Sitter och kolla Relative Strength Index (RSI) för att få en känsla om luften börjar gå ut för de kommande dagarna/veckorna.
Priset är på ordentligt överköpta nivåer både på dagliga och 4h. I skrivande stund så gör vi en ny push mot 90k, men det är en så länge inte mycket volym bakom vilket skapar bearish divergens på RSIn på de lägre upplösningarna. Gissar att vi även kommer få se det på 4h och dagliga, så fort dessa börjar stänga de kommande veckan.
Priset skulle kunna trycka upp mot (och över?) 100k, men om det inte kommer ordentligt med volym bakom så tror jag vi har en lokal topp i antågande.
Så sitter man och funderar på att köpa, håll koll på RSIn först.
Jag tar gärna en vända ner (varför inte för att återstesta 74k) , för att reseta RSIn och komma tillbaka till dessa nivåer med ny styrka om några veckor/månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riese
Den håller hela tiden på att nosa runt 89,600-89850.
Jag antar att det är en vägg av stop-losses där precis under 90,000 som den måste lyckas pressa igenom.
Ja, en likvidering av denna säljvägg skulle säkert kunna få volymen att öka rätt ordentligt. Det är det korttids bull:sen får hoppas på.