2026-03-30, 13:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är av denna anledning "Ni som känner en publicerad - hur gick det sen" är så intressant på Reddit.

Bevisligen är det inte en undergång för alla - läst några där, och vissa har ju kvar rubbet, som att inget ens har hänt. Vissa har nytt jobb och sambo. Det verkar slå extremt olika.

Däremot är beteendet i chattar osv tämligen likt, så kan inte vara det de hänger på. Vad som föranleder att det blir så olika vet jag inte, men finner det intressant. Om det är så enkelt att det handlar om viljestyrka osv?

Men att publicerade är körda för all evighet köper jag inte. Givet finns undantag, men dom skulle vara lika körda oavsett. Dessutom kommer inte Dumpen finnas för evigt, tveksamt om dom ens överlever detta år beroende på EU.

Sen ett litet sidospår på detta, snart är det 1a April, då är det som sagt var olagligt även om det är fiktiva barn => Dumpens publiceringar är brottsligt från männen sett. Hur blir det då?

Hur påverkas exempelvis uppsåt m.m. när Dumpen ligger på och mer eller mindre tjatar på männen att bete sig fel?

Frågorna äro många ändå.
Inte så förvånande att det går att fixa till sig en sambo, säkert finns det tjejer som skickar friarbrev. Tjejer kan dejta brutala mördare, jämfört det är en gädda som dejtar några månader för tidigt som en fis i badkaret.

Lite nedgraderande att man inför lagen den 1 april. Det signalerar att de infört den motvilligt, och främst utifrån press. Lagskrivarna tror uppenbarligen att lagen blir ett skämt.
Citera
2026-03-30, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det är av denna anledning "Ni som känner en publicerad - hur gick det sen" är så intressant på Reddit.

Bevisligen är det inte en undergång för alla - läst några där, och vissa har ju kvar rubbet, som att inget ens har hänt. Vissa har nytt jobb och sambo. Det verkar slå extremt olika.

Däremot är beteendet i chattar osv tämligen likt, så kan inte vara det de hänger på. Vad som föranleder att det blir så olika vet jag inte, men finner det intressant. Om det är så enkelt att det handlar om viljestyrka osv?

Men att publicerade är körda för all evighet köper jag inte. Givet finns undantag, men dom skulle vara lika körda oavsett. Dessutom kommer inte Dumpen finnas för evigt, tveksamt om dom ens överlever detta år beroende på EU.

Sen ett litet sidospår på detta, snart är det 1a April, då är det som sagt var olagligt även om det är fiktiva barn => Dumpens publiceringar är brottsligt från männen sett. Hur blir det då?

Hur påverkas exempelvis uppsåt m.m. när Dumpen ligger på och mer eller mindre tjatar på männen att bete sig fel?

Frågorna äro många ändå.

Beteendet i chattar?
* Har alla trålat efter fjortisar på olika plattformar ?
* Har alla blivit ombedda att byta plattform för att få bomben 14 år släppt?
* Har alla chattat i dagar och veckor?
* Har alla skickat kukbilder?
* Har alla talat om grov sex?

Om du kan verifiera detta ger jag dig rätt , annars ska du nog vara försiktig med ett sådant uttalande.
Citera
2026-03-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tror Du på att en riktig fjortis skulle svara Gunnarar 63 när han söker kontakt? Oj, det är ju mer än efterblivet i så fall. Hans kuk lockar ingen och definitivt inte högstadiebrudar. Det är ett bisarrt påstående av Dumpen men Du har gått på det, jag såg Elvis på NK förra veckan.

Gunnar 63 har verkligen invigt lägenheten, inrunkad, skitit sönder muggen osv och Du din dumme jävel tror att han gör succé bland fjortisar online? Det finns inget som talar för att Gunnar skulle få fitta.

Du vet lika väl som jag att när vi gick i högstadiet så var det jämnåriga som gällde.
Håller med dig till 100%. Jag har många gånger sagt att detta skulle aldrig hända i verkligheten och det gör det inte heller. Men man pratar för döva öron. 13-14åringen eller fiskaren ligger på och tjatar. Jag kommer ihåg när dottern var 14år och hon tyckte en 18åring var för gammal. Det som skrämmer mig är att 300k människor på Dumpen facebook tycker att det är realistiskt. Självklart gör gubbarna helt fel när dom kommer till platsen. Men det här upplägget som Dumpen kör är så orealistiskt. Det skulle aldrig hända i verkligheten..
Citera
2026-03-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Håller med dig till 100%. Jag har många gånger sagt att detta skulle aldrig hända i verkligheten och det gör det inte heller. Men man pratar för döva öron. 13-14åringen eller fiskaren ligger på och tjatar. Jag kommer ihåg när dottern var 14år och hon tyckte en 18åring var för gammal. Det som skrämmer mig är att 300k människor på Dumpen facebook tycker att det är realistiskt. Självklart gör gubbarna helt fel när dom kommer till platsen. Men det här upplägget som Dumpen kör är så orealistiskt. Det skulle aldrig hända i verkligheten..

Det finns definitivt män som jagar fjortisar på nätet, men det betyder inte att fjortisarna är beredda att träffa för dem helt okända 40-50 plussare. Problemet är att tanterna inte förstår skillnaden mellan att vilja och att få.
Jag håller med om att det är skrämmande ignorans bland sektmedlemmarna.
Citera
2026-03-30, 19:54
Medlem
X-and-Ys avatar
Dumpen handlar inte om att rädda barn. Det handlar om att rädda Patrik Sjöberg.
Citera
2026-03-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y

Han är väl bortom all räddning.
Lagbrytare, missbrukare och korkad mytoman.
Citera
2026-03-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli

Satt och lyssnade på rättegången där Sara presenterar legenden "Nelly 14" som fick kontakt med gädda #342. Nelly beskrivs som blyg och trevar sig lite nyfiket fram och ser vad livet har erbjuda vilket inte stämmer överhuvudtaget om man läser chatten där fjortisen går loss, fullständigt bisarrt påstående men komiskt. Det är skit samma för Sara har ändå pensionerat fjortisen men det finns fler så utbudet av fjortisar som söker gubbe för uppdrag "bli av med oskulden jävligt snart".

Sara kunde inte svara på frågan varför hon inte använde sin källa och begärde ut polisens lönelistor för att på så sätt ta reda på när gäddan avslutande sin tjänst på myndigheten men i övrigt hade hon svar på allt, precis som vanligt. Det går inte att köra bilhandlartricks och lura in en sån intelligent människa i en fälla så hon försäger sig.

Att Sara orkar är faktiskt strongt och vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande.
Citera
2026-03-30, 20:43
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Han är väl bortom all räddning.
Lagbrytare, missbrukare och korkad mytoman.

Ja så är det. Utan tvekan mår han bra av att hänga ut folk så dom begår självmord och att bli beundrad för det. Det är hans näring.

Väntar på EUDs beslut att tvångsinföra GDPR fullt ut i Sverige, det borde betyda dumpens slut.
Citera
2026-03-30, 21:45
Medlem
Citat:

Rädda Patrik från vad?

Det är väl uppenbart att Dumpen gjort nytta då de blir en lagändring?

https://dumpen.se/2025/10/23/lagen-vi-kampade-for-och-segern-for-sveriges-barn/
Citera
2026-03-30, 21:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Rädda Patrik från vad?

Det är väl uppenbart att Dumpen gjort nytta då de blir en lagändring?

https://dumpen.se/2025/10/23/lagen-vi-kampade-for-och-segern-for-sveriges-barn/
Alla är nog inte så förtjusta i lagändringen.
Citera
2026-03-30, 22:06
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla är nog inte så förtjusta i lagändringen.
Angående att en kriminell granne är bättre än gäddan Gunnar 58 som raggar på snap.
"En explosion inträffade under natten mot måndagen vid ett flerfamiljshus i Södertälje.

– Någonting har smällt rejält, säger Henrik Dewoon Thorén vid räddningstjänsten."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zOObzw/sodertalje-explosion-i-ronna

Citat:
Ja så är det. Utan tvekan mår han bra av att hänga ut folk så dom begår självmord och att bli beundrad för det. Det är hans näring.

Väntar på EUDs beslut att tvångsinföra GDPR fullt ut i Sverige, det borde betyda dumpens slut.
I tråden där detta disskuteras, "Värt att känna till är att EU-kommissionen också har fått i uppdrag av parlamentet att utreda dessa databaser i Sverige. De inväntar Euds dom har jag fått veta. De har möjlighet att agera om inte Sverige väljer att följa domen inom rimlig tid."
Citera
2026-03-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Min fascination är inte själva bilden utan vad som gör att man skickar en bild på sin kuk till vad man tror är ett barn.

Människor har normalt sett ett socialt liv med vänner, bekanta, släktigar som vill ungås med en. Dessa människor interagerar med varandra så att man hjälps åt. Dumpen är välkända så det är alltid någon i vänskapskretsen som håller koll på gäddorna.

Jag fattar att det där är svårt att ta in om man lever sitt liv ensam på fb. Du borde stänga av datorn och bege dig ut i samhället för att skaffa vänner.

Skulle också kunna vara då enkelt som att dumpen tjatar till sig bilden. Hur går dina tankar när dina katastrof scenarion inte funkar? Vem ska lynchas om en 14 åring självmant surfar in på en porrsida? Eller om dom får bilden av en jämnårig? Är båda helt förstörda för livet då eller hur funkar det? Vem ska stå till svars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in