2024-11-10, 19:32
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, båda paren verkar ha sett GVFÖ som en tävling som de anser sig ha vunnit.
Jag trodde att Christoffer hoppat av det militära. Men man kanske får dra på sig finuniformen ändå?
Undra om Rosanna gjorde lumpen med vapenför tjänst? apropå finuniformer

Jag tror på henne & jägarexamen i brist på andra intressen
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-10 kl. 20:04.
Citera
2024-11-10, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Haha! You dirty mind... Så du tänker typ att Nicke meddelar Ninni att "jag har en överraskning ikväll", och så glider bröllops-talaren in i boxers och inoljad överkropp... och när Ninni ser frågande ut säger Nicklas "alltså, han är inte till för DIG" (*Zooma på Ninni med kåtdimmig blick och halvöppen mun*)

Nåja, det är alltid kul att fantisera om ljuva Ninnis fetischer, men jag tror mest det handlar om att Nicklas är lyhörd och tålmodig. Möjligen även uthållig och tekniskt skicklig. Bra sex handlar IMHO oftare om nyanser, än om hitta på nya galenskaper. Hur som helst bra för dem!

Som sagt tror jag också att deras sexuella dynamik får hjälp av den rent fysiska skillnaden. Nicklas är en grov karl, och Ninni är liten och späd. Med Adam och Elsa är förhållandet snarare det omvända, om än inte alls lika extremt. Det hjälper inte.

Haha, självklart. ”It is always the quiet ones”.
Citera
2024-11-10, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det här känns relevant.

Nu gillar jag inte tendensen att stämpla alla som attraheras av 20-åringar som peddon (det tyder snarare på en sund sexualitet), men det känns inte orimligt att Magnus föredrar yngre och undergivna älskare.

Jag kan också tänka mig att det var här matchningen failade. Visserligen lär produktionen ha matchat enbart på kriteriet "gillar killar", men man kan också tänka sig att Magnus uttryckte en längtan efter någon "pojkaktig" och att de gick igång på det. Det gick ju halvvägs: Hector är visserligen pojkaktigt charmig och ser betydligt yngre ut än sina 40 år, men han är också trygg i sig själv och har en vuxen mans stabilitet. Det gör att han t.ex vågar stå upp för sig själv och driva lite med Magnus toa-nojor, vilket inte gick hem.

Magnus hade velat vara sträng magister och kontrollera en ung pojke, men fick en man istället. Han ville ha en man-boy, men fick en boy-man (eller tvärtom, kanske?)

Detta tror jag på. 100%.
Citera
2024-11-10, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jösses vad både Hector och Magnus gillar sig själva. Hela deras instagrams består uteslutande av bilder på dem själva. Förmodligen en del av förklaringen till att de inte passar ihop. Två divor som båda vill stå i centrum fungerar inte ihop.

Intressant att alla bögparen genom åren har misslyckats. Min gissning är att produktionen ser två bögar och utgår från att de kommer passa ihop, båda är ju bögar!! När det gäller heteroparen så går man djupare och vill hitta kompatibla personligheter och matchande egenskaper, men för bögarna är det bara ”Vi hittade en annan som också var bög så nu har vi parat ihop er!”.

Tycker inte de gå djupt med hetero heller. Agust och Carro var oförenliga personer och verkade bara ha matchats för att hon hade rätt hår och ring i näsan och att han bodde i Järna i kollektiv.
Citera
2024-11-10, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Såg livesändningen med Hector som länkades här igår och Hector berättade då att han tidigt hade begärt en middag utan kameror där han hade sagt att han saknade omedelbar attraktion (på ett respektfullt sätt som inte generade Magnus publikt). Magnus tog därefter varje tillfälle framför kameran att berätta hur oattraherad han var av Hector. Det säger något om deras respektive karaktär. Man kan faktiskt vara oattraherad utan att konstant trycka upp det i ansiktet på personen. Tror för övrigt att Hector var så chockad över Magnus sätt att uttrycka sig hos sexologen att han tappade ord.

Magnus sa hos sexologen att han skulle börja öppna upp mer för Hector (men någon sådan avsikt hade han helt uppenbart aldrig).

I livesändnigen fick man även veta att förnedringen mot Hector under övningarna var värre än vad som visades – under första övningen lämnade Magnus rummet helt och hållet så Hector satt övergiven medan de andra gjorde övningen för att Magnus inte ens kunde tänka sig att titta på Hector (det var själva övningen).

Att dumpa/avvisa någon är jobbigt, och de flesta normala människor försöker minimera smärtan för den drabbade. Magnus avvisar och förnedrar Hector rakt genom övningarna och sedan skäller han ut honom som grädde på moset. Så tycker kritiken mot Magnus är befogad, han är onödigt taskig och nedbrytande.

Alltså jag tror att Magnus blev helt galet kränkt av att Hector sa det. Tror som nån annan att han vill ha en lydig pojke på 20 år, inte en vuxen man som är trygg i sig själv.
Allt under retreaten var ett straff för Hector tog upp under middagen att de kunde avbryta pga bristen på kemi, men Magnus insisterade att de skulle åka på parhelgen.
Citera
2024-11-10, 21:42
Medlem
Är man nyfiken , och det är jag och dessutom är jag bortrest när de två sista programmen sänds, kan man gå in på Ratsit och kolla vilka som fortfarande är gifta.
Citera
2024-11-10, 22:02
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Naivt av dig att ha missat att castingbolag till reality-tv med flit tar med narcissister kch tussar ihop med väldigt fina människor.
De är ute efter exakt detta, tittare som upprörs. Tror du inte att de visste att Anna Anka var elak när de castade henne till Svenska Hollywoodfruar heller?
Castingbolaget till GVFÖ är helt vanliga dokusåpa-castare, ett externt bolag. Det är de som väljer ut folk, inte några psykologer, så som det marknadsförs utåt.
Och de flesta psykologer hatar programmet.

Uppfattade det som du skrev att produktionsbolaget sagt att de visste att denna match inte skulle fungera för Magnus var störd typ, men fortsatte ändå. Var kommer den informationen ifrån, eller var det din tolkning att det gick till så...?
Citera
2024-11-10, 22:16
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
TIPS:

Hectors livesändning går att se i efterhand!
https://www.instagram.com/p/DCFdFjpu0MR/

Folk har skickat in frågor i förväg som han svarar på. Har inte kollat själv ännu.

Tack för den! Var faktiskt skeptisk till Hector i början av denna säsongen men han har verkligen växt i mina ögon (no pun intended) och kommer ut som vinnare i detta, utan tvekan. Han har ett väldigt hälsosamt synsätt på det hela. Om det Hector säger stämmer så är ju Magnus dum i huvudet på riktigt. Han skulle nog funderat en vända eller två på om det var rätt program att söka sig till om allt han utgick ifrån var utseendet. Snubben som måste bajsa på ICA för att han inte klarar av en skogstoa. Hade han vart en riktig sosse hade han pallat det.
Citera
2024-11-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej och inte kvinna heller vad jag minns. Men det tror jag bara beror på att det är ett så homogent litet gäng som söker och att bara folk som känner igen sig i de som varit med vill söka.

Sjukt med åldersskillnaden, de sätter verkligen ihop de enda två som söker om det finns några och lurar bägge två att de hittat deras själsfrände.
Låter kanske sjukt men tror att något mer påkostade bröllop som i den amerikanska versionen skulle göra det lättare att få svarta att söka i Sverige. Programmet är otroligt svennigt, men hade nog blivit fel med en match Botkyrka/Angered på skidsemester.
Citera
2024-11-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Dom har letat fram den stereotypt homosexuella mannen. Dom som varit i programmet har haft mycket fokus på sig själva. Leta fram en lite mer jordnära person som inte lägger 50% av sin vakna tid på träning, utseende och sociala medier.

2022 fanns Jonas som verkade rätt jordnära, men han var ihopparad med Martin som inte var redo för en relation på 3 livstider typ.
Martin såg ut som South Parkversionen av Saddam Hussein, han har samma leende. Såg honom på stan en gång och fick hålla tillbaka ett gapskratt.
Citera
2024-11-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tror faktiskt det är standard för militärer att gifta sig i uniform. Ganska tjusigt tycker jag
Tyckte du även att Arvids Starks urtvättade försvarsmaktskalsonger utan resår var tjusiga? Som var med i ett avsnitt av Gift vid första ögonkastet 😀
Citera
2024-11-10, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Uppfattade det som du skrev att produktionsbolaget sagt att de visste att denna match inte skulle fungera för Magnus var störd typ, men fortsatte ändå. Var kommer den informationen ifrån, eller var det din tolkning att det gick till så...?

Nej det har jag inte skrivit 😂.
Speciellt inte att castingbolaget gått ut och sagt det.
Har du sett alla säsonger? Har du sett annan reality-tv?
Det är inte psykologer som väljer ut deltagarna, det är castare som castar till allt möjligt, Hollywoodfruar, Paradise Hotel osv.
Den informationen är inte svår att hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in