2024-11-12, 13:50
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Får en känsla av att du och EgoistN skulle kunna ha en hel del att prata om, han gillar nämligen också att sitta och projicera saker som han antar existerar på prisgrafen. Resultatet? Han blev precis fullständigt överkörd av tjurtåget. Igår satt han i sin mammas källare och dagdrömde om retail och shakeouts och bestämde sig för att skriva ett inlägg på temat för att låta som en proffstrader. Han sålde på 81,5k. Nu står priset i 89k. Gör er själva en tjänst och håll er till HODL och tillämpa istället en DCA-strategi a la Stopp.Belagg.

Det där stämmer inte. Jag tog hem lite vinst på årets hittills lämpligaste dag.
Jag trejdar ju som sagt alts via cert, vilket betyder att jag är ganska vingklippt i o m börsens begränsade öppettider.
I övrigt tror jag inte att den minishakeout vi ser är klar än..
Citera
2024-11-12, 13:59
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det där stämmer inte. Jag tog hem lite vinst på årets hittills lämpligaste dag.
Jag trejdar ju som sagt alts via cert, vilket betyder att jag är ganska vingklippt i o m börsens begränsade öppettider.
I övrigt tror jag inte att den minishakeout vi ser är klar än..

Snyggt prickat. Dock var du ganska konservativ i din vinsthemtagning.
Citera
2024-11-12, 14:04
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Snyggt prickat. Dock var du ganska konservativ i din vinsthemtagning.

Tack. Dock orutinerat att förutspå dippen 16h fel..
Citera
2024-11-12, 14:42
Medlem
fittslems avatar
Trevligt om det börjar gå ner lite nu och se vilka möjligheter som kan öppna sig. Då ska det bli spännande att följa MicroStrategy.
Citera
2024-11-12, 14:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om så är fallet så får jag till att 88k kan vara första anhalt när den bryter ut.
Citat:
Vi är alltså i price discovery. Det finns inga motstånd här.
Man kan leka med fibonatcchilinjer och hitta första motstånd vid 88k.
Citat:
Drar man en Fib Retracement så hittar man som sagt att $88k kan vara en första stopp för lite konsolidering innan den fortsätter uppåt.

https://ibb.co/VwkDZjr

Fib är bra att ta till när man är i price discovery. Prickade rätt bra.
https://ibb.co/tsVVK2q

Låter det vara osagt om BTC skall ner och återtesta $74k innan nytt försök på $90k. Det vore dock ett drömläge att plussa på sina bags en aning om så sker.
Citera
2024-11-12, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Trevligt om det börjar gå ner lite nu och se vilka möjligheter som kan öppna sig. Då ska det bli spännande att följa MicroStrategy.

Trevligt att det går ner? Inte för oss som är fulladdade som man ska vara vid det här läget i cykeln. Varför är du inte fulladdad redan?
Citera
2024-11-12, 14:59
Avslutad
Borde fortsätta pumpa uppåt med tanke på alla bullish nyheter som kommer från USA och inte minst Trump-administrationen. Men man vet aldrig med bitcoin, kan mycket väl dippa mer innan vi fortsätter upp.
Citera
2024-11-12, 15:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Borde fortsätta pumpa uppåt med tanke på alla bullish nyheter som kommer från USA och inte minst Trump-administrationen. Men man vet aldrig med bitcoin, kan mycket väl dippa mer innan vi fortsätter upp.

Vem vet. Känns inte katastrofalt med en nedgång på några procent efter en uppgång på typ 30%... jag kan leva med det.
Citera
2024-11-12, 15:38
Medlem
Citat:
Nej, den har ingen topp för att fiat har ingen botten.

Säg att vi når 20M, vad tror du händer med priset nästa gång det trycks nya pengar?

Vad tror du händer med priset om eller när bitcoin överges som store of value?
Vad tror du händer när eller om stora banker, investerare, och länder går tillbaka till att investera i guld istället?

Man måste i princip vara efterbliven för att tro att något ständigt kommer gå upp.

Kolla s&p500 som gick upp i flera år fram tills 2000, sen stannade det av och vi fick vänta i 13 år på en ny topp.
Citera
2024-11-12, 15:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Vad tror du händer när eller om stora banker, investerare, och länder går tillbaka till att investera i guld istället?

Citat:
Kolla s&p500 som gick upp i flera år fram tills 2000, sen stannade det av och vi fick vänta i 13 år på en ny topp.
Så...vems poäng bekräftar detta tycker du...?
Citera
2024-11-12, 15:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ny flyttade du på målstolparna i denna diskussion och började införa helt nya premisser.

Citat:
Så...vems poäng bekräftar detta tycker du...?
Citera
2024-11-12, 15:44
Avslutad
Citat:

Man måste i princip vara efterbliven för att tro att något ständigt kommer gå upp.

Finns ingen anledning att gå tillbaka till guld 1.0.

Grattis till inte ha förstått någonting. Ni är flera stycken i tråden.

Bitcoin kommer att fortsätta upp för evigt, och med för evigt menar jag tills bitcoin dominerar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in