2024-11-02, 06:33
Medlem
Vilken överraskning! Lemarc, den engelsktalande psykologen har bott 8 år i Sverige. Han förstår svenska men pratar engelska i terapisamtalen. Och, han bedriver en matchmaking firma i Stockholm. Nu behöver vi ju inte undra varför han är med. Han gör reklam för sitt företag så klart!

https://www.hant.se/noje/gift-vid-fo...-veta/10443496
Citera
2024-11-02, 07:09
Medlem
HongKungs avatar
Vi har ju sett några bögpar som susat förbi i programmet, men vore det inte dags att få in ett lesbiskt par också...en Carro- och Elsa-typ ihop...det hade säkert skapat "viss" friktion. Eller Lina-typ...eller...
Citera
2024-11-02, 07:55
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HongKung
Vi har ju sett några bögpar som susat förbi i programmet, men vore det inte dags att få in ett lesbiskt par också...en Carro- och Elsa-typ ihop...det hade säkert skapat "viss" friktion. Eller Lina-typ...eller...

Det hade blivit bra TV. Lesbiska par är väl dom som bryter upp relationer mest, så det hade nog blivit fart under galoscherna!
Citera
2024-11-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Elsa är bara en vanlig kvinna. Alla kvinnor är sådär, mer eller mindre.

Upprepar mig varje säsong men kvinnor är endast attraherade av män som de tycker är bättre än dem själva.
En man som är bättre har alternativ och behöver aldrig krypa och söka bekräftelse från kvinnan, för han kan lika gärna få bekräftelse från andra kvinnor(som förmodligen är yngre och vackrare).
Kvinnor provocerar och beter sig dåligt för att testa sin man just för att se var han står och vad hans värde är, om han står över henne drar han en gräns eller ber henne dra åt helvete, står han under henne kommer han försöka rätta sig efter henne trots att hon beter sig dåligt. Gör han det kommer hon skruva upp sina provokationer i hopp om att han vid något tillfälle drar en gräns, gör han aldrig det tappar kvinnan all respekt och attraktion för honom.

Elsa säger att hon har blivit dåligt behandlad i tidigare förhållanden och att Adam är motsatsen till detta.
Vad det betyder är att hon varit med män som struntat fullständigt i att rätta sig efter henne och när Adam kryper för henne visar han att hennes ex-pojkvänner hade högre värde än honom, kontrasten blir så stor att Adam då verkar helt värdelös för Elsa.

Mmm Elsa påminner mig väldigt mycket om fjortisklasskompisar på högstadiet/gymnasiet. Trodde att folk växte ifrån sådant där beteende.

Elsa sa i något avsnitt att hon tror att hon aldrig kommer att bli kär igen. Hon har uppenbarligen blivit heartbroken tidigare och är fortfarande kränkt på grund av detta. Jag förstår inte hur de har tänkt när de matchade Elsa med Adam? Det måste väl finnas ett stort urval av tjejer som sökt till programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vem gjorde det? Ida eller Arvid? Stina? 🤣🤣
Jag följer ingen av dem på instagram så har noll koll.
Filmade inte Arvid och Ida hennes förlossning också och streamade?

Ja, det var Stina som bestämde sig för att filma sig i badkaret med en baddräkt på samtidigt som hon njuter av en provivadrink. Helt normalt.

Tycker att folk har totalt tappat det med sina sociala medier. Kommer se sådär bra ut om några år. Att filma sina barn är en annan sak jag har otroligt svårt för. Skulle inte bli förvånad om Arvid streamade Idas förlossning. Kul att hänga ut den mest privata, intima, vackraste händelsen i livet för alla att sitta och glo på.
Citera
2024-11-02, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Det hade blivit bra TV. Lesbiska par är väl dom som bryter upp relationer mest, så det hade nog blivit fart under galoscherna!

Kanske därför man inte vågar ha såna par, om deltagarna drar försvinner programidén. Svårt att ha folk också som är reserver och ska vara beredda att hoppa in om några lämnar eftersom det är en stor apparat med bröllop etc.
Citera
2024-11-02, 08:20
Medlem
HongKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81

Fast då är väl frågan, främst för terapeuter och psykologer, vem de ska stötta...Vilket dilemma.
Citera
2024-11-02, 08:26
Citat:

Ja det har jag också sagt. Dags att para ihop två likadana istället som förstår varandra. De borde göra en säsong där de matchar tidigare deltagare med varandra. Elsa med Carro. Lina med Anastasia. Socionomen med Golf-Eva. Och så kan Delphine sitta och säga att de ska gosa fast hela kroppen skriker nej. Var öppna nu.
Jim och mössmannen. Arvid och Rosanna. Ida och Agust.
Citera
2024-11-02, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Mmm Elsa påminner mig väldigt mycket om fjortisklasskompisar på högstadiet/gymnasiet. Trodde att folk växte ifrån sådant där beteende.

Elsa sa i något avsnitt att hon tror att hon aldrig kommer att bli kär igen. Hon har uppenbarligen blivit heartbroken tidigare och är fortfarande kränkt på grund av detta. Jag förstår inte hur de har tänkt när de matchade Elsa med Adam? Det måste väl finnas ett stort urval av tjejer som sökt till programmet.

Ja, det var Stina som bestämde sig för att filma sig i badkaret med en baddräkt på samtidigt som hon njuter av en provivadrink. Helt normalt.

Tycker att folk har totalt tappat det med sina sociala medier. Kommer se sådär bra ut om några år. Att filma sina barn är en annan sak jag har otroligt svårt för. Skulle inte bli förvånad om Arvid streamade Idas förlossning. Kul att hänga ut den mest privata, intima, vackraste händelsen i livet för alla att sitta och glo på.

Jag följde Emmy lite men slutade för att hon gjorde reklam för badrumsmattor från Rusta och massa skit.
Citera
2024-11-02, 08:30
Citat:
Fast då är väl frågan, främst för terapeuter och psykologer, vem de ska stötta...Vilket dilemma.

De kommer stötta den som sysslar med psykisk misshandel och säga att den personen är ett offer den andra är ett verktyg för att våga ta emot kärlek igen.
Citera
2024-11-02, 08:40
Nu har jag sett femte avsnittet.
Eller jag har sett Selma-Andreas och Nicklas-Ninni. Dem gillar jag.
Spolade förbi Elsa och Andreas för att jag inte vill kolla på skit, men hann se några sekunder av Elsa när hon ljög om att hon skulle ha varit ett offer i tidigare relationer. Och när hon filmade en bullrig motorväg genom fönstret och uttalade med sin alkis-röst på sin fula dialekt ”Kålla båra! Kålla! Jåg känn inte våra uuutanfööööör Götebörg!”

Den där människan har INTE varit ett offer i tidigare relationer. Narcissister ljuger och framställer sig själva som offret.

Maria Farm är som vanligt på förvarens sida, man eller kvinna.

Hur kan nån tycka att Ninni och Nicklas är tråkiga att se på?!!! De är ju underbara och dessutom sexiga ihop. Don Juan mixad med snäll och förstående kille. Som är vältränad. Han är ett kap. Ninni är som jag föreställer mig alla killars dröm. Liten och nätt och supersöt. Snäll och vettig. Mogen.

Jag tar halvt tillbaka allt jag skrivit om Selma. Halvt. Undrar om en av hennes föräldrar är från Iran? Föräldrar i Asien kan vara väldigt krävande mot sina barn. Hon verkar aldrig ha varit med om att någon låtit henne vara en egen individ förut.
Tror halvt på dem.
Citera
2024-11-02, 08:51
Medlem
HongKungs avatar
Citat:

Jag tar halvt tillbaka allt jag skrivit om Selma. Halvt. Undrar om en av hennes föräldrar är från Iran? Föräldrar i Asien kan vara väldigt krävande mot sina barn. Hon verkar aldrig ha varit med om att någon låtit henne vara en egen individ förut.
Tror halvt på dem.

Jo, hennes mamma bjöd på iransk mat när Andreas var hemma hos föräldrarna. Eller som de sade, persisk.
Citera
2024-11-02, 09:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Som sagt. De har inte filtrerar bort wannabee-influencers.
Snarare tror jag filtrerat fram. Deltagarna de första åren sökte seriöst och blev förbannade på de dåliga matchningarna och sågade experterna och produktionen öppet i media.
Numer rekryterar de bara wannabees så att det blir win-win. Man biter inte den hand som föder en. Drömmarna om kändisskap är större än integriteten.
Och resten kan man gaslighta tills de håller käften och tror att allt är deras eget fel.

Visst filtreras det fram några sådana personer varje säsong och blir de inte matchade mot likasinnade blir det katastrof. Antagligen känner man sig tvungna att ha med några sådana personligheter.

Inget ont om Ninni och Nicklas då de tillsammans med Fredrik och Stina är hela seriens mest perfekta matchning. Jag hade gärna sett fyra sådana par varje säsong men tyvärr dras alldeles för många till drama.

Farmen, Robinson och liknande går ju inte att se längre då de programmen är totalt söndercastade. Vi får hoppas att GVFÖ inte går samma väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in