Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
878 000kr
Ja vem fasen har råd med detta?
Den här kommentaren är så svår att förstå för mig. Den dyker upp då och då - jag tycker det är en direkt korkad sak att säga.
1. Man kan säga så om guld med: "1 000 000 kr per kg, vem fasen har råd att köpa det?" Man behöver inte köpa ett kilo guld, du kan köpa ett milligram om du vill det.
2. Det finns faktiskt ganska gott om personer som har råd att köpa ett kilo guld.
3. Denna (idiotiska) frågeställning har man ställt om Bitcoin sedan det låg på $100. "Det är för mycket, vem har råd/vill betala så mycket"
Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Visst man kan köpa en mikroskopisk del av en Bitcoin jag vet men att börja med Bitcoins nu när tåget har gått känns hopplöst.
Jaha, men säg att Bitcoin ligger på $1M per BTC om ett antal år då, vad ska du säga då? Då hade du nog varit glad om du köpte idag. Det finns inga självklara slutsatser här, utan det är fråga om riskhantering. Glöm Bitcoin - ditt tankesätt kommer hindra dig från att bli rik(are) hela ditt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Att jag inte köpte skiten vid 3500kr då man upptäckte Bitcoin lär man ju ångra resten av livet men med min tur så hade jag garanterat tappat bort lösenordet och fn vet vad till plånboken och då hade man suttit och haft ångest över detta istället.
Zzz... googla "defeatism", riktig loser-attityd.