2024-11-11, 15:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
6 år vid giftermål. 9 år vid samlag. Det är bara en liten smörklick muslimer som tycker detta är okay.

vad menar du här? det är en demokratiskt vald regering som stiftat lagen, så uppenbarligen är det inte bara en liten smörklick.
Citera
2024-11-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundcrantz
Det är inte alls omtvistat.

Al Bukharis hadithsamling anger att hennes ålder var 9 år då profeten (= idealmänniskan, förebilden för alla människor) förgrep sig på henne.

Den som har nån som helst koll på islam vet att Al Bukharis hadithsamling är den mest ansedda skriftsamlingen jämte koranen.
Det finns forskning som visar annat men jag fattar din poäng.
Citera
2024-11-11, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Hahaha alltså västerländsk media har hamnat på så låg nivå att man öppet publicerar desinformation och felaktigheter.

Jag tyckte nyheten verkade så sjuk att jag fick läsa på om förslaget. Låt mig börja med att säga att deras förslag oavsett är fruktansvärt efterblivet och från medeltiden.
Men INGENSTANS i förslaget står det att man ska sänka åldern till 9 år. I förslaget vill man dock tillåta religiösa giftermål enlig muslimsk sed som i dagsläget ibland sker illegalt eftersom lagen kräver att man är minst 18 år, med vissa undantag med förälders medgivande kan den åldern vara så låg som 15 år.

Så förslaget är snarare att göra religiösa giftermål lagliga, vilket i teorin kan sänka åldern för de som gifter sig om den religiösa tokstollen godkänner. Varfan fick de den åldern ifrån? 9 år? Förlåt men detta är ju helt tokigt att journalistik får bedrivas såhär

Du får gärna tipsa om vart man läser förslaget.
Citera
2024-11-11, 15:48
Medlem
När vi importerat tillräckligt många muslimer till Sverige så kommer vi se samma sak här. Att Irak inför det här är inget konstigt och helt i linje med det som islam lär ut. Inom islam så betraktas Mohammed som den perfekta och ofelbara människan och det ultimata moraliska rättesnöret för alla andra människor att se upp till. Mohammed gifte sig med en 6-åring och hade sex med henne när hon var 9 år gammal och eftersom att Mohammed betraktas som perfekt och ofelbar så kan inte en muslim se något fel med detta.
Citera
2024-11-11, 15:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Muslimer är människor. Inga odjur. Däremot tål jag inte när man vill skydda profetens giftermål med en 6 åring. Så fort man påpekar det så nämner vissa att i kristna länder också haft den historien. Då är det omoraliskt enligt mig.
Nej, Jesus hade inte sex med nioåringar.
Citera
2024-11-11, 15:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Judendom har tvåsystemslagar. En för judar och en för hedningar. I Mishneh Torah står det att om en man våldtar en 3 årig hedning. Så är 3 åringen ansvarig för våldtäkten och ska mördas.

Detta betyder inte att alla judar tror på det. Fortfarande bara en smörklick som gör det.

Du å dina jävla smörklickar. Äckligt. Varför är du så mån om att försvara att muslimska gubbar ska kunna köra in sina kukar i fittan på nio år gamla barn?
Citera
2024-11-11, 16:06
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Men hur pass vanligt med skilsmässor det är med dessa barn, eller rent av med äktenskap per timme, det låter jag däremot vara osagt.

Du måste väl skämta nu eller?

Skilsmässor existerar inte i dessa länder.
Du stenas till döds eller kastas från hög höjd.
Citera
2024-11-11, 16:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vart är världen på väg! Man blir mörkrädd!
Make Islam Great Again?

Lustigt att innevånare i dessa shit hole countries så ofta påstår att de fördömer traditioner, dödskultmedlemmar och odemokratiska företeelser för att sedan välja just detta eller nicka och hålla med. För man kan ju inte säga emot de som ska stå en en sagobok baserad på sexuell frustration.

I Afghanistan, Iran och på Gaza... Och så vidare. Nu också Irak.

När de förr eller senare drabbas av sina tidigare val så står de med ett förvånat Pikachuansikte och tycker att det är omvärldens ansvar att rädda dem från sina egna beslut. De som är emot detta i Irak ska såklart 4B:a tills de blir ihjälslagna av polisen för att de käftar med sagofarbrorn Allah.
Citera
2024-11-11, 16:14
Medlem
shaktas avatar
Citat:
6 år vid giftermål. 9 år vid samlag. Det är bara en liten smörklick muslimer som tycker detta är okay.
Dessutom är det omoraliskt att gifta sig med och knulla en tjej som inte ens är i närheten av att vara en ”tonåring”.

Den smörklicken är väl någon miljard muslimer
Citera
2024-11-11, 16:15
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vad menar du här? det är en demokratiskt vald regering som stiftat lagen, så uppenbarligen är det inte bara en liten smörklick.
Demokratiskt vald? Bara med en väldigt generös syn på demokrati.
https://www.regeringen.se/rapporter/2019/12/manskliga-rattigheter-demokrati-och-rattsstatens-principer-i-irak/

En teokratisk diktatur ligger närmre sanningen, eller mao ett shithole country.
Citera
2024-11-11, 16:16
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Du måste väl skämta nu eller?

Skilsmässor existerar inte i dessa länder.
Du stenas till döds eller kastas från hög höjd.

Fast dom höll ju på med timmes-äktenskap så dom skulle få ha sex, imamerna i Sverige höll väl på med det där. Koppleri-varning har jag för mig.
Citera
2024-11-11, 16:17
Medlem
barkeepers avatar
Nu måste alla länder säga upp alla diplomatiska samarbeten med Irak, och isolera landet fullständigt. Vi kan inte förändra genom samtal och dialog. Stäng ner dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in