2024-11-22, 07:41
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVa.
Har du något personligt agg gentemot Sara och Dumpen? När jag lyssnade så välkomnade hon en utredning för att få ett slut på det här. Med det sagt så är hon ju inte emot utredningen i sig utan tycks helt enkelt inte ha något att dölja.

Så där säger hon/dom mest troligt för att behålla skenet av att dom är oskyldiga. Sara är en mästerlig manipulatör efter sina +30 brottsdomar och åtskilliga polisförhör, så att hon ler och verkar obrydd säger egentligen ingenting.

Troligt är också att dom tror sig hittat ett bergsäkert upplägg vad gäller transaktioner från Impulskollen som dom är övertygade om att polis och åklagare inte kommer att kunna knäcka - men det funkar inte så idag. Om dom har fått pengar från IK utöver annonserna kommer det komma fram i ljuset.

Observera att detta är vad jag tror då jag inte kan veta mer än någon annan av er.
Senast redigerad av trueforgood 2024-11-22 kl. 07:44.
Citera
2024-11-22, 07:48
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Så där säger hon/dom mest troligt för att behålla skenet av att dom är oskyldiga. Sara är en mästerlig manipulatör efter sina +30 brottsdomar och åtskilliga polisförhör så att hon ler och verkar obrydd säger egentligen ingenting.

Troligt är också att dom tror sig hittat ett bergsäkert upplägg vad gäller transaktioner från Impulskollen som dom är övertygade om att polis och åklagare inte kommer att kunna knäcka - men det funkar inte så idag. Om dom har fått pengar från IK utöver annonserna kommer det komma fram i ljuset.

Observera att detta är vad jag tror då jag inte kan veta mer än någon annan av er.

Det roliga är att Sara skriker efter BEVIS. Ungefär som att hon som misstänkt har nån som helst rätt att ta del av bevis i detta läge.
Sen vill hon visa bokföringen.
Men det är ju sånt som INTE finns i bokföringen som är intressant.

Som t ex swishar från en skäggapa till kriminella småbabbar i gbg.
Och märkliga kopplingar till Sara och hennes dotter. Samt ett förvaringsfack vid espresso house på gbg central och lite cctv. Typ sånt.
Och en avhoppare på Nereby ungdomshem.

Den organiserade brottslighetens vägar äro outgrundliga.
Citera
2024-11-22, 07:59
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
En fråga till alla skribenter i tråden som anser att dumpen förstör liv, hänger ut stackare som bara är svagbegåvade, ensamma och lite småkåta gubbar som blir utpressade och lurade av dumpen.

Allt ska kunnas kritiseras såklart, dumpen likväl som medier och politiker. Alla har rätt till sin åsikt och att argumentera för den.

Är man pedofil och står för det förstår jag deras åsikter om att dumpen bara ska försvinna, deras engagemang handlar enbart om att pedofiler/hebefiler inte ska få hängas ut offentligt, punkt slut.

Tillhör man gruppen användare som också avskyr dumpen av hela sitt hjärta, vill få bort sidan från nätet och låsa in skaparna men som absolut inte är pedofil/hebefiler själva och anser att det ska vara olagligt för vuxna att grooma, ofreda eller ha sex med barn under 15år undrar jag varför tror ni dumpen existerar?

Självklart vore det extremt mycket bättre om rättsväsendet tog hand om vuxna människor som skickar kukbilder, sexfantasier och försöker träffa minderåriga i syfte att ha sex men de finns ingen lagstiftning som möjliggör det om kukbilderna, sexchattandet och groomingen inte skickas till en verklig minderårig även fast förövaren till 100% vill, önskar och tror att är en minderårig de har kontakt med.
Säkerligen håller ni med om att lagstiftningen måste ändras så att även förberedelse till dessa brott blir straffbara.

Förberedelse för mord eller grovt rån? Ska dessa förövare också slippa undan ansvar då de stoppas innan det faktiskt har utfört de som planerats, önskats och som det till 100% ämnat att genomföra.
Måste banken rånas och offret mördas innan rättsväsendet kan agera? Självklart inte!

Förberedelse till sexuella övergrepp mot minderåriga borde självklart också vara straffbart för att skydda offren för dessa brott eller är de mindre värda än en bankanställd?

Dumpen borde inte behöva finnas överhuvudtaget för rättsväsendet ska hantera de som hängs ut där och förhindra att de lyckas med sina brottsliga intentioner innan någon fysiskt blir utsatt.

De flesta västerländska rättsstater har redan en lagstiftning gällande detta och om Sverige tar efter så försvinner dumpen och deras uthängningar direkt då deras syfte att existera upphör.

Ni som säger att dumpen förstör familjers liv, skadar de uthängdas barn mm tror ni på allvar att dessa människor tar mindre skada när mamma/pappa blir dömda i domstol med fängelse som påföljd?

Oskyldiga i förövares närhet tar ALLTID stor skada oavsett då det är FÖRÖVAREN som genom sina handlingar utsätter dem, inte att vi som samhälle åtalar dom.

Är inte grooming olagligt och straffbart i Sverige?

Jag trodde att det var det, men om det inte är det borde det förstås vara det.

Däremot tycker jag inte nödvändigtvis
Det är en bra idé att vare sig polisen eller privata företagare försöker övertala människor att träffa minderåriga eller begå andra brott.
Citera
2024-11-22, 08:03
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Fiskarna som lägger ner mängder av egen tid rent ideellt för att dragga efter gäddor har de fått någon ersättning från ik också?

Om inte borde ju fiskarna känna sig rejält blåsta av Sara och Putte som stoppar pengar i egna fickor istället för att belöna de som gör det tidsödande jobbet att fiska och lura upp gäddorna.

S och P tar ju oftast över när det redan nappat.

Har vi hört av några arga fiskare än?

Dumpen är väl ett AB?
Man kan väl Knappast ha folk som jobbar ideellt åt ett AB?
Ett AB måste väl betala lön och sociala avgifter mm.
Citera
2024-11-22, 08:06
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Det roliga är att Sara skriker efter BEVIS. Ungefär som att hon som misstänkt har nån som helst rätt att ta del av bevis i detta läge.
Sen vill hon visa bokföringen.
Men det är ju sånt som INTE finns i bokföringen som är intressant.

Som t ex swishar från en skäggapa till kriminella småbabbar i gbg.
Och märkliga kopplingar till Sara och hennes dotter. Samt ett förvaringsfack vid espresso house på gbg central och lite cctv. Typ sånt.
Och en avhoppare på Nereby ungdomshem.

Den organiserade brottslighetens vägar äro outgrundliga.

Eller så finns pengarna i bokföringen.

Enklaste sättet att tvätta dem vita är att den som blir utpressad får betala en faktura. Sen bokför du den som "terapi". Din hantlangare skickar en faktura där det står "reklam" på varje lyckad utpressning.

Men det är ingen laglig försäljning om försäljarens kompis riktar en pistol mot din panna och ber dig att köpa produkten. Detta även om du får kvitto och och allt bokförs.

Sen tror jag att det finns en massa annat skit inom Dumpen som kommer att krypa fram nu. Plus att de kommer att bli dömda för själva uthängningarna som varit olagliga från dag ett. Myndigheterna agerar långsamt men slår hårt.
Citera
2024-11-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Lagföras innan de kontaktar ett barn?
Nu gick väl käften igång innan du tänkte va?
Som vanligt

Nej, försök till kontakt ska förbjudas så att dom kan lagföras innan dom når ett riktigt barn
Citera
2024-11-22, 08:07
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Är inte grooming olagligt och straffbart i Sverige?

Jag trodde att det var det, men om det inte är det borde det förstås vara det.

Däremot tycker jag inte nödvändigtvis
Det är en bra idé att vare sig polisen eller privata företagare försöker övertala människor att träffa minderåriga eller begå andra brott.

Nej precis. Dumpen har ju en armé av sexuellt störda "fiskare" som dag och natt sitter och normaliserar sex mellan vuxna och minderåriga.
Hur det "räddar barn" är en gåta.

Givetvis kommer Polisen aldrig ägna sig åt detta som en del fans fantiserar om.

Det är olagligt att ha sex med minderåriga.
Det är olagligt att grooma minderåriga.
Svensk polis samarbetar internationellt för att sätta dit pedofiler.
Svensk media "mörkar" inte sexuella övergrepp på barn.

Och tack och lov har vi inte ett nationellt problem med att 14-åriga flickor raggar upp äldre män på nätet och låter sig våldtas.
Senast redigerad av GlitchQueen 2024-11-22 kl. 08:12.
Citera
2024-11-22, 08:10
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Och vad grundar du det på?

Att de bara har fria fantasier från en mytoman.
Citera
2024-11-22, 08:19
Att många inom gänget är rökta är också min gissning. Detta väntade många på. Nu är det upp till åklagare och fängelserna att husera dem för många år framöver. God jul och grattis!
Citera
2024-11-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Nej, försök till kontakt ska förbjudas så att dom kan lagföras innan dom når ett riktigt barn
Hur skulle det praktiskt gå till?
Citera
2024-11-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Då mailar man dumpen och uppmärksammar dom om det

Varför i helvete ska man hjälpa dom som känner sig utsatta av dumpen?
Nu fattar jag inte vad du menar? Dumpen har ju vetat om det här hur länge som helst! Nu är det andra företag som är i riskzonen så vad är fel med att meddela de om det??
Men visst - uppmaning till alla gäddor:
Skicka en mail till dumpen och be de om att ta bort samtliga bilder och texter av erotisk art i era publiceringar då det troligen bryter mot amerikansk lag.

Självklart kommer Dumpen omedelbart svara er att de tackar för att du uppmärksammat de på detta och att de omedelbart tar bort allt dylikt material.

Om Dumpen nu inte skulle göra det Bertil, är det OK för gäddorna att uppmärksamma deras leverantörer om det då?
Citera
2024-11-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag vill ge en virtuell applåd till dumpen-älskarna i tråden. Jag tycker ni kämpar riktigt bra, trots att inte ser nåt visade ut, jäkla kämparglöd!
Enig! Är faktiskt inte ens sarkastisk i det.
Många ser S och P som förebilder. Varför osv är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in