Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Kan vi hålla eventuell efterföljande diskussion till just det fetade och den andra frågan och inget annat rörande detta fall?
Är det fetade din uppfattning? Varför tänker du att det är rätt att en MÄ(nästan alltid tjej) berusning ska tas i beaktande (kan aldrig lämna samtycke om hon är full) men en misstänkts berusning aldrig tas i beaktande?
Det var länge sedan jag läste om detta fall men om jag kommer ihåg rätt så höll de på flera timmar, tämligen högljutt från båda håll, hon skrattade och var ovanpå, de tog paus och började igen.
Om jag minns rätt var väl tjejen vältränad och Sverigeelit i någon idrott (var det judo?).Tänker du på våldtäkt när du hör den beskrivningen?
Ja, han var full och kåt. Det framgår av FUP.
För att en förövare har begått ett
brott. Man kan inte skylla ifrån sina
brott på fylla. "Nej, men jag var full, så det var därför jag slog ihjäl den där killen utanför krogen, det kan jag inte straffas för", "nej, men, jag var full så jag behöver inte ta ansvar för att jag körde rattfull, jag kan ju inte straffas för att jag var full och dum och därmed körde rattfull". Det inser du väl ändå? Detsamma gäller våldtäkt, givetvis. Man kan
inte skylla på fyllan när man begått våldtäkt. Man får likt förbannat stå för att man begått något
brottsligt och ska givetvis dömas för det
brott man har begått.
Att vara full och bli våldtagen är dock inget brott. Fulla människor som inte klarar av att ta vara på sig själva, ska man givetvis ta hand om och se till att de inte aspirerar sina egna spyor osv.
Inte våldta! Finns i övrigt ett fall där en ung man däckat i en bil och en kvinna våldtar honom. Hon dömdes för våldtäkten. Det var bara några år sedan. Han skulle givetvis fått ligga utslagen där i bilen
utan att hon skulle få ta för sig av hans utslagna kropp. Han gjorde inget brottsligt. Det gjorde hon.
Ja, de höll på ett tag, han hade vinballe (eller svårigheter med ståndet pga. det var våldtäkt kanske? Inte alls ovanligt att våldtäktsförövare har svårt att få upp den fullt, men han skyllde det hela på målsägande). Och du verkar bara minnas Vi*kings utsaga. Läs FUP och dom igen.
Och? Även män blir våldtagna. Starka män. Så givetvis kan en späd kvinna bli våldtagen (även om hon så skulle vara världsmästare i judo). Tänk till lite.