Citat:
Ursprungligen postat av
Abelssun
Fast produktionen lär ju inte ha svikit latino med avsikt. De kan ju omöjligt veta innan att skägget inte skulle tända på honom. Att den första castingen avslöjade att det skulle innebära missmatch, vem säger detta? Produktionen kan ju heller garantera att två personer kommer bli kära i varandra.
Naivt av dig att ha missat att castingbolag till reality-tv med flit tar med narcissister kch tussar ihop med väldigt fina människor.
De är ute efter exakt detta, tittare som upprörs. Tror du inte att de visste att Anna Anka var elak när de castade henne till Svenska Hollywoodfruar heller?
Castingbolaget till GVFÖ är helt vanliga dokusåpa-castare, ett externt bolag. Det är de som väljer ut folk, inte några psykologer, så som det marknadsförs utåt.
Och de flesta psykologer hatar programmet.
Citat:
Ursprungligen postat av
klurafilura
Alltså alla som är SÅ upprörda över hur Elsa eller Magnus beter sig och kallar det mobbning och vidrigt hemskt beteende etc. - hur ser era förhållanden ut, är ni Ninni och Nicklas hela bunten? Jag har mest haft bra förhållanden med vettiga människor men såklart har det sagts småaktiga, egoistiska, etc. saker många gånger åt båda håll, folk är bara människor, blir trötta, tänker på sig själva främst etc. Herregud, give people a break.
Men ja, Magnus ger inget vidare intryck. Hans instagram skriker narcissism, ytlighet och osäkerhet. Säkert har han anmält sig till programmet för att exponera sig själv mer och det är därför han är kvar, för att synas mer, gå på parhelg etc. Problemet för många som är med för att få synas och sen inte gillar sin matchning är att de måste välja mellan att bryta och inte få mer gratisgrejer och TV-tid och att fortsätta vara med i programmet men behöva dras med en person de inte vill vara med... Plågsamt att se när de slopar all sin integritet och väljer det senare...
Jag är inte lik Ninni och min man är inte lik Niklas men det finns ingen psykisk misshandel i vårt förhållande, svar nej, och inte i våra vänners förhållanden heller.
Varför tror att majoriteten av tittarna är så förbluffade av deras beteende?
Det är inte av igenkänning. Men du verkar känna igen det och tycker då de beter sig ganska normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
klurafilura
I många städer är genomsnitt för förstförderskor uppåt 34 och de flesta som vill bli gravida och bestämmer sig innan 35 blir det och föder friska barn. Det kan man inte tro med tanke på hur vissa hetsar om farorna med att vänta för länge. Visst om man är världens mest barnkära som är 150% säker på att man vill ha minst 3 barn är det nog bra att börja vid 30, men 1-2 barn duger väl åt de flesta. Det är en större uppgift än de flesta inser och det blir bättre uppväxt för barnen om föräldrarna inte är utmattade utan orkar finnas där på olika sätt, orkar hålla på lite regler, inte skärma barnern hela tiden, orka engagera sig lite i läxorna, laga bra mat istället för att bara ta takeaway och ordna med lite aktiviteter som är mer avancerade än TVmys etc. Har inte sett många 3-barns familjer som har de grundläggande grejerna på lplats faktiskt.
Jag var inte 20 själv när jag fick barn och det var inte svårt
för mig, men alla barnmorskor jag har pratat med har bekräftat att många i det åldersspannet du nämner, och över, har svårt.
Du missar också att Selma är singel. Hon vill alltså inte satsa allt på en kille som inte vet om han vill ha barn eller kanske vill vänta 10 år.
Och att barnafödandet globalt har gått ned mycket, i takt med att kvinnor över hela världen väntar längre, har du tänkt på det?
Har du pratat med någon av de många som vill men inte kan och har väntat för länge?
Återigen, det är inte kontraproduktivt. Alex och Jim och Agust var alla klara med att de ville ha barn och de längtade efter det.
Självklart vill Selma som känner likadant matchas med och få känslor för en sån man.
Man kan inte beställa barn och säga ”jag tar det när jag blir 34”. Av många anledningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heybundy
Autism är mycket möjligt att skäggisen har men jag tycker mer han känns som en bitter och obehaglig typ. Och det där angående Adam å Elsa, jag tror att produktionen parade ihop dom medvetet för det ska bli drama. Finns alltid något sånt par i andra säsonger som inte alls passar, enbart för att där ska bli action. Hade ”experterna” tagit dit folk som bara passar för varandra så hade det inte blivit ett så kul program förvisso.. För vi alla kan väl vara överens om att det är inte så jättekul och se på turturduvorna Ninni och Nicklas smekande hela tiden