Citat:
Snittåldern här är runt 40-45 år läste jag någonstans. Så även där har du fel. Du gissar bara för att passa in det i dina egna åsikter.
Jag tycker nog att du bara har dålig människokännedom. Varför skulle de som lyckats i livet vara öppna och trevliga människor? Vad du nu menar med att lyckas. Det är högst subjektivt. Att ta sig högt upp över de omständigheter man är född i eller befinna sig på en hög position som man är mer eller mindre född i?
Du verkar inte vara lyckad då du inte ger några goda råd egentligen. Var som mig säger du, vilket verkar vara det enda du vet. En som ser ned på andra för att de inte lyckats, eller som du tror, inte har det. Nu har jag och andra tidigare förklarat vissa saker. Kommer du att ta till dig det, eller fortsätta att tro att du sitter på den enda sanningen? Vad skiljer egentligen dig från andra i den frågan då?
Jag tycker nog att du bara har dålig människokännedom. Varför skulle de som lyckats i livet vara öppna och trevliga människor? Vad du nu menar med att lyckas. Det är högst subjektivt. Att ta sig högt upp över de omständigheter man är född i eller befinna sig på en hög position som man är mer eller mindre född i?
Du verkar inte vara lyckad då du inte ger några goda råd egentligen. Var som mig säger du, vilket verkar vara det enda du vet. En som ser ned på andra för att de inte lyckats, eller som du tror, inte har det. Nu har jag och andra tidigare förklarat vissa saker. Kommer du att ta till dig det, eller fortsätta att tro att du sitter på den enda sanningen? Vad skiljer egentligen dig från andra i den frågan då?
Det är säkert så att snittåldern är som du skriver. Jag tror inget annat. Dock är det tydligt att de som aktivt skriver i vissa ämnen och trådar sannolikt är yngre. Att forumet som helhet läses av många fler än de som skriver är en aspekt.
Vad som är framgång är subjektivt men vi kan kanske översätta det till att lyckas med något som andra också vill lyckas med. Man får utgå från sin egen nivå. Även den som lever långt ner på samhällsstegen kan vara framgångsrik. Den framgången ska inte förringas för att någon annan tjänar miljoner.
Den här tråden har inte som syfte att ge goda råd. Jag vet inte vad de skulle gå ut på. Poängen är att resonera om sakfrågan och hittills har jag fått många bra svar. Det här är den bästa tråden jag lagt upp hittills.