2024-11-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag gav dig specialreglerna (eller delar därav) och höll väl indirekt med dig, även om jag frågade varför det skulle behövas... Du skrev du var ganska säker. Jag är hundra procent säker och det kan du och alla andra också vara nu, om nu någon annan eventuellt trodde att man måste ha fordonen påställda, skattade och försäkrade på samma sätt som krävs av en vanlig bilägare.
Och du tolkade det jag skrev som att jag trodde att bilarna i en bilhall hela tiden måste vara försäkrade och skattade?

Konstigt. Jättekonstigt.
Citera
2024-11-14, 09:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Och du tolkade det jag skrev som att jag trodde att bilarna i en bilhall hela tiden måste vara försäkrade och skattade?

Konstigt. Jättekonstigt.
Nej, jag tolkade det som att du inte var säker och jag klargjorde då att du hade rätt i ditt antagande.
Citera
2024-11-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetnamntack80
En del bilhandlare köper bilar ställer av dem och låter dem stå. Det kan jag förstå om det tex är entusiastbilar. Men bilar från 2023? Värdet sjunker för varje dag. Så varför agerar man så?

de kan ta skatten när de ställer av bilen, sedan får en köpare testköra bilen med sådan grön skylt, och sedan när köparen då köper sin bil får denna betala skatten också
Citera
2024-11-14, 09:50
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar vara efterbliven så!
Bilarna annonseras inte ens ut ditt ålbete!
Alla bilar annonseras inte ut på blocket din dumma idiot. Dom ställs av så kommer köparna till dom.
Blir dom inte sålda så blir dom ståendes. Fler frågor?
Citera
2024-11-14, 10:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ja det är glasklart. Men bilen i fråga har stått avställd i ett år och inte ens annonserats ut?

Hur vet du det ? Klart dom är till försäljning

Bilhandlarna är ju inga bilsamlare utan dom säljer
Citera
2024-11-14, 10:40
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Alla bilfirmor ställer väl av sina bilar när dom får in dom så dom får skatten och slipper betala försäkringar
Nej, det är mest småfirmor som håller på så.

När jag köpte min bil som 5 åring på en större firma så inte fan var den avställd. Inte heller alla andra bilar jag prövade på seriösa firmor. Småfirmor däremot.

"de kan ta skatten när de ställer av bilen, sedan får en köpare testköra bilen med sådan grön skylt, och sedan när köparen då köper sin bil får denna betala skatten också"
Finns inga seriösa handlare som håller på så.
Det är också en bra avskiljare om vilka som kommer att fullfölja den utlovade garantin.
Senast redigerad av tryff 2024-11-14 kl. 10:42.
Citera
2024-11-14, 11:00
Medlem
Citat:
Är ganska säker på att bilhandlare har specialregler, så att inte alla bilar i hallen måste vara försäkrade och skattade när folk bara tittar på dem.
Specialregler? Är du också dum i skallen på riktigt? Den gröna skylten som hängs på vid provkörning är inte gratis och avställda bilar behöver inte skattas. Vad mer förstår du inte?
Citera
2024-11-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Specialregler? Är du också dum i skallen på riktigt? Den gröna skylten som hängs på vid provkörning är inte gratis och avställda bilar behöver inte skattas. Vad mer förstår du inte?
Är inte det att ha specialregler?

Att de inte behöver ha samtliga bilar inregistrerade och skattade samtidigt?
Citera
2024-11-14, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Fast man får ju inte köra avställda bilar men man kan ju provköra bilar.
Citera
2024-11-14, 11:29
Medlem
Citat:
Är inte det att ha specialregler?

Att de inte behöver ha samtliga bilar inregistrerade och skattade samtidigt?
Nej det är inte specialregler. Ingen behöver ha påställda och försäkrade bilar inte ens privatpersoner. Inte några jävla specialregler
Citera
2024-11-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaherrarebest
Fast man får ju inte köra avställda bilar men man kan ju provköra bilar.
Du får inte provköra utan några skyltar. Inte ens av privatpersoner.
Asså är folk helt tappade här?
Citera
2024-11-14, 11:32
Medlem
Citat:
Bilarna annonseras inte ens ut ditt ålbete!

Det var INTE det du sa i din trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in