2024-11-15, 00:44
Medlem
Mackanboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Ja jag vill verkligen inte vara den som dissar djup manlig vänskap men det är något konsigt där. Har två teorier:

1) kompisen är gay och har varit förälskad i Niclas och sagt det till honom tidigare och typ erkänt att han tittat på hans snygga kropp etc och att detta är något folk runt dem kanske vet om och inte skäms för och att Niclas inte har något problem med detta. Kompisen har kommit över sin olyckliga kärlek till Niclas men blir känslosam på bröllopet och håller talet om hur fantastisk Niclas är - kompisen är troligen lite autistisk och förstår inte hur illa det blir. På festen pratar de om detta hur bra det blev och underliggande ligger att kompisen älskar Niclas men aldirg kommer kunna få honom och har accepterat det, på slutet säger han sådär 'här är bröllopsfotot också' sorgset liksom.

2) kompisen är en känslosam person som haft en väldigt svår period is sitt liv, kanske varit svårt deprimerad och velat ta livet av sig och Niclas har funnits där för honom då, han säger något sådant i talet. Kanske upplever han starkt att Niclas typ räddat hans liv. Detta får honom att bli verkliget känslosam nu när Niclas är gift. Det förklarar inte riktigt talet - men han kanske har lite tourettes och blir tvungen att säga sådant man inte 'får' säga på bröllopstal inför kameror och Niclas har överseende.

Vad tror ni? Jag får inte vibbar av att något är jättekonstigt eller att de varit kära, inte från Niclas håll iaf, men det finns en historia där bakom som är känslosam på något sätt.

Av ren nyfikenhet sökte jag upp en tråd gällande detta programmet. Jag blir inte alls förvånad över ditt och liknande inlägg här. Det är absurt att behöva läsa dina tankar om ett par på tv. Du kanske vill att dina arbetskollegor, vänner gör en analys av dig med. Öppna ögonen, stäng ned datorskärmen och en funderare på du själv upplevs av andra. Det är lätt att sitta och skriva massa dynga bakom en skärm, ut i verkligheten istället.
Citera
2024-11-15, 00:45
Medlem
Citat:
Jag tänker att de menar att det inte brukar bli så bra första gången?

Det låter inte som att det enbart handlar om första gången. Men för Elsa och hennes syrra kanske det bara blir en gång för varje snubbe...
Citera
2024-11-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag håller med er som säger att Nicklas kompis är riktigt creepy.
Trodde det var hans bror? De var ju lika. Då hade talet varit mer normalt också.
Citera
2024-11-15, 00:53
Medlem
Tror många känner igen sig i Selmas försvarsmekanismer att inte kunna ta emot en komplimang, inte kunna tycka att man är värd något bra, inte kunna uttrycka känslor av rädsla för att den andra inte kommer bry sig, skämta bort allt som är allvarsamt osv. Det blir en jobbig sörja att ta sig igenom för en partner, tur att Andreas är så lugn och tålmodig. Han köper jättefina blommor, en gullig uggla, lägger flera tusen kronor på att de ska bo på Varghotellet tillsammans och ställer fram det på bordet jättefint och hon skulle kunna säga 'men åh vad fint, vad gullig du är', ge honom en stor stor kram, bekräfta honom ordentligt och få honom och känna sig bra, men eftersom hon inte kan ta en komplimang så handlar hela situationen om henne istället, hennes reaktion, att hon skrattar galet mycket etc. Säger hon ens tack? Säger hon att det var fint gjort, att hon blir glad? Tänk på det ni som håller på sådär, 'inte ska väl jag', ni gör det bara jobbigt för er partner.

Men det är SÅ FINT att han säger att han blommar ut och att han inte kunde göra det i sin ensamhet men känner plötsligt att han vet vem han är etc. Men frågan är om han faktiskt kommer gilla Selma i längden, när han blommat ut färdigt och kommit underfund men vem han är eller vad han vill. Just nu är han kanske mer kär i kärleken, att ha någon vid sin sida, att ha lättat upp sig själv lite, förstått att man kanske inte måste vara 15 min tidig till varje möte (älskar när han säger 'det är rätt tråkigt att stå och vänta faktiskt'). Det är Selma som får honom att inse allt detta om sig själv och växa som person, men är hon rätt för honom i längden? Jag vet inte men jag hoppas på dem.
Citera
2024-11-15, 01:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Bisarrt att se hur mycket nöjdare hon blev när han visade lite manlighet och tog inititaiv till bra sex, advokatkontor på det och hon var såld. Jag är övertygad om att slutet var en kreativ klippning av svt för att få till lite drama, hon sa säkert att hon förut tänkt på att hon inte skulle ge så mycket för att han inte skulle bli sårad.

Jo, det verkade som Adam verkligen levererade i sängkammaren. Och hon är så blåst så hon avslöjar att hon är en nolla själv som aldrig åtnjuter bra sex i sängkammaren..
Hon är verkligen bombad.
Något sånt skulle jag aldrig avslöja i tv-rutan. Naturligtvis vill man tala om att man är en riktig sexgudinna för det är ju självklart mer attraktivt för motsatta könet.
Att leverera vid sex är en otroligt viktig komponent för att bli attraktiv även som kvinna. De finns de som är störtkära men om en partner lider av vaginism, eller på något annat sätt inte fixar sex, så överväger tjejerna att göra slut med sin partner.
Men tydligen är Elsa för korkad för att begripa att hon sjunker i värde då hon avslöjar hur usel hon är på sex.
Citera
2024-11-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Det låter inte som att det enbart handlar om första gången. Men för Elsa och hennes syrra kanske det bara blir en gång för varje snubbe...

Till Klurafilura också: Du har bra synpunkter och analyser, men jag tolkade det som att det handlade om hur sex vanligtvis är för Elsa. Hon och systern uttryckte likadant som de gjort förut när de tagit upp Elsas dåliga erfarenheter.
Och som Nemeiska-Lejonet säger, det kanske bara blir en gång, varje gång för Elsa? Om man är van vid bra sex, då blir man inte så lyrisk och förälskad av ett förstagångssex som hon blev. Det lät mer som det var första gången någonsin en man tillfredställde henne. Men jag kan ha fel!
Citera
2024-11-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ja jag vill verkligen inte vara den som dissar djup manlig vänskap men det är något konsigt där. Har två teorier:

1) kompisen är gay och har varit förälskad i Niclas och sagt det till honom tidigare och typ erkänt att han tittat på hans snygga kropp etc och att detta är något folk runt dem kanske vet om och inte skäms för och att Niclas inte har något problem med detta. Kompisen har kommit över sin olyckliga kärlek till Niclas men blir känslosam på bröllopet och håller talet om hur fantastisk Niclas är - kompisen är troligen lite autistisk och förstår inte hur illa det blir. På festen pratar de om detta hur bra det blev och underliggande ligger att kompisen älskar Niclas men aldirg kommer kunna få honom och har accepterat det, på slutet säger han sådär 'här är bröllopsfotot också' sorgset liksom.

2) kompisen är en känslosam person som haft en väldigt svår period is sitt liv, kanske varit svårt deprimerad och velat ta livet av sig och Niclas har funnits där för honom då, han säger något sådant i talet. Kanske upplever han starkt att Niclas typ räddat hans liv. Detta får honom att bli verkliget känslosam nu när Niclas är gift. Det förklarar inte riktigt talet - men han kanske har lite tourettes och blir tvungen att säga sådant man inte 'får' säga på bröllopstal inför kameror och Niclas har överseende.

Vad tror ni? Jag får inte vibbar av att något är jättekonstigt eller att de varit kära, inte från Niclas håll iaf, men det finns en historia där bakom som är känslosam på något sätt.

Det här var mycket bättre teorier än att Nicklas och kompisen haft ett kärleksförhållande. När jag såg scenen fick jag bilden framför mig att det skulle bli trångt i den äktenskapliga bädden om kompisen tänkte klämma sig ner där också. Jag tyckte synd om Ninni. (Eftersom jag följer mordfallet med studenterna i universitetstaden Moscow, USA, så fick jag ännu värre vibbar också).
Citera
2024-11-15, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Trodde det var hans bror? De var ju lika. Då hade talet varit mer normalt också.
Är det inte hans bror då?! Jag fick det intrycket iaf. Lika som bär är de också ju!
Citera
2024-11-15, 02:31
Medlem
Hector är ju den mest attraktive deltagaren av alla denna säsong (hoppas du läser detta), han ska vara glad att han slipper kylige Magnus!
Är det bara jag som tycker att Selma är skitjobbig? Har svårt att se att sympatiske Andreas ska stå ut med henne i längden.
Citera
2024-11-15, 06:26
Medlem
Angående Niklas kompis så var väl inte talet någon jättekatastrof. Det är ju en klassiker att skämma ut personen man håller tal för, och han gör det på ett humoristiskt sätt genom att säga att han skulle kunna prata om pinsamma saker men inte ska göra det för att bespara föräldrarna skammen, men genom att säga så så har han redan gjort det pinsamt. Det hade förmodligen fått skratt, jubel och applåder på ett vanligt bröllop med 100 gäster och alkohol. Det enda som blir fel nu är att bröllopet är för litet och intimt. Då blir det istället stelt.

Är bara fint att kompisen berättar för Niklas hur mycket han betyder för honom. Det gjorde han ju även i talet. Hade det varit två tjejer så hade ingen reagerat eller spekulerat i ett hemligt lesbiskt förhållande.

Niklas och Ninni förtjänar verkligen varandra. En match made in heaven.
Citera
2024-11-15, 06:31
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Vilka är oddsen på att Nicklas och hans tal-kompis brukar böga?

Han är ju uppenbarligen imponerad av Nicklas stora kuk så är väl inte omöjligt.
Vore kul om det slutade med en polyrelation.
Citera
2024-11-15, 06:40
Medlem
Kanastras avatar
Sa Nicklas kompis 'jag önskar det var en bild på oss här..' när han kollade på Nicklas och Ninnis bröllopsbild?

Trodde dom skulle kyssas där när dom försökte avsluta samtalet. Kändes som dom i vanliga fall brukade göra det men nu när kameran var med så försökte dom trevande avsluta sitt lilla samtal på ett annat sätt som dom inte var vana vid

Kanske kan relationen Ni-Ni bli Ni-Ni-Ni? Nicklas-Ninni-Nicklas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in