jag älskar Dumpen och avskyr pedofiler..." men börjar nu följas upp med "...men jag tycker ändå att".

Jag har inte fejan , men det tycks vara många som behöver rannsaka sig och komma till sans. Trist nog för dem kommer Swish inte återbetalas.
Citera
2024-11-15, 13:44
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Det är bara en tidsfråga innan bevis läggs fram om att Dumpen fått ta del av utpressningspengarna, och när det händer kommer fler och fler våga kritisera Dumpen offentligt. Det kommer bli en snöboll som rullar allt snabbare och på vägen kommer sponsorer hoppa av, fiskare hoppa av, allt fler inom media haka på, fler anmälningar trilla in tills fällan slår igen helt.

Jag känner ingen skadeglädje utan tycker egentligen synd om Patrik och Sara som har gått så djupt in i sina egna trauman att dom blivit blinda. Jag tror att dom helt ärligt tror att dom gör rätt men deras ego förblindas av alla hejarop från sektmedlemmarna och deras starka tro att dom är superhjältar älskade av hela Sverige. Förr eller senare kommer det gå upp för dom själva vilken sörja dom satt sig i men det är nog det sista steget i denna fars.

Sara har ingen ekonomisk vinning av dumpen, en hörde hur upprörd Sara blev inför operationen i samtalet med Robban, rösten bar inte då gråten kom när hon förklarade hur dom kämpar för varje barn. Facebookgruppen verkar fått en del troll i sig som börjar ifrågasätta dumpen, vad gör dom i gruppen? Aftonbladet har gett dumpen gratis reklam och dumpen växer.
Citera
2024-11-15, 13:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Sara har ingen ekonomisk vinning av dumpen, en hörde hur upprörd Sara blev inför operationen i samtalet med Robban, rösten bar inte då gråten kom när hon förklarade hur dom kämpar för varje barn. Facebookgruppen verkar fått en del troll i sig som börjar ifrågasätta dumpen, vad gör dom i gruppen? Aftonbladet har gett dumpen gratis reklam och dumpen växer.

Ja, det är uppenbart vart du står i frågan och vad du tycker och tror. Jag respekterar din åsikt men jag tror att du kommer bli lika överraskad som ytterligare en miljon svenskar snart kommer att bli.

Men den som lever få se. Ha det bra!
Citera
2024-11-15, 13:50
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Jag har inte fejan , men det tycks vara många som behöver rannsaka sig och komma till sans. Trist nog för dem kommer Swish inte återbetalas.

Ja, förhoppningsvis och troligtvis kommer detta ske hos väldigt många människor. Jag tror också att dom, när dom vaknar upp ur sina rädslostyrda feberdrömmar, kommer inse att det koncept som dom blint hejat på faktiskt varit jävligt mörkt och inte alls så heligt som dom trott.

Dumpen kommer onekligen skapa debatt och antagligen kommer man forska i det, om det inte redan görs. Otroligt intressant fenomen om inte annat.
Citera
2024-11-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica

Gråten handlade inte om några barn , utan var ett uttryck för desperationen på grund av avslöjandet.
Citera
2024-11-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Enligt er är det ju inget bevis när IK själva säger att de gett pengar till till Dumpen utöver reklamen, så då är ju inte Sannas ord heller hållbara bevis.
Sen skrev de väl en bok. Tror inte det räknas som att man umgås bara för att man arbetar ihop.

Nu kan man inte som bolag bara ge bort pengar, de måste faktureras och bokföras som någon form av utgift.
Om man skriver en bok och träffar en dömd pedofil så är det absolut något som är fel i skallen.
Citera
2024-11-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ja, förhoppningsvis och troligtvis kommer detta ske hos väldigt många människor. Jag tror också att dom, när dom vaknar upp ur sina rädslostyrda feberdrömmar, kommer inse att det koncept som dom blint hejat på faktiskt varit jävligt mörkt och inte alls så heligt som dom trott.

Dumpen kommer onekligen skapa debatt och antagligen kommer man forska i det, om det inte redan görs. Otroligt intressant fenomen om inte annat.

Intressant, men också skrämmande att källkritiken på nätet är så lågt .
Samtidigt måste man imponeras av att de lyckats förföra och lura över en miljon människor. Inte dåligt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in