Citat:
Så fort du nämner Trading och kurser så förstår jag att du kommer förlora pengar.
Alla bitcoiners jag känner som blivit väldigt rika har köpt sakta men säkert år efter år .. och efter 5-10 år så har priset sakta men säkert gått upp helt enkelt.
99% förlorar på "trading" och köpa kurser är 100% förlust.
Att köpa och hodla/vänta är det enklaste man kan göra men ändå det svåraste att ha disciplin till att göra. Många är ute efter dina bitcoin. Många fångas in i altcoin scams, memecoins och andra pyramidspel där de förlorar.
Alla bitcoiners jag känner som blivit väldigt rika har köpt sakta men säkert år efter år .. och efter 5-10 år så har priset sakta men säkert gått upp helt enkelt.
99% förlorar på "trading" och köpa kurser är 100% förlust.
Att köpa och hodla/vänta är det enklaste man kan göra men ändå det svåraste att ha disciplin till att göra. Många är ute efter dina bitcoin. Många fångas in i altcoin scams, memecoins och andra pyramidspel där de förlorar.
Kan hända. Lärde mig basics på yt och hittade som sagt en lärare vars teaching style jag gillade.
Tänkte gå vidare till teknisk analys men BAM! då behövde man köpa hans kurs vilket satte käppar i hjulet för mitt lärande eftersom jag inte var beredd att lägga 26 000 kr. Finns väl andra lärare på yt men gillade att han var övertydlig och aspig.
För mig skulle det vara lätt att hodla. Kanske ska överväga det.
.
Citat:
Den där killen tjänar sannolikt mer på att sälja kurser än sin trading. Köp ingen sån.
Jag kan inget heller utan har bara fyllt på då och då när jag har haft pengar över genom åren. Det verkar ha fungerat bra. Jag kunde inte haft samma utveckling med fonder och aktier i alla fall, även om jag provar lite sånt också. Det går inte lika bra.
Jag kan inget heller utan har bara fyllt på då och då när jag har haft pengar över genom åren. Det verkar ha fungerat bra. Jag kunde inte haft samma utveckling med fonder och aktier i alla fall, även om jag provar lite sånt också. Det går inte lika bra.

Haha, gött! Å bra beslutat av dig!
Det han tjänar pengar på verkar vara att folk köper hans kurs för att lära sig samt se när han live tradar och så sitter folk å tittar å kopierar det han gör.
Kanske ot men kan ni rekommendera en tradingsida? Funkar Webull?