2024-11-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Tvivlar på att det ens blir åtal. Det är lite väl lösa påståenden, det ska bevisas på en sån nivå att det håller i rätten också, inte bara på nivån att man kan skriva om det.
Det blir oerhört intressant att se... blir det inte ens åtal så är det rent av anmärkningsvärt. Det skulle legalisera ett helt nytt sätt för kriminella nätverk att göra affärer.
Citera
2024-11-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Att nu Impulskollen börjar redovisa papper på avtal och annat just nu tyder ju bara på paniken som allihop har just nu. SoP visste precis om vad Impulskollen sysslade med och nu försöker de göra efterhandskonstruktioner på samarbetet. Men det kan bli att de biter sig i svansen också.

Att Sara var mytoman trodde jag väl att de allra flesta visste om men där bedrog jag mig.

Hon kan ljuga precis obehindrat till vem som helst om vad som helst.

Sen att hon är barnens beskyddare....... Det tyckte nog hennes egna barn också när de blev omhändertagna.

Hela denna soppan med Dumpen luktar riktigt illa och jag hoppas att folk slutar swisha tills allting är utrett.

Alternativet är väl att Dumpen läggs ner och Sara hittar något annat sätt att tjäna pengar på genom Swish.

Fast å andra sidan så kan hon ju skratta hela vägen till banken på de miljoner hon redan har tjänat på ohederliga affärer med b.l.a Impulskollen.

Det kommer hon få svårare att ljuga sig ur.

Det enda hon inte lyckats med vad jag vet det är att få Patrik i säng för det är nog hennes högsta önskan.

Det ser man på många bilder där det glittret i ögonen på henne när hon tittar på Patrik.

Oturligt nog så gillar han unga tjejer som han gärna sätter på efter att han dragit upp lite godis i näsan haha.

Kolla videorna på Honom som finns där han är så påtänd då han knappt kan prata och har 2 väldigt unga tjejer hos sig.

Ja, en riktig soppa som några enträgna sektmedlemmar försöker försvara.
Annars har man känslan av att de flesta flytt till sadisttråden , där man dunkar varandra i ryggen.
Citera
2024-11-15, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det blir oerhört intressant att se... blir det inte ens åtal så är det rent av anmärkningsvärt. Det skulle legalisera ett helt nytt sätt för kriminella nätverk att göra affärer.

Menar mest att jag anar att de inte kommer hitta något mer konkret än att Impulskollen varit pushiga och Dumpen tagit emot reklampengar via fakturering. Upplägget är osunt som fan, men det som kan bevisas har inte varit olagligt, tänker jag. Men har gärna fel.
Citera
2024-11-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Det är obegripligt att folk inte förstår att bevis som dokument och vittnesutsagor inte publiceras i tidningar eller på Flashback , förrän efter en eventuell dom.
Polisanmälan, FUP , rättegång och slutligen dom är tågordningen.
Citera
2024-11-15, 11:18
Medlem
Babianboogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det är de sannerligen. MEN framförallt Sara tror att framgångsmackan hon glidit runt på hittils ska hjälpa henne denna gången också. Dumpen gör ett jättebra jobb med att få fast gäddor. Men ingen hjälp till uthängda gäddors barn det är MYCKET dåligt.

Sen att Sara skor sig på detta och har blivit miljonär på kuppen det tycker jag liksom många andra är för jävligt.

Hon skulle kunna använda pengarna till proffesionell hjälp till uthängda personers barn.

När ska folk förstår att när de swishar så hamnar pengarna i Sara och Patriks fickor och fickorna växer för varje dag.

Att de som swishar inte fattar att det är framförallt Sara de göder.

Sen kan jag inte förstår hur F- kassan i te utreder att Sara fick in svarta pengar på sitt Arbete samtidigt som hon var sjukskriven. De pengarna borde ju återbetalas tycker man ju.

Stämmer det verkligen att det har kommit in så mycket pengar så att hon blivit miljonär ?
Citera
2024-11-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Det är obegripligt att folk inte förstår att bevis som dokument och vittnesutsagor inte publiceras i tidningar eller på Flashback , förrän efter en eventuell dom.
Polisanmälan, FUP , rättegång och slutligen dom är tågordningen.
Precis!!
Citera
2024-11-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianboogie
Stämmer det verkligen att det har kommit in så mycket pengar så att hon blivit miljonär ?

Hon tar bara 17-18 tkr i lön/månad, däremot har de fått 2 miljoner i swishgåvor 2023 hörde jag i inspelningen från samtalet med Aschberg som de publicerat. De bränner väl gissningsvis en halv mille per år eller så på hotellnätter för två personer.
Citera
2024-11-15, 12:48
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det får FUP och bevisen som presenteras där avgöra, men jag tror det ser rätt mörkt ut.

Deras förhoppning nu är väl att det inte finns tillräckligt till åtal, men jag tvivlar på det.

Det finns inte en chans att detta inte leder till åtal med tanke på den mediala uppståndelse det lett till, och då särskilt då Thomas Bodström har anmält dom.

Dumpen har varit en skavande sten i många journalisters skor under en lång tid, och det är uppenbart att dom retat upp väldigt många människor genom att slinka undan ansvar gång på gång. Det stigmatiserade ämnet har gjort dom närmast immuna mot kritik eftersom få vågat kritisera dom öppet i rädsla för personlig vendetta. När ventilen nu börjat öppnas kommer det mest troligt gå av bara farten och det är att vänta fler och fler polisanmälningar från gäddor också när Dumpens legitimitet urholkas.
Citera
2024-11-15, 13:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det finns inte en chans att detta inte leder till åtal med tanke på den mediala uppståndelse det lett till, och då särskilt då Thomas Bodström har anmält dom.

Dumpen har varit en skavande sten i många journalisters skor under en lång tid, och det är uppenbart att dom retat upp väldigt många människor genom att slinka undan ansvar gång på gång. Det stigmatiserade ämnet har gjort dom närmast immuna mot kritik eftersom få vågat kritisera dom öppet i rädsla för personlig vendetta. När ventilen nu börjat öppnas kommer det mest troligt gå av bara farten och det är att vänta fler och fler polisanmälningar från gäddor också när Dumpens legitimitet urholkas.

Ja, nån skrev här att gäddorna verkar kaxigare och mer självsäkra nu vid konfrontationerna än tidigare. Nånting har hänt och det märks på alla fronter. Bland gäddorna, i Facebookgruppen, i gammelmedia och förmodligen även i fikarummen runt om i landet.

När det rasar så rasar det fort.
Citera
2024-11-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hon har ju sagt det här att hon träffade den dömda barnknullaren.
Men att det inte va någon big-deal då hon har en man och barn

Jag förstår att ni är sugna på henne.
Men hon verkar ju att vara upptagen dubbelt upp, så ni får ställa er på kö
Enligt er är det ju inget bevis när IK själva säger att de gett pengar till till Dumpen utöver reklamen, så då är ju inte Sannas ord heller hållbara bevis.
Sen skrev de väl en bok. Tror inte det räknas som att man umgås bara för att man arbetar ihop.
Citera
2024-11-15, 13:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, nån skrev här att gäddorna verkar kaxigare och mer självsäkra nu vid konfrontationerna än tidigare. Nånting har hänt och det märks på alla fronter. Bland gäddorna, i Facebookgruppen, i gammelmedia och förmodligen även i fikarummen runt om i landet.

När det rasar så rasar det fort.

Intressant iakttagelse med gäddorna, det är sant faktiskt.

Jag har även noterat att det pågår ett skifte inne i Facebook-gruppen där fler och fler börjar ifrågasätta upplägget. Det började med att ifrågasätta Impulskollen, vilket legitimerades i och med att Dumpen själva tog avstånd. Men nu börjar fler och fler dumplingar dra den uppenbara parallellen mellan Impulskollen och Dumpens ansvar och koppling.

Det är fortfarande "Jag älskar Dumpen och avskyr pedofiler..." men börjar nu följas upp med "...men jag tycker ändå att".

Jag tror också att det rasar fort, och raset har redan börjat.

Det är bara en tidsfråga innan bevis läggs fram om att Dumpen fått ta del av utpressningspengarna, och när det händer kommer fler och fler våga kritisera Dumpen offentligt. Det kommer bli en snöboll som rullar allt snabbare och på vägen kommer sponsorer hoppa av, fiskare hoppa av och vända sig mot Dumpen för att rädda sina egna skin, allt fler inom media haka på, fler anmälningar trilla in tills fällan slår igen helt.

Jag känner ingen skadeglädje utan tycker egentligen synd om Patrik och Sara som har gått så djupt in i sina egna trauman att dom blivit blinda. Jag tror att dom helt ärligt tror att dom gör rätt men deras ego förblindas av alla hejarop från sektmedlemmarna och deras starka tro att dom är superhjältar älskade av hela Sverige. Förr eller senare kommer det gå upp för dom själva vilken sörja dom satt sig i men det är nog det sista steget i denna fars.

Dumpen är och har alltid varit ett luftslott.
Senast redigerad av trueforgood 2024-11-15 kl. 13:40.
Citera
2024-11-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Intressant iakttagelse med gäddorna, det är sant faktiskt.

Jag har även noterat att det pågår ett skifte inne i Facebook-gruppen där fler och fler börjar ifrågasätta upplägget. Det började med att ifrågasätta Impulskollen, vilket legitimerades i och med att Dumpen själva tog avstånd. Men nu börjar fler och fler dumplingar dra den uppenbara parallellen mellan Impulskollen och Dumpens ansvar och koppling.

Det är fortfarande "Jag älskar Dumpen och avskyr pedofiler..." men börjar nu följas upp med "...men jag tycker ändå att".

Jag tror också att det rasar fort, och raset har redan börjat.

Jag har inte fejan , men det tycks vara många som behöver rannsaka sig och komma till sans. Trist nog för dem kommer Swish inte återbetalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in