Citat:
Socioekonomisk bakgrund har vi alla på den här planeten, så det går inte att dra någon slutsats av det.
Till och börja med måste vi ju veta socialgrupp.
Jag gissar på att du är uppväxt i grupp 2 eller 3.
Du känner dock att du inte passar in där, du vill bryta dig ur "din" socialgrupp. Men du klarar helt enkelt inte av det. Detta är dock inget ovanligt. Dom flesta människor känner sig fångade i ett påtvingat livsmönster. På olika nivåer givetvis.
Detta ger sig uttryck på en mängd olika beteenden. Men det som är aktuellt i den här tråden, är varför vissa uttrycker sig så illa när dom skriver på Flashback.
T.ex. istället för att diskutera, så hoppar du in och kallar mig pinsamt klappmongo.
Detta utan att ha diskuterat innan.
Det innebär att inlägget jag nu citerar, är en lögn. Du brydde dig visst om det jag skrivit. Vi hade inte diskuterat innan, men du kände ett tvång att få trycka ner en annan person i din omgivning.
Hade du, så som du säger, brytt dig lika mycket om mig som kossan i slaktkön på Scan, så hade du aldrig citerat mig från första början.
Eller så sitter du skickar mail till kossorna på Scans slakteri, och kallar dom för pinsamma klappmongon.
Nu har jag inte särskilt höga tankar om dig, men jag tror inte du gör det.
Det är dock intressant att du skriver att vi intalat oss själva, att vi är förmer.
För precis det, hänger ihop med hur man uttrycker sig. En person som anser sig förmer, men ändå inte är lycklig, kommer att försöka göra sin egen omgivning olycklig.
På så sätt blir din olycklighet, mera normal. Att vara olycklig blir då det normala, och du slipper känna dig missanpassad.
Till och börja med måste vi ju veta socialgrupp.
Jag gissar på att du är uppväxt i grupp 2 eller 3.
Du känner dock att du inte passar in där, du vill bryta dig ur "din" socialgrupp. Men du klarar helt enkelt inte av det. Detta är dock inget ovanligt. Dom flesta människor känner sig fångade i ett påtvingat livsmönster. På olika nivåer givetvis.
Detta ger sig uttryck på en mängd olika beteenden. Men det som är aktuellt i den här tråden, är varför vissa uttrycker sig så illa när dom skriver på Flashback.
T.ex. istället för att diskutera, så hoppar du in och kallar mig pinsamt klappmongo.
Detta utan att ha diskuterat innan.
Det innebär att inlägget jag nu citerar, är en lögn. Du brydde dig visst om det jag skrivit. Vi hade inte diskuterat innan, men du kände ett tvång att få trycka ner en annan person i din omgivning.
Hade du, så som du säger, brytt dig lika mycket om mig som kossan i slaktkön på Scan, så hade du aldrig citerat mig från första början.
Eller så sitter du skickar mail till kossorna på Scans slakteri, och kallar dom för pinsamma klappmongon.
Nu har jag inte särskilt höga tankar om dig, men jag tror inte du gör det.
Det är dock intressant att du skriver att vi intalat oss själva, att vi är förmer.
För precis det, hänger ihop med hur man uttrycker sig. En person som anser sig förmer, men ändå inte är lycklig, kommer att försöka göra sin egen omgivning olycklig.
På så sätt blir din olycklighet, mera normal. Att vara olycklig blir då det normala, och du slipper känna dig missanpassad.
Jag är idag både full och kroniskt olycklig över att Tyson förlorade, och garderobsbögen Jon Jones vann över Miocic, så jag sysselsätter mig på alla möjliga och omöjliga sätt för att slippa tänka på den här vår sämsta av tidslinjer. Mot bakgrund av det orkar jag t.o.m. besvara dig.
Jag tillhör vanlig arbetarklass. Inte tillräckligt anställd eller livegen för att anses vara medelklass, men inte totalt utslagen som underklassen heller. Bara haft ett normalt liv, ett par pinnar tuffare än gemene dumsvenne.
Jag har inget emot dig personligen, alldeles oavsett om jag anser dig vara en idiot eller inte. Har vänner som är idioter, så jag sympatiserar. Jag är vidare inte olycklig - jag är likgiltig, och skillnaden mellan denna och olycklig är milsvid. Vill du däremot läsa in, och tillskriva mig, andra egenskaper så är jag inte tillräckligt intresserad eller engagerad för att motsätta mig detta. Jag bryr mig inte
Hade jag inte haft ett nytt album att lägga huvudsakligt fokus på hade jag aldrig ens kollat om någon citerat mig här på Flashback.Att vara aktiv i forum är en bra bisyssla om man har något annat, viktigare att fokusera på. Jag anser dock att det är bra hjärngympa att blanda sinnesintryck, så jag svarar dig - och andra - utan att lida vidare av det. Tolka det hur du vill - det är inget jag skänker en andra tanke oavsett.
.