2024-11-11, 23:00
Medlem
Endast Rasmus Paludan kan stoppa vansinnet men tyvärr kommer det inte hända
Citera
2024-11-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Dom köttliga lustarna fyller ett konkret syfte nämligen reproduktion medan den kristna doktrinen kristendomen är påhittat av charlataner och sinnessjuka. Den krista hyllar celibat, svaghet och fattigdom och går med på att leva fattig i förnedring och självförnekelse för dem tror den ska får sin belöning efter döden. Det låter som en stor scam och risken är mycket hör att någon belöning aldrig uppenbarar sig efter döden. Judarna är med förståndiga och realistiska och hyllar styrka och rikedom i detta livet.

Allt jordiskt och köttsligt är förgängligt, ett jagande efter vind. Den rike är aldrig rik nog utan vill bara bli rikare. Jakten efter köttsliga lustar tillfredsställer blott ett ögonblick sedan är hålet/tomheten tillbaka.

"Den här världens gud har förblindat de otroendes sinnen så att de inte ser ljuset som strålar från evangeliet om Kristi härlighet, han som är Guds avbild."2 Kor

Jagar du efter värdslig/köttslig framgång så jagar du illusioner och tjänar den här världens "gud" (Satan), och att ha satan som herre leder till fördärvet.

"Och vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen, men förlorar sin själ?" Mark 8:36

Har man tagit emot Jesus Kristus i sin ande så vet man att det inte är någon scam utan någonting som är verkligt här och nu. Inte bara i det kommande livet.

Reproduktion går alldeles utmärkt som kristen med en fru/make, men det är inte huvudsyftet med din existens.

Judarnas misstag var att de förnekade sin messias, därför har de fått lida stora kval.

OnT: Utan kristendomen så har vi bara kaos, omoral och misär. Se på frukten av de andra religionerna och jämför (det här som tråden handlar om är ett exempel på sådan dålig frukt).
Västvärldens nuvarande tillstånd av kaos sedan vi lämnade Gud är ett annat exempel på hur det går.
Senast redigerad av Paulusbrevet 2024-11-11 kl. 23:34.
Citera
2024-11-11, 23:27
Medlem
SwizzerNöts avatar
Därav borde vi prioritera att ta emot flickor.
Citera
2024-11-11, 23:31
Medlem
Låt dessa hållas med sina perversa inavlade kulturella preferenser.

Vi ska ej lägga oss i.

Stryp all handel.
Förneka alla Irakier att resa till något land som är emot detta skit.
Låt dem hållas om de vill.

Resten av världen ger Irak noll bidrag, köper noll olja eller säljer någonting till dessa.

Samma för länder som sanktionerar detta.

Svält ut dom och låt dom självdö i sin öken.

Det är den rätta vägen att gå. Låt de dö ut bara.

Dör de inte självmant så måste tyvärr kristna väst bomba dom till döds.

De är ett värdelöst folk utan rätt att bebo jordklotet.

Inshallah!
Senast redigerad av Hatred-For-Mankind 2024-11-11 kl. 23:41.
Citera
2024-11-11, 23:32
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Nej, om man ska tolka Islam ordagrant så är kvinnor bara objekt, oavsett ålder. Du känner till att slöjan finns till för att förhindra män att bli attraherade av kvinnor? Och att samma muslimer sätter slöjor på deras barn, även i Sverige? Det är norm att ha sex med barn i Islam.

Ja, det är underbart att dessa män anser sig behöva skyla sina flickor/kvinnor annars rycker det i kuken konstant. Dom kan helt enkelt inte hejda sig annars. För helvete...
Citera
2024-11-11, 23:45
Medlem
Nu börjar väst sakta men säkert sprida desinformation för att kunna legitimisera en till invasion av Irak för att hjälpa sina psykopatjudar i Mellanöstern
Citera
2024-11-11, 23:56
Medlem
Nu har dom väl ändå tappat det helt! Hur mycket galenskap i världen ska man orka veta om? Kan det ens stämma eller är det en motreaktion på dom falska uppgifterna i arabisk tv angående att svenska myndigheter kidnappar arabisk barn?
Citera
2024-11-12, 00:01
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Jesus var riktig enligt vetenskapen så egentligen kan du inte säga det du hävdar om kristendomen, du är helt ute och cyklar. Jesus budskap var riktigt bra och inspirerar människor ännu idag. Känner många som fått ett bättre liv och blivit bättre människor via att följa Jesus budskap.
Även om bibeln var skriven av människor och har vissa brister då den är skriven på en annan tid så har Jesus existerat och det är Jesus budskap som är kärnan i kristen tro. Och den är positiv, kärleksfull och tolerant. Ofta intelligent och öppensinnad, då kristendomen utvecklats och moderniserats en hel del.

Barn far inte illa av kristendomen utan utav onda människor besatta av ondskan som vissa kallar för "djävulen". Mest pedofiler är mest troligen ateister. Skulle du hävda att ateism är så farligt för barn och skadar barn? Det är din logik.
Du kan givetvis skylla ifrån dig och hävda att det är på grund av "X" jag gjorde någon illa men sanningen återstår, att du själv valt att göra någon illa, ondskan inom dig tog kontrollen vilket är motsatsen till vad Jesus budskap var där man ska älska sina medmänniskor. Bibeln är riktigt hårt dömande mot pedofiler dessutom, du vet noll om kristendomen och lyssnar för mycket på satanister som dyrkar djävulen och antikrist, blod, krig, mörker och sedan låtsas man som att Jesus är ond.

Du vill att folk ska vara själlösa och dekadenta, hata Gud och Jesus. Du saknar spiritualitet. När jag var i mörkret och plågades som fan, så hade jag sådana åsikter som du har. Idag vet jag bättre. Därför är mitt liv tusen gånger bättre idag. Jag är lycklig och mitt liv fungerar, medan jag var självmordsbenägen och dysfunktionell tidigare.

Att djävulen(ondskan) gömmer sig bakom tro ibland det vet jag, den är väldigt manipulativ, den använder en bra sak för att begå onda gärningar, just för att människor inte ska förstå något. Men Jesus budskap utan att vara tainted by ondskan är motsatsen till det. Hade ondska inte existerat som vissa av er ateister hävdar så hade inga barn farit illa överhuvudtaget. Inga krig hade funnits. Ingen korruption, inga mord, inga våldtäkter o.s.v. denna världen styrs av ondska, ser man inte detta är man helt blind och hjärntvättad av just denna ondskan då man låter den att fortsätta när man inte markerar mot den/inte känner till den. Goda bra människor har det svårt i samhället, korrupta som exploaterar andra blir stora, kända och rika.

Jösses det här var snurrigt och korkat.

Nej det finns ingen som med vetenskap har visat att Jesus har levt. Däremot så börjar fler och fler forskare ställa sig bakom tesen att Jesus inte levde. Inte ens som vanlig människa.

Sen börjar du yra bort dig i dimmorna så det blir obegripligt och dumt. Du påminner lite om människor som har en pågående psykos.

Men vi lämnar det därhän...

Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Intelligenta och moderna muslimer kommer inte tycka att det är ok med denna lagen. Man kan inte dra alla över en och samma kam. I Sverige lever många muslimer normalt är min erfarenhet iaf.

Den som inte är ok med lagen är inte heller någon muslim. Så enkelt är det. Jag tror inte du förstår hur det fungerar med Islam och det som definieras där.

Just detta med att en man ska gifta sig med en flicka som fortfarande är ett barn är något som trycks på i Islam att en man ska göra. Det är ett av de centrala budskapen i Islam. Ja, det är som jag har skrivit tidigare. Kan inte upprepa gång på gång.

Men alla som är muslimer på riktigt kommer naturligtvis välkomna lagen.
Citera
2024-11-12, 00:12
Medlem
volvo 240s avatar
Tja varför inte, att följa Mohameds exempel i alla möjliga delar av livet sees ju som dygder så varför inte denna. Mycket mycket sjukt.
Citera
2024-11-12, 00:15
Medlem
Varför är de så vanligt att man tänder på barn? Fråga dig själv, du gör säkert oxo det.
När en tjej får mens är hon redo. Och vi attraheras av det av biologiska skäl.

Alla vänder kappan efter vinden. För 20 år sedan hatade alla bögar. Nu viftar alla glatt med Pride flagga.. så jävla förutsägbara patetiska fegisar. Det är mer naturligt att tända på en 9 åring än att vara bög iaf..
Senast redigerad av Bruceayri 2024-11-12 kl. 00:17.
Citera
2024-11-12, 00:44
Medlem
Snart i Sverige också.
Citera
2024-11-12, 00:55
Avslutad
Det hela handlar egentligen om att man inte vill tjejer ska hamna i ett läge där de söker sexuella relationer utanför äktenskap.

Jag vill intyga också att det är Shia som styr i Irak, shia är en sekt och har absolut ingenting med islam och göra. Fråga vilken sunnimuslim som helst och de kommer säga rakt ut att shia är inte muslimer eller har med islam o göra utan en påhittad religion för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in