• 5
  • 6
2024-11-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff

Första googlingen ger:"biljätten blåser kunderna" https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...il-sina-kunder.

Ja de verkar vara storskojare( som så många andra i branschen).

Jag är dock övertygad att både stora å små bilfirmor till 99% ställer av bilarna de får in och när bilen ställs på när någon köper den så är det köparen som får betala.

En del krämar ju dessutom ut en "påställningsavgift" eller liknade .

Vid ett av mina bilköp stod det en liten skylt på kontoret att det tillkommer en avgift på 400:- ( såg nyligen någon firma som tog 8-900 spänn för det!).

Den där kan du stryka sa jag och det var inte något snack om det men säkert många som betalar det utan att blinka.
Citera
2024-11-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaherrarebest
Man måste inte alls ha försäkrat sin bil?

Herrejävlar, jag länkade lagtexten i inlägget du svarade på och du tror fortfarande inte att ett fordon behöver vara försäkrat? Menar du allvar? Det står bokstavligen i Sveriges rikes lag, länkat i inlägget du svarade på.

Men bara för att säkerställa här, du hävdar alltså att man får köra runt på allmän väg i en bil som inte är försäkrad? Är det vad du säger? Du formulerade det som ett påstående men avslutade med ett frågetecken så det är lite svårt att avgöra om du försöker säga något eller om du bara tyckte något i lagtexten var oklart.
Citera
2024-11-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Bilen kanske inte funkar.
Två bilar av 2023 års modell?
Citera
2025-03-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetnamntack80
Av 23 års modell suck
Kikade på en bil på en bilfirma (avställd men besiktigad) där 80% av deras totala bilar (årsmodeller mellan 20 -23) var avställda , utebliven kontrollbesikning osv, sedan 1-3 år och inte utannonserade. Företaget har mer skulder än tillgångar och minimal vinst de senaste 10 åren. Känns som det kanske är osäkert att handla från dom?
Citera
2025-03-15, 21:59
Medlem
Megaforces avatar
Seriösa handlare hafr ofta en brandförsäkring för de bilar de har i bilhall eller på sin gård. Bilen får ej vara påställd, därav alla alla bilar som säljs där är avställda. Demobilar som ägs av generalagenten har egna försäkringar och är i regel påställda.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in