2024-11-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det är en skam att de inte förstår att de göder Sara genom Swish. Det gäller kanske att läsa och förstå.
I vissa fall vet de till och med att swishen rent av är lön. Sedan försöker sara få det att se ut som en mager lön som inte är nära det riktiga beloppet.

Vilket är en ren lögn om man bara kollar årsredovisningen.

De påstår att medlemsavgifter går till en förrening. Men dumpen förening är det 2 män i ugglarp som har. Så den måste heta något annat isf.
Där hon säger det är en oberoende som har hand om pengar och går till inköp av trauma behandlingar. Men ingen har insyn där så går att säga å påstå mycket då.

Det kan vara sant, som sara och dumplingarna säger, det är falskt tills bevisen är framme så fram med redovisningarna och vad de köpt för vård med mera.
Citera
2024-11-11, 10:58
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Här är ett svar du skulle kunna använda:

Det är en bra fråga, och jag ska försöka förklara hur det fungerar. Dumpen.se arbetar proaktivt genom att skapa profiler som potentiella förövare interagerar med. Många gånger är de personer som försöker möta unga barn alldeles för desperata och naiva, vilket gör att de går på bluffar som en vuxen annars lätt skulle genomskåda. I stället för att barn blir utsatta, är det alltså vuxna bakom profilerna som står där och tar emot “gäddorna” och samlar bevis mot dem.

Den upprättelse som sker är snarare att dessa förövare blir exponerade, vilket både avskräcker andra och kan leda till rättsliga påföljder. Det handlar mer om att förebygga framtida övergrepp och visa att det finns folk som jobbar aktivt för att skydda barn från att hamna i riskzonen.
Att offer kan få upprättelse är så klart bra och viktigt. Jag kan också tänka mig att det faktiskt är så också. Men att Dumpen på något sätt gör övergreppen färre finns det INGET som talar för. Jag tycker det är väldigt tydligt med de senaste 20 gäddorna som nästan alla är bekanta med Dumpen. Det där är bara något överlevare och dumpenanhängare upprepar.

Jag antar att du själv är överlevare och det är lätt att man glömmer att dumpens metoder helt enkelt är övertramp i ett rättssamhälle, när det inte finns några som helst bevis, eller kunskap från utövare och fans, på att Dumpen förhindrar några övergrepp. Det är så klart upp till Dumpen med svans att presentera fakta när man agerar domstol och bödel.

Jag skulle säkert tycka helt annorlunda om jag själv varit utsatt.
Citera
2024-11-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Kan du definiera ” peddojournalist”?
Är vederbörande pedofil och hur vet du det?
Alternativt har hen ämnet som sin specialitet.
Jag utgår ifrån att du har info om att händelsen är ett påhitt.

Själv utgår jag ifrån att alla under 80 år vet att det har filmats div händelser och övergrepp i åtminstone de sista 10 åren
Citera
2024-11-11, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Själv utgår jag ifrån att alla under 80 år vet att det har filmats div händelser och övergrepp i åtminstone de sista 10 åren
Ok, men var det ett svar på min fråga?
Citera
2024-11-11, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoy0
Dumpens Norrlandsteam innefattar den person du tror att det är. Men grejen är att hon är en orädd person som alltid gör det hon tror är rätt. Rättshaverist? Skulle säga att hon står på sig om sin rätt gentemot kommunen. Hon är en rebell. ADHD, for sure. Hon hamnar i konflikter. Rätt så ärlig om vem hon är. Tycker hon är rätt cool.

Tack för att du bekräftar.

Jag har ingen personlig kännedom om henne, men jag har sett att hon figurerar i en del sammanhang i Piteå.

Jag har absolut inget emot henne, utan jag tror nog att hon skulle kunna göra ett bra jobb inom ramen för Dumpens verksamhet framöver om hon blir ett permanent tillskott till deras konfrontationer.

Rättshaverist behöver inte vara något negativt kan jag tycka, hon står på sig i de frågor hon tycker hon har rätt och det ska hon ha credd för. Att Piteå kommun är urusla på att skriva avtal och vara tydliga med vad de vill ha utav sina tjänsteleverantörer är djupt olyckligt. Kan väl säga att mina fördomar om anställda inom kommunhuset i Piteå är betydligt värre än vad jag har om T*na.

Jag tycker att den konfrontatin som Team Norrland nu gjorde har gett betydligt mer brödföda åt diskussionen än många av de som Sara och Patrik har gjort. Plötsligt fanns det substans i konfrontationen, det diskuteras hejvilt både från de som ser honom som någon korsriddare för peddo (de som kallar honom "Kungsgäddan") och de som kan tycka att det plötsligt finns fog för att diskutera det problematiska i att fullt vuxna män inte kan se och gör skillnad på en person som är 14 eller 18 år i fråga om mognad och utveckling (även om jag tycker att det kan te sig lite äckligt att en gubbe på 56 år ska ligga med en 18 åring är det där vi dragit gränsen för vuxen. Att ligga med någon i spannet 15-18 år även om det är lagligt är dock ändå moraliskt klandervärt av gubbarna).
Citera
2024-11-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
I vissa fall vet de till och med att swishen rent av är lön. Sedan försöker sara få det att se ut som en mager lön som inte är nära det riktiga beloppet.

Vilket är en ren lögn om man bara kollar årsredovisningen.

De påstår att medlemsavgifter går till en förrening. Men dumpen förening är det 2 män i ugglarp som har. Så den måste heta något annat isf.
Där hon säger det är en oberoende som har hand om pengar och går till inköp av trauma behandlingar. Men ingen har insyn där så går att säga å påstå mycket då.

Det kan vara sant, som sara och dumplingarna säger, det är falskt tills bevisen är framme så fram med redovisningarna och vad de köpt för vård med mera.

Det folk inte verkar förstå är att Sara gjort business av barnen.

Sen försöker de öka på vinsten genom att ha "volontärer" som ska konfrontera gäddorna så att Sara och Patrik kan sitta hemma och rulla tummarna och håva in pengarna. De skrattar hela vägen till banken.

Det är jättebra det dumpen gör men det har blivit för mycket pengar i det hela.

Att folk inte fattar detta det går över min förmåga.
Citera
2024-11-11, 12:54
Medlem
Batong8s avatar
Varför gör alltid Sara tydligt för gäddorna att hon ska kontakta arbetegivaren? I de fall där det inte handlar om en skolanställd men det är Leffe som kör gaffeltruck på på ett lager någonstans, i vilket syfte kontaktas arbetsgivaren annat än att trakassera gäddan på dennes jobb? Det handlar bara om ren och skär hämnd från Sara och hon vill se människor lida, inget annat.
Citera
2024-11-11, 13:07
Medlem
Du svarade på din egen fråga

Jag märker också att hon gör det när hon blir uppretad, och i vissa fall när hon inte får någon respons
Citera
2024-11-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det folk inte verkar förstå är att Sara gjort business av barnen.

Sen försöker de öka på vinsten genom att ha "volontärer" som ska konfrontera gäddorna så att Sara och Patrik kan sitta hemma och rulla tummarna och håva in pengarna. De skrattar hela vägen till banken.

Det är jättebra det dumpen gör men det har blivit för mycket pengar i det hela.

Att folk inte fattar detta det går över min förmåga.

Jag det inte lätt att vara helt tom i huvudet
Men iaf, alla ser gäddorna som potentiella våldtäksmän.

Så att någon tjänar peanger på att jobba med det finns det ingen som bryr sig om, förutom de som har en fil-störning.

Jobbar du gratis?
Citera
2024-11-11, 15:28
Avstängd
Citat:
Är du 80år?
De senaste 10 åren så har tusentals filmat div övergrepp och sedan lagt ut det på nätet.
Att någon peddojournalist från Örkelljunga eller om det va Skövde påstår det, gör inte att det är sant

Det är klädsamt att undvika begrepp man inte kan redogöra för.
Citera
2024-11-11, 15:29
Medlem
Citat:
Jag det inte lätt att vara helt tom i huvudet
Men iaf, alla ser gäddorna som potentiella våldtäksmän.

Så att någon tjänar peanger på att jobba med det finns det ingen som bryr sig om, förutom de som har en fil-störning.

Jobbar du gratis?
Jobbar inte gratis, men låtsas inte jobba med välgörenhet och drar inte in cash via allmosor och blufföretag som partners haha
Citera
2024-11-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Öh... Ja? Varför gnäller du om att någon vill att en pedofil ska lida?
Du njuter av att åsamka andra mer skada än du behöver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in