2024-11-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Tack för att du bekräftar.

Jag har ingen personlig kännedom om henne, men jag har sett att hon figurerar i en del sammanhang i Piteå.

Jag har absolut inget emot henne, utan jag tror nog att hon skulle kunna göra ett bra jobb inom ramen för Dumpens verksamhet framöver om hon blir ett permanent tillskott till deras konfrontationer.

Rättshaverist behöver inte vara något negativt kan jag tycka, hon står på sig i de frågor hon tycker hon har rätt och det ska hon ha credd för. Att Piteå kommun är urusla på att skriva avtal och vara tydliga med vad de vill ha utav sina tjänsteleverantörer är djupt olyckligt. Kan väl säga att mina fördomar om anställda inom kommunhuset i Piteå är betydligt värre än vad jag har om T*na.

Jag tycker att den konfrontatin som Team Norrland nu gjorde har gett betydligt mer brödföda åt diskussionen än många av de som Sara och Patrik har gjort. Plötsligt fanns det substans i konfrontationen, det diskuteras hejvilt både från de som ser honom som någon korsriddare för peddo (de som kallar honom "Kungsgäddan") och de som kan tycka att det plötsligt finns fog för att diskutera det problematiska i att fullt vuxna män inte kan se och gör skillnad på en person som är 14 eller 18 år i fråga om mognad och utveckling (även om jag tycker att det kan te sig lite äckligt att en gubbe på 56 år ska ligga med en 18 åring är det där vi dragit gränsen för vuxen. Att ligga med någon i spannet 15-18 år även om det är lagligt är dock ändå moraliskt klandervärt av gubbarna).

Tack för kommentaren. Håller med dig om att de genom sitt lugn, samt med turen att fånga en gädda som stannade, faktiskt lyckades med något unikt. Jag önskar att alla konfrontationer kunde ge så här mycket data att analysera.
Citera
2024-11-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jobbar inte gratis, men låtsas inte jobba med välgörenhet och drar inte in cash via allmosor och blufföretag som partners haha

Vart kan man läsa att de inte ska ta ut någon lön?
Citera
2024-11-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Det är klädsamt att undvika begrepp man inte kan redogöra för.

Begrepp som jag inte begriper?
Om någon ”journalist” tror att filma övergrepp kom med dumpen.
Så är man helt obildad eller så är man en pedofilvurmare
Citera
2024-11-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
https://www.givasverige.se/tryggt-gi...ideell-sektor/
Citat:
Att ta hand om givares pengar och att se till att insamlade medel gör mesta möjliga nytta för de ändamål som bedrivs innebär ett stort ansvar och höga krav på kompetens för personer i ledande positioner

Enligt Giva anser man bla att givarens pengar skall främst få till verksamhetens ändamål, inte löner.
Enligt Dumpen är väl swishens huvudsyfte deras lön? Alltså inte att stötta de ideella mål de har.

https://www.insamlingskontroll.se/90...rganisationer/
De har inget 90 konto, vilket är en stämpel att 90% av donationer skall gå ut till ändamål, alltså enligt 90 konto skall max 10% användas till lön och drift av företag.

Alltså som välgörenhetsorganisation så skall syftet vara ändamålet inte den egna plånboken.
Dumpen är därför ett företag som inte jobbar med välgörenhet eller ideellt arbete för samhället.

Det är det egna intresset som är fokus. Du om någon brukar dra upp deras välgörenhet med mera.

https://www.bolagsfakta.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Det finns ju ingen insikt i deras medlemsskap med mera om man inte blir medlem, och deras hemlighets hush hush så känns det skumt.
Man säger att det är denna förening som står för vård med mera, men man vill inte delge vad det är förvård de får eller av vem/vad.

Det kan vara som de säger, men om det ända vi har att gå på är deras ord så känns det skumt.
De aviserar ju sällan medlemskapen häller, utan främst swishen, den som skall ner i saras ficka.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ideell
Här är ett annat ord som slängs ut vid prat om Dumpen.
Citat:
Ideell verksamhet är verksamhet som bedrivs utan vinstintresse
Citera
2024-11-11, 17:04
Medlem
Citat:
Begrepp som jag inte begriper?
Om någon ”journalist” tror att filma övergrepp kom med dumpen.
Så är man helt obildad eller så är man en pedofilvurmare

Du skall nog inte prata om utbildning.
"att filma övergrepp kom med dumpen"
Skulle du vilja förtydliga eller skriva klart meningen? Eller är den färdig så och bara helt oförståerlig?
Citera
2024-11-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag förstår att du inte vill läsa Batong8 s övriga inlägg. Det är ok.
Håller mig till den här tråden. I detta fall handlade det om att maximera förnedringen av gäddor eller inte. Du, med flera, tycker det är helt rätt.
Citera
2024-11-11, 18:55
Medlem
Citat:
Visst ska de ta ut lön. Alla som jobbar åt dumpen borde få lön oct allt ingående kassaflöde via swish borde belastas full moms.
Vilka andra aktiebolag i Sverige påstår sig hålla på med välgörenhet? I vilka andra välgörenheter delas gåvorna ut till stiftaren som utdelning?
Buffel och båg från början till slut. Inget mer, inget mindre.
Citera
2024-11-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du skall nog inte prata om utbildning.
"att filma övergrepp kom med dumpen"
Skulle du vilja förtydliga eller skriva klart meningen? Eller är den färdig så och bara helt oförståerlig?

Jaha så du är här igen.
Du klarar av att läsa vad det står
trots att jag delade meningen
Citera
2024-11-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://www.givasverige.se/tryggt-gi...ideell-sektor/

Enligt Giva anser man bla att givarens pengar skall främst få till verksamhetens ändamål, inte löner.
Enligt Dumpen är väl swishens huvudsyfte deras lön? Alltså inte att stötta de ideella mål de har.

https://www.insamlingskontroll.se/90...rganisationer/
De har inget 90 konto, vilket är en stämpel att 90% av donationer skall gå ut till ändamål, alltså enligt 90 konto skall max 10% användas till lön och drift av företag.

Alltså som välgörenhetsorganisation så skall syftet vara ändamålet inte den egna plånboken.
Dumpen är därför ett företag som inte jobbar med välgörenhet eller ideellt arbete för samhället.

Det är det egna intresset som är fokus. Du om någon brukar dra upp deras välgörenhet med mera.

https://www.bolagsfakta.se/8025404206-FORENINGEN_DUMPEN

Det finns ju ingen insikt i deras medlemsskap med mera om man inte blir medlem, och deras hemlighets hush hush så känns det skumt.
Man säger att det är denna förening som står för vård med mera, men man vill inte delge vad det är förvård de får eller av vem/vad.

Det kan vara som de säger, men om det ända vi har att gå på är deras ord så känns det skumt.
De aviserar ju sällan medlemskapen häller, utan främst swishen, den som skall ner i saras ficka.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ideell
Här är ett annat ord som slängs ut vid prat om Dumpen.

Du är inte lite dum i huvudet.

Medellönen för chefer är 52 379 kronor/månaden

Det ser som att de tar ut för lite i lön

Frågan va, vart man kunde läsa att p och s har sagt att de inte ska ta ut lön?

Och bara för att vara tydlig så att din felkopplade hjärna förstår.
Ingen bryr sig och tycker att man ska tjäna pengar när man jagar och förhindrar våldtäksmän från att begå övergrepp på minderåriga
Citera
2024-11-11, 19:47
Bannlyst
Citat:
Du är inte lite dum i huvudet.

Medellönen för chefer är 52 379 kronor/månaden

Det ser som att de tar ut för lite i lön

Frågan va, vart man kunde läsa att p och s har sagt att de inte ska ta ut lön?

Och bara för att vara tydlig så att din felkopplade hjärna förstår.
Ingen bryr sig och tycker att man ska tjäna pengar när man jagar och förhindrar våldtäksmän från att begå övergrepp på minderåriga

Putte och PruttSara är faktiskt JOURNALISTER inte chefer. Fast du kanske syfta på att Putte vill att unga tjejer kallar honom för "Daddy" enligt en knarkfilm som finns på youtube. Det är inte riktigt samma sak som vara "chef", tyvärr!
Citera
2024-11-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Putte och PruttSara är faktiskt JOURNALISTER inte chefer. Fast du kanske syfta på att Putte vill att unga tjejer kallar honom för "Daddy" enligt en knarkfilm som finns på youtube. Det är inte riktigt samma sak som vara "chef", tyvärr!

Nu va det så att det stod att chefer i en ideell förening skulle tjäna ungefär så mycket

Det va inga minderåriga som va med på den filmen.
Du måste förstå att ni är felkopplade i hjärnan ( det påstår iaf de som jobbar med barnknullare)
Citera
2024-11-11, 20:01
Bannlyst
Citat:
Nu va det så att det stod att chefer i en ideell förening skulle tjäna ungefär så mycket

Det va inga minderåriga som va med på den filmen.
Du måste förstå att ni är felkopplade i hjärnan ( det påstår iaf de som jobbar med barnknullare)

Har du några bevis på att det inte var minderåriga barnrumpor som skulle kalla sjögräset för Daddy daddy? Om du inte kan lägga fram bevis så utgår vi från att det var några underåriga decoys från The Dump.

Jaså har Putte och PruttSara bytt arbetstitel nu menar du? Är dom inte journalister längre? Eller har dom blivit CHEFjournalister?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in