2024-11-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag ser färdigt sista avsnittet nu, noterar att klippteamet fortsatt mobba Niklas och Ninni genom att lägga temat för ’Shrek’ över dem. En annan gång var det temat till Forrest Gump.
Märker att folk har svårt för hur fina de är, och jag tror det är för att det belyser att de själva inte är så fina.
Elsa hade en halvt respektlös vibe mot Ninni på ishotellet och Adam verkade ha svårt för Niklas.
Delphine och Maria såg ut som att de dog lite inombords när prinsessan Ninni kom in i rummet som ett vackert ljus.
Hon är ju bara söt och vacker. Och hon skulle aldrig i hela helvetet välja nån ”190 lång vältränad” man över Niklas, Niklas är hennes själsfrände.

Elsa och Adam däremot, Adam sitter och försöker normalisera att Elsa är som ett ”mörkt moln som kommer över honom” och slukar all energi i rummet och att han ”cyklar enhjuling på lina under kraftiga svängningar”. Det är som att läsa en informationstext om psykisk misshandel.
De fokuserar enbart på fysiskt samtycke under sex i programmet men normaliserar samtidigt psykisk misshandel.
Det är faktiskt värre att vara gift med en person som psykiskt misshandlar en än att vid ett tillfälle ha haft sex utan inre samtycke (men utan att ha lyft ett finger för att uttrycka det).
Det är inte Elsa som är problemet utan Adam själv som av rädsla för henne inte kan få ur sig vad han känner och tänker. Väldigt oattraktivt.
Citera
2024-11-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Där måste jag hålla med, oavsett smak är det längd som flest kvinnor är överens om som utseendekriterie. Det kan t.o.m kompensera för ett inte så attraktivt ansikte.

Men efter att bara haft förhållanden med väldigt (minst 1.90) långa män, och dessa inte var snälla ALLS, förknippar jag inte längd med attraktionskraft längre utan jag inser att det snarare kan vara något som gör mig blind för personens inre egenskaper så den "fetischen" är borta.
Dock- jag är 1.74 och rätt vältränad, en väldigt liten kille funkar inte, jag känner mig som en mamma eller storasyster. Så jag skulle nog sätta någon slags nedre gräns vid typ 1.76?

Fast långbenta fotomodeller väljer ofta korta, feta (rika) män ...
Citera
2024-11-23, 12:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Fast långbenta fotomodeller väljer ofta korta, feta (rika) män ...

Ja och gamla dessutom.

Det är ett fascinerande fenomen!
Citera
2024-11-23, 12:49
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Där måste jag hålla med, oavsett smak är det längd som flest kvinnor är överens om som utseendekriterie. Det kan t.o.m kompensera för ett inte så attraktivt ansikte.

Men efter att bara haft förhållanden med väldigt (minst 1.90) långa män, och dessa inte var snälla ALLS, förknippar jag inte längd med attraktionskraft längre utan jag inser att det snarare kan vara något som gör mig blind för personens inre egenskaper så den "fetischen" är borta.
Dock- jag är 1.74 och rätt vältränad, en väldigt liten kille funkar inte, jag känner mig som en mamma eller storasyster. Så jag skulle nog sätta någon slags nedre gräns vid typ 1.76?
Jag hoppas du skämtar, du kan väl inte ha droppat alla fetischer om det idealare kill-ansiktet till förmån för 190 cm? vilken förolämpning mot alla killar som är 180+ & har ett ansikte värd namnet, då skulle man ju halva inne (+ att kunna föra sig) redan utan nyllet? jag skulle aldrig nöja mig med ett par rätttrogna bröst på ett butterface ens för en puss på pannan

Att alla 4 sötisarna över 190 cm var elaka kan ha varit en olycklig slump dock, eventuellt sitter det inte i generna
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-23 kl. 13:31.
Citera
2024-11-23, 13:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag hoppas du skämtar, du kan väl inte ha droppat alla fetischer om det idealare kill-ansiktet till förmån för 190 cm? vilken förolämpning mot alla killar som är 180+ & har ett ansikte värd namnet, då skulle man ju halva inne (+ att kunna föra sig) redan utan nyllet? jag skulle aldrig nöja mig med ett par rätttrogna bröst på ett butterface ens för en puss på pannan

Att alla 4 gossar över 190 cm var elaka kan ha varit en olycklig slump dock, eventuellt sitter det inte i generna

Det är klart att det inte sitter i generna 🤣🤣 Jag menar bara att jag insåg att längd liksom inte är det viktigaste.
Och ja, de männen jag levt med såg också bra ut i ansiktet, men om två män har varit olika långa har jag tidigare tittat på den långa även om den andra kanske var lite snyggare. Eftersom det var mitt viktigaste utseendekriterie. Detta har som sagt ändrats.
Citera
2024-11-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag ska inte säga att jag känner igen mig i Niklas för det gör jag inte. Jag är betydligt mer känslomässig. Eldigare eller vad man ska säga. Kort stubin. Dåligt tålamod. Mer krass. Mindre romantisk. Men ja, jag faller också i fällan ibland att jag sätter kvinnan på piedestal och inte tar för mig. Dvs jag blir "för snäll".

Tycket dock att det solkar ner hela kvinnosläktet att det ens finns problematik runt att en man kan vara "för snäll".

Citat:
Skilsmässan går igenom om några veckor.

Ja jag ser både positiva och negativa egenskaper hos kvinnor. Ser stor skillnad på min son och min dotter. Min dotter är mer manipulativ. Men hon är jävligt härlig samtidigt.

En man kan inte vara för snäll, det man menar när man säger så är att han saknar integritet, självförtroende, civilkurage eller har en medioker personlighet. Killar som inte vågar stå för sin åsikt, som är konflikträdda och inte står stadigt när det blåser. John som flera har berömt här var just väldigt snäll – det är aldrig där skon klämmer, det är nåt annat man menar.

Egenskaper som du beskriver hos dig (kort stubin, dåligt tålamod, krass) är obehagligt – ditt problem är snarare det än snällhet. Det är inte heller egenskaper som brukar hänga ihop med en man som kallas "för snäll". Reagerar också på ditt uttryck "inte tar för mig", vet inte vad du menar men även det låter obehagligt.

Du ägnar för mycket tid åt att kategorisera istället för att se att alla är individer. Din dotter är inte manipulativ för att hon är tjej, utan för att hon har ärvt och utvecklat just de egenskaperna. Det kunde lika gärna ha varit din son som hade blivit den "härliga och manipulativa".

Som jag skrivit innan verkar du bära på kvinnohat. Om du är mitt i en skilsmässa så kan jag förstå att det kan bli så, men det kommer inte gynna dina framtida relationer att skapa stereotyper kring kvinnor som inte stämmer med verkligheten. Det ger dig en dålig ingång från start.
Citera
2024-11-23, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Såg du hennes kroppsspråk när Niklas var på Ninnis jobb och stod bredvid en 190 vältränad ung snygg man, det där är attraktion, hon gör allt för att dölja det men hela kroppens skriker efter honom det är attraktion så känner hon inte för Niklas hon är trygg det är vad jag ser i hennes ögon kärlek och trygghet inte attraktion

Gifta män kollar på unga snygga tjejer på sitt jobb och på stan. Så varför skulle inte tjejer kunna göra detsamma?
Citera
2024-11-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
En man kan inte vara för snäll, det man menar när man säger så är att han saknar integritet, självförtroende, civilkurage eller har en medioker personlighet. Killar som inte vågar stå för sin åsikt, som är konflikträdda och inte står stadigt när det blåser. John som flera har berömt här var just väldigt snäll – det är aldrig där skon klämmer, det är nåt annat man menar.

Egenskaper som du beskriver hos dig (kort stubin, dåligt tålamod, krass) är obehagligt – ditt problem är snarare det än snällhet. Det är inte heller egenskaper som brukar hänga ihop med en man som kallas "för snäll". Reagerar också på ditt uttryck "inte tar för mig", vet inte vad du menar men även det låter obehagligt.

Du ägnar för mycket tid åt att kategorisera istället för att se att alla är individer. Din dotter är inte manipulativ för att hon är tjej, utan för att hon har ärvt och utvecklat just de egenskaperna. Det kunde lika gärna ha varit din son som hade blivit den "härliga och manipulativa".

Som jag skrivit innan verkar du bära på kvinnohat. Om du är mitt i en skilsmässa så kan jag förstå att det kan bli så, men det kommer inte gynna dina framtida relationer att skapa stereotyper kring kvinnor som inte stämmer med verkligheten. Det ger dig en dålig ingång från start.

Wow. Koka soppa på en spik much?
Citera
2024-11-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Precis så.Minns tjejen som absolut ville ha en lång man,som blev ihopparad men en liten yogakille som var ett huvud kortare.Det fungerade inte.Det må vara ytligt,men man kan inte rå för vad man finner attraktivt och inte. Bra att de börjat lyssna mer på deltagarna nu gällande attraktion.

De två var ändå härliga – Malin tror jag det var. När de fylle-slogs med uppblåsbara penisar var guld. Ville verkligen att de skulle funka, även om man fattade att hon ville ha någon mer traditionell. Tråkigt att de inte intervjuade dem på stora återträffen.

Det var roligare när de tog med något äldre par, det var mer kraft och personlighet i dem – som Elisabeth och damunderklädesmannen. Efter lyckomatchen Sara och John så verkar de blivit mallen för framgång. De har ju försökt köra samma receptet år efter år (ungt par med framåt tjej + snäll och formbar man) .
Citera
2024-11-23, 14:25
Medlem
Citat:
Wow. Koka soppa på en spik much?

Du sänder ut signaler av kvinnohat, om det inte är så du känner så bör du tänka på hur du uttrycker dig. Det är misogynt att hävda att kvinnor som kön skulle vara mer manipulativa än män (det stämmer inte heller). Du skrev även "totala föraktet de visar mot någon de inte tycker duger" där "de" var alla kvinnor enligt dig (detta var en generalisering av kvinnor baserat på Elsas agerande). Du har även skrivit att du tycker kvinnor är äckliga. Kanske skulle du testa män istället om kvinnor är så vidriga?

När jag bemötte dig då så svarade du med "tråkigt att höra att du är fet" så inte förvånad att du slår ifrån dig på liknande sätt nu.
Citera
2024-11-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ja och gamla dessutom.

Det är ett fascinerande fenomen!

Nu får jag passa mig då jag redan är utsedd till en kvinnohatare men fenomenet med att plånbok och berömmelse trumfar precis allt annat är spännande. Har aldrig sett en miljardär som haft svårt att träffa en modellsnygg kvinna.

Eller när en fotbollsstjärna har en flickvän som har några trivselkilon så blir det stort rabalder. Oavsett hur spelaren ser ut själv...

Kolla nästa gång du ser en nyare Porsche Cayenne eller liknande i trafiken, kanske på väg in från Danderyd, så är det i princip enbart skitsnygga kvinnor i dyra kläder.

En rik kvinna kan säkert locka en och annan man men det är ju inte alls på samma sätt.
Citera
2024-11-23, 14:36
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Nu får jag passa mig då jag redan är utsedd till en kvinnohatare men fenomenet med att plånbok och berömmelse trumfar precis allt annat är spännande. Har aldrig sett en miljardär som haft svårt att träffa en modellsnygg kvinna.

Eller när en fotbollsstjärna har en flickvän som har några trivselkilon så blir det stort rabalder. Oavsett hur spelaren ser ut själv...

Kolla nästa gång du ser en nyare Porsche Cayenne eller liknande i trafiken, kanske på väg in från Danderyd, så är det i princip enbart skitsnygga kvinnor i dyra kläder.

En rik kvinna kan säkert locka en och annan man men det är ju inte alls på samma sätt.

Jag tycker fenomenet är både förvånande och sorgligt, men likväl är det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in