2024-11-10, 01:05
Medlem
Alltså alla som är SÅ upprörda över hur Elsa eller Magnus beter sig och kallar det mobbning och vidrigt hemskt beteende etc. - hur ser era förhållanden ut, är ni Ninni och Nicklas hela bunten? Jag har mest haft bra förhållanden med vettiga människor men såklart har det sagts småaktiga, egoistiska, etc. saker många gånger åt båda håll, folk är bara människor, blir trötta, tänker på sig själva främst etc. Herregud, give people a break.

Men ja, Magnus ger inget vidare intryck. Hans instagram skriker narcissism, ytlighet och osäkerhet. Säkert har han anmält sig till programmet för att exponera sig själv mer och det är därför han är kvar, för att synas mer, gå på parhelg etc. Problemet för många som är med för att få synas och sen inte gillar sin matchning är att de måste välja mellan att bryta och inte få mer gratisgrejer och TV-tid och att fortsätta vara med i programmet men behöva dras med en person de inte vill vara med... Plågsamt att se när de slopar all sin integritet och väljer det senare...
Citera
2024-11-10, 01:29
Medlem
Tycker tvärtemot de flesta ang Selma tror jag, gillar henne, hon är helt obrydd av att försöka göra sig till på TV. Hon har absolut feta issues med att vara känslomässigt sårbar men denna perfekta match för henne kommer få henne att bli trygg och komma över dem. Men nej, det kommer inte hända över en natt som vissa verkar tycka måste göra om de inte ska döma henne som allt möjligt dåligt. Hur många människor har inte olika issues? Typ alla, så kom igen.

Dock tycker jag att det helt öppna nojandet kring barn bland kvinnor som närmar sig 30 och särskilt i detta program blir ju helt kontraproduktivt. Om det kommer på tal är det helt OK att säga att man tänkt sig barn. Men att hålla på och hetsa om att man måste börja snart och att man måste få ett tydligt svar om den andra vill eller inte innan man kan tänka sig att bli kär i personen - det kommer inte leda till något bra, den andra kommer känna sig illa till mods, pressad och förvirrad.

Det är också helt meningslöst att hålla på och älta om man vill eller inte och försöka bestämma sig så som de håller på. Folk fattar ju inte vad det innebär ändå ochman kan ändra sig fram och tillbaka kring detta så 'beslutet' är inget värt förrän det är dags att slopa skyddet. Även Selma kan säkert mycket väl vela när hon umgås mer med vuxnare vänner, ser hur mycket jobb det är med barn och inser hur låst och fast hon kommer bli, när hon läser på om graviditet och förlossningar mm. Innan ett stabilt förhållande baserar sig tankarna om att man vill ha barn eller inte ofta bara på barnsliga bilder av hur det är, det blir som att fråga tonårstjejer som aldrig varit kära om de kommer vilja gifta sig, de svarar baserat på kärleksfilmer.

I många städer är genomsnitt för förstförderskor uppåt 34 och de flesta som vill bli gravida och bestämmer sig innan 35 blir det och föder friska barn. Det kan man inte tro med tanke på hur vissa hetsar om farorna med att vänta för länge. Visst om man är världens mest barnkära som är 150% säker på att man vill ha minst 3 barn är det nog bra att börja vid 30, men 1-2 barn duger väl åt de flesta. Det är en större uppgift än de flesta inser och det blir bättre uppväxt för barnen om föräldrarna inte är utmattade utan orkar finnas där på olika sätt, orkar hålla på lite regler, inte skärma barnern hela tiden, orka engagera sig lite i läxorna, laga bra mat istället för att bara ta takeaway och ordna med lite aktiviteter som är mer avancerade än TVmys etc. Har inte sett många 3-barns familjer som har de grundläggande grejerna på lplats faktiskt.
Citera
2024-11-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Måste hålla med här. Magnus gav honom skit för att han inte haft något tidigare förhållande, men det märks så jävla tydligt att Hector är tio gånger mer emotionellt mogen än Magnus, som jag misstänker har åtminstone en lättare diagnos av autism. Ingen lätt kille att ha att göra med, och han uttrycker sig precis så trubbigt och osmidigt som är karaktäristiskt för autister.

Hector verkar vara en bra och enkel partner att ha att göra med, och det finns tveklöst bättre homosexuella där ute som han hade kunnat matchas med. "Experterna" tabbade sig verkligen här. De tabbade sig förvisso med Adam och Elsa också, då Elsa är en tjej som behöver en fast hand, och inte det här veliga, svenniga "men vad tycker du om att jag gör såhär?".

Är inget fan av Nicklas och Ninni som personer, men respekt ändå - de verkar passa oerhört bra tillsammans. Kul för dem

Autism är mycket möjligt att skäggisen har men jag tycker mer han känns som en bitter och obehaglig typ. Och det där angående Adam å Elsa, jag tror att produktionen parade ihop dom medvetet för det ska bli drama. Finns alltid något sånt par i andra säsonger som inte alls passar, enbart för att där ska bli action. Hade ”experterna” tagit dit folk som bara passar för varandra så hade det inte blivit ett så kul program förvisso.. För vi alla kan väl vara överens om att det är inte så jättekul och se på turturduvorna Ninni och Nicklas smekande hela tiden
Citera
2024-11-10, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför knölade dom inte på bröllopsnatten?, då kanske Adam hade kunnat släppa den icke magiska upplevelsen när han sedan fick stifta bekantskap med hennes humor...förlåt humör!

Vi alla i tråden var ju övertygade om att det redan hade hänt & att Elsa vart fosterbärande

Jag har aldrig gift mig vid första ögonkastet, men om jag gjorde det så hade jag gjort allt för att svepa tjejen från fötterna och knulla henne galen på bröllopsnatten. Allt därefter blir liksom ett "jaha, varför gjorde vi inte detta när vi gifte oss?", och det hade jag direkt tagit som ett kvitto på att framtiden för förhållandet lever på skakiga ben.

Förstår mig inte på mina svenska bröder till "män" där ute, alltså...
Citera
2024-11-10, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heybundy
Autism är mycket möjligt att skäggisen har men jag tycker mer han känns som en bitter och obehaglig typ. Och det där angående Adam å Elsa, jag tror att produktionen parade ihop dom medvetet för det ska bli drama. Finns alltid något sånt par i andra säsonger som inte alls passar, enbart för att där ska bli action. Hade ”experterna” tagit dit folk som bara passar för varandra så hade det inte blivit ett så kul program förvisso.. För vi alla kan väl vara överens om att det är inte så jättekul och se på turturduvorna Ninni och Nicklas smekande hela tiden

Okej, du har en bra poäng där. +1
Citera
2024-11-10, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Jag har aldrig gift mig vid första ögonkastet, men om jag gjorde det så hade jag gjort allt för att svepa tjejen från fötterna och knulla henne galen på bröllopsnatten. Allt därefter blir liksom ett "jaha, varför gjorde vi inte detta när vi gifte oss?", och det hade jag direkt tagit som ett kvitto på att framtiden för förhållandet lever på skakiga ben.

Förstår mig inte på mina svenska bröder till "män" där ute, alltså...

På vilket sätt skulle det vara till hjälp att ligga på bröllopsnatten?
Citera
2024-11-10, 04:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Duhar levt under en sten. Sjukt att du tycker dig ha insikter. Egentligen är du enkel.

Du är ju inte klok. Att en gammal idol-artist är din referensram för det första, och att du är så otrevlig out of the blue för det andra och tror att alla som inte tänker exakt likadant som du tänker ”fel”.
Citera
2024-11-10, 04:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Samma sak i norska versionen. Mogen herre matchades med gosse. Gossen var betuttad men herren förkrossad.
Har det varit någon svart man med i svenska versionen?

Nej och inte kvinna heller vad jag minns. Men det tror jag bara beror på att det är ett så homogent litet gäng som söker och att bara folk som känner igen sig i de som varit med vill söka.

Sjukt med åldersskillnaden, de sätter verkligen ihop de enda två som söker om det finns några och lurar bägge två att de hittat deras själsfrände.
Citera
2024-11-10, 04:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Sluta hata på Magnus. Så farlig är han inte, folk i denna tråden överdriver något så in i helve#e
Elsa har också fått ta emot alldeles för mkt hat tidigare.

Nej. Men du liknar nog honom själv. Hat är inte vad någon av dem fått, utan helt ärliga reaktioner på sitt beteende mot andra människor.Hat är något annat.
Citera
2024-11-10, 04:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Fast produktionen lär ju inte ha svikit latino med avsikt. De kan ju omöjligt veta innan att skägget inte skulle tända på honom. Att den första castingen avslöjade att det skulle innebära missmatch, vem säger detta? Produktionen kan ju heller garantera att två personer kommer bli kära i varandra.

Naivt av dig att ha missat att castingbolag till reality-tv med flit tar med narcissister kch tussar ihop med väldigt fina människor.
De är ute efter exakt detta, tittare som upprörs. Tror du inte att de visste att Anna Anka var elak när de castade henne till Svenska Hollywoodfruar heller?
Castingbolaget till GVFÖ är helt vanliga dokusåpa-castare, ett externt bolag. Det är de som väljer ut folk, inte några psykologer, så som det marknadsförs utåt.
Och de flesta psykologer hatar programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
Alltså alla som är SÅ upprörda över hur Elsa eller Magnus beter sig och kallar det mobbning och vidrigt hemskt beteende etc. - hur ser era förhållanden ut, är ni Ninni och Nicklas hela bunten? Jag har mest haft bra förhållanden med vettiga människor men såklart har det sagts småaktiga, egoistiska, etc. saker många gånger åt båda håll, folk är bara människor, blir trötta, tänker på sig själva främst etc. Herregud, give people a break.

Men ja, Magnus ger inget vidare intryck. Hans instagram skriker narcissism, ytlighet och osäkerhet. Säkert har han anmält sig till programmet för att exponera sig själv mer och det är därför han är kvar, för att synas mer, gå på parhelg etc. Problemet för många som är med för att få synas och sen inte gillar sin matchning är att de måste välja mellan att bryta och inte få mer gratisgrejer och TV-tid och att fortsätta vara med i programmet men behöva dras med en person de inte vill vara med... Plågsamt att se när de slopar all sin integritet och väljer det senare...

Jag är inte lik Ninni och min man är inte lik Niklas men det finns ingen psykisk misshandel i vårt förhållande, svar nej, och inte i våra vänners förhållanden heller.
Varför tror att majoriteten av tittarna är så förbluffade av deras beteende?
Det är inte av igenkänning. Men du verkar känna igen det och tycker då de beter sig ganska normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av klurafilura
I många städer är genomsnitt för förstförderskor uppåt 34 och de flesta som vill bli gravida och bestämmer sig innan 35 blir det och föder friska barn. Det kan man inte tro med tanke på hur vissa hetsar om farorna med att vänta för länge. Visst om man är världens mest barnkära som är 150% säker på att man vill ha minst 3 barn är det nog bra att börja vid 30, men 1-2 barn duger väl åt de flesta. Det är en större uppgift än de flesta inser och det blir bättre uppväxt för barnen om föräldrarna inte är utmattade utan orkar finnas där på olika sätt, orkar hålla på lite regler, inte skärma barnern hela tiden, orka engagera sig lite i läxorna, laga bra mat istället för att bara ta takeaway och ordna med lite aktiviteter som är mer avancerade än TVmys etc. Har inte sett många 3-barns familjer som har de grundläggande grejerna på lplats faktiskt.

Jag var inte 20 själv när jag fick barn och det var inte svårt för mig, men alla barnmorskor jag har pratat med har bekräftat att många i det åldersspannet du nämner, och över, har svårt.

Du missar också att Selma är singel. Hon vill alltså inte satsa allt på en kille som inte vet om han vill ha barn eller kanske vill vänta 10 år.

Och att barnafödandet globalt har gått ned mycket, i takt med att kvinnor över hela världen väntar längre, har du tänkt på det?
Har du pratat med någon av de många som vill men inte kan och har väntat för länge?

Återigen, det är inte kontraproduktivt. Alex och Jim och Agust var alla klara med att de ville ha barn och de längtade efter det.
Självklart vill Selma som känner likadant matchas med och få känslor för en sån man.
Man kan inte beställa barn och säga ”jag tar det när jag blir 34”. Av många anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Heybundy
Citera
2024-11-10, 04:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja där satte Magnus diagnos på sig själv!
Kränk aldrig en narcissist....

En annan talande skillnad var det där med kyssen. Hector sa att de hade haft en, liten, awkward kyss som inte gick bra, men Hector lastade inte Magnus för det och tänkte att ”Det är så Magnus hånglar”, utan bara ”det här var lite fumligt och inte så bra”.
Men Magnus säger plötsligt framför kameran att Hector har en konstig ”teknik”. Inte en tanke på att han själv var delaktig i att det enda lilla försöket inte var bra.
Citera
2024-11-10, 06:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Den som verkar otrevligast här är ju du. Sådan besserwisser. Idiot

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ok, nu tittat mer koncentrerat, ihop med min tjej vilket alltid ger vidare perspektiv

Sanningen är att ni är obildade idioter.

Sedan har Bohonos skrivit värre inlägg men någon har kanske anmält dem.
Såsom du uttrycker dig bemöter jag aldrig andra i tråden, så sorry, otrevligast är du och Bohonos. Talande att individer utan egen förmåga att resonera inte har något annat att säga i ett diskussionsforum än personangrepp.
Anledningen lär vara något du inte säger, att du är djupt kränkt över något jag sagt som inte handlar om dig, eftersom jag till skillnad från dig argumenterar istället för att skriva skällsord. Men något är det som är extremt känsligt för dig du projicerar för.
✋ till dig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in