2024-11-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Om det är så att Hector var den som först inte kände attraktion för Magnus så undrar jag varför det inte kom på tal när de satt och diskuterade Magnus brist på attraktion för Hector tillsammans med en av psykologerna för något avsnitt sedan.

Såg livesändningen med Hector som länkades här igår och Hector berättade då att han tidigt hade begärt en middag utan kameror där han hade sagt att han saknade omedelbar attraktion (på ett respektfullt sätt som inte generade Magnus publikt). Magnus tog därefter varje tillfälle framför kameran att berätta hur oattraherad han var av Hector. Det säger något om deras respektive karaktär. Man kan faktiskt vara oattraherad utan att konstant trycka upp det i ansiktet på personen. Tror för övrigt att Hector var så chockad över Magnus sätt att uttrycka sig hos sexologen att han tappade ord.

Magnus sa hos sexologen att han skulle börja öppna upp mer för Hector (men någon sådan avsikt hade han helt uppenbart aldrig).

I livesändnigen fick man även veta att förnedringen mot Hector under övningarna var värre än vad som visades – under första övningen lämnade Magnus rummet helt och hållet så Hector satt övergiven medan de andra gjorde övningen för att Magnus inte ens kunde tänka sig att titta på Hector (det var själva övningen).

Att dumpa/avvisa någon är jobbigt, och de flesta normala människor försöker minimera smärtan för den drabbade. Magnus avvisar och förnedrar Hector rakt genom övningarna och sedan skäller han ut honom som grädde på moset. Så tycker kritiken mot Magnus är befogad, han är onödigt taskig och nedbrytande.
Citera
2024-11-10, 14:18
Medlem
Ja!

Magnus är på tok för principfast om sin integritet, så pass att han struntar i omgivningens mående.

Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Såg livesändningen med Hector som länkades här igår och Hector berättade då att han tidigt hade begärt en middag utan kameror där han hade sagt att han saknade omedelbar attraktion (på ett respektfullt sätt som inte generade Magnus publikt). Magnus tog därefter varje tillfälle framför kameran att berätta hur oattraherad han var av Hector. Det säger något om deras respektive karaktär. Man kan faktiskt vara oattraherad utan att konstant trycka upp det i ansiktet på personen. Tror för övrigt att Hector var så chockad över Magnus sätt att uttrycka sig hos sexologen att han tappade ord.

Magnus sa hos sexologen att han skulle börja öppna upp mer för Hector (men någon sådan avsikt hade han helt uppenbart aldrig).

I livesändnigen fick man även veta att förnedringen mot Hector under övningarna var värre än vad som visades – under första övningen lämnade Magnus rummet helt och hållet så Hector satt övergiven medan de andra gjorde övningen för att Magnus inte ens kunde tänka sig att titta på Hector (det var själva övningen).

Att dumpa/avvisa någon är jobbigt, och de flesta normala människor försöker minimera smärtan för den drabbade. Magnus avvisar och förnedrar Hector rakt genom övningarna och sedan skäller han ut honom som grädde på moset. Så tycker kritiken mot Magnus är befogad, han är onödigt taskig och nedbrytande.
Citera
2024-11-10, 14:29
Medlem
laymedowns avatar
Jag måste säga att jag tror mycket mer på Elsa och Adam efter senaste avsnittet. Hon har verkligen saker att jobba på, absolut, men tycker samtidigt hon har någon nivå av självinsikt till skillnad från exempelvis Magnus som än idag verkar vara helt ovetande om sina problem.
Paj-paret är ju nästan obehagligt kompatibla med varandra däremot, skulle bli mycket förvånade om de någonsin skiljer sig.
Citera
2024-11-10, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
På vilket sätt skulle det vara till hjälp att ligga på bröllopsnatten?

Hört talas om tradition? Vidare så måste det kännas jävligt konstigt att kalla någon för fru/make och inte ens veta hur det är att knulla med dem. Nej, det hade jag aldrig stått för.

Vill hon inte ligga på bröllopsnatten så är det antagligen bristande attraktion, och äktenskapet är då, i mina ögon, ändå dömt att misslyckas.

Återstår att se hur det slutar, men jag vidhåller att Elsa är en tjej som legat runt och fått smak för bad boys, så nu duger inget annat. 80/20-regeln. Men med tanke på hur hon uttryckte sig i torsdagsavsnittet så har de inte legat än. Jag sätter en röding på att de är skilda inom 6 månader.
Citera
2024-11-10, 14:59
Medlem
Sveppss avatar
Tycker ni som inte har kollat Hectors live ska göra det.

Det är svårt att förstå hur en människa kan uppföra sig så som Magnus gör. Att ta sig till parhelgen där syftet verkar varit att förnedra Hector är helt obegripligt elakt och dessutom måste det ha varit jobbigt för dem andra deltagarna att tvingas titta på. Snacka om dålig stämning.

Tycker kursledaren (eller sektledaren kanske om man ska gå på Elsas spår &#128514 borde skämmas hon med. Magnus hade ju inga problem med att ljuga henne rakt i ansiktet ”jag tänker ju BARA på hur jobbigt det måste vara för Hector” och hon håller med och skojar lite när alla i rummet har fått bevittna en psykisk misshandel. Varför i helvete åkte Magnus iväg, han var sur och grinig (som vanligt) och jag tvivlar på att han ens tillförde något i gruppen.

När man kollar hans Instagram ser man att han har kompisar som hejar på honom. ”Fina kärleksfulla du ❤️ ” och allt vad det är. Undrar vad de vet som inte vi vet.

Hector är väldigt öppen och det känns nästan som han bearbetar ett trauma. Magnus postar stela bilder på Insta, med en iskall blick förmedlar han hur jävla snygg och bra han anser sig själv vara. Det ska bli intressant när han tar bladet från munnen….eller han kanske aldrig kommer göra det, men någon i hans närhet borde ifrågasätta hur han betedde sig och förklara hur dåligt han fått en annan människa att må.

Han har gjort bort sig totalt, men det tycker nog inte han, han bryr sig inte och skägget sitter kvar och då är ju allt precis så som det ska vara 🤮
Citera
2024-11-10, 15:32
Medlem
Får hoppas det är redigeringen som får Magnus framstå så obehaglig, med elak stirrande blick smekandes sitt fönade skägg. Kunde vara skurken i nästa Bond-filmen.
Citera
2024-11-10, 15:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Kan du avslöja med spoilertag?

Det är redan gjort flera gånger i tråden.
Citera
2024-11-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Får hoppas det är redigeringen som får Magnus framstå så obehaglig, med elak stirrande blick smekandes sitt fönade skägg. Kunde vara skurken i nästa Bond-filmen.

Finns inte på kartan att sådant redigeras fram. Omöjligt att de bara klipper ihop film från skäggsmekande. Det sagda skulle sakna sammanhang av sådant montage
Citera
2024-11-10, 16:08
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addebooii88
Utan att ha kollat upp något, det finns inte så många sannolika utfall.

Hector - Magnus = Ej ett par idag
Adam - Elsa = Ej ett par idag
Nicklas - Ninni = Ett par idag
Selma - Andreas = ?

Troligtvis. Jag tror på Selma och Andreas. Skulle även kunna funka med Elsa och Adam, men troligen inte.
Citera
2024-11-10, 16:09
Medlem
Jösses vad både Hector och Magnus gillar sig själva. Hela deras instagrams består uteslutande av bilder på dem själva. Förmodligen en del av förklaringen till att de inte passar ihop. Två divor som båda vill stå i centrum fungerar inte ihop.

Intressant att alla bögparen genom åren har misslyckats. Min gissning är att produktionen ser två bögar och utgår från att de kommer passa ihop, båda är ju bögar!! När det gäller heteroparen så går man djupare och vill hitta kompatibla personligheter och matchande egenskaper, men för bögarna är det bara ”Vi hittade en annan som också var bög så nu har vi parat ihop er!”.
Citera
2024-11-10, 16:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jösses vad både Hector och Magnus gillar sig själva. Hela deras instagrams består uteslutande av bilder på dem själva. Förmodligen en del av förklaringen till att de inte passar ihop. Två divor som båda vill stå i centrum fungerar inte ihop.

Intressant att alla bögparen genom åren har misslyckats. Min gissning är att produktionen ser två bögar och utgår från att de kommer passa ihop, båda är ju bögar!! När det gäller heteroparen så går man djupare och vill hitta kompatibla personligheter och matchande egenskaper, men för bögarna är det bara ”Vi hittade en annan som också var bög så nu har vi parat ihop er!”.

I det här fallet var båda politiker och dessutom för samma parti men självklart räcker inte heller det.

Sanningen är att urvalet för homosexuella är på tok för litet för ett sådant här program men man vill ändå gärna skohorna in ett sådant par i sann PK-anda.
Citera
2024-11-10, 16:28
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Dom har letat fram den stereotypt homosexuella mannen. Dom som varit i programmet har haft mycket fokus på sig själva. Leta fram en lite mer jordnära person som inte lägger 50% av sin vakna tid på träning, utseende och sociala medier.

2022 fanns Jonas som verkade rätt jordnära, men han var ihopparad med Martin som inte var redo för en relation på 3 livstider typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in