2024-11-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Så fort du nämner Trading och kurser så förstår jag att du kommer förlora pengar.

Alla bitcoiners jag känner som blivit väldigt rika har köpt sakta men säkert år efter år .. och efter 5-10 år så har priset sakta men säkert gått upp helt enkelt.

99% förlorar på "trading" och köpa kurser är 100% förlust.

Att köpa och hodla/vänta är det enklaste man kan göra men ändå det svåraste att ha disciplin till att göra. Många är ute efter dina bitcoin. Många fångas in i altcoin scams, memecoins och andra pyramidspel där de förlorar.

Kan hända. Lärde mig basics på yt och hittade som sagt en lärare vars teaching style jag gillade.
Tänkte gå vidare till teknisk analys men BAM! då behövde man köpa hans kurs vilket satte käppar i hjulet för mitt lärande eftersom jag inte var beredd att lägga 26 000 kr. Finns väl andra lärare på yt men gillade att han var övertydlig och aspig.

För mig skulle det vara lätt att hodla. Kanske ska överväga det.
.

Citat:
Ursprungligen postat av UranusHertz
Den där killen tjänar sannolikt mer på att sälja kurser än sin trading. Köp ingen sån.

Jag kan inget heller utan har bara fyllt på då och då när jag har haft pengar över genom åren. Det verkar ha fungerat bra. Jag kunde inte haft samma utveckling med fonder och aktier i alla fall, även om jag provar lite sånt också. Det går inte lika bra.

Haha, gött! Å bra beslutat av dig!
Det han tjänar pengar på verkar vara att folk köper hans kurs för att lära sig samt se när han live tradar och så sitter folk å tittar å kopierar det han gör.

Kanske ot men kan ni rekommendera en tradingsida? Funkar Webull?
Citera
2024-11-08, 19:36
Medlem
18k bitcoin nettoinflöde till ETF:erna igår! Nytt rekord?

https://www.coinglass.com/bitcoin-etf
Citera
2024-11-08, 19:39
Medlem
Och där passerade vi 77k.
Citera
2024-11-08, 19:43
Medlem
Säljer Saylor idag? MSTR trycks inte riktigt upp idag…än.
Citera
2024-11-08, 20:08
Medlem
Fin bullrun efter valet, frågan är hur många dagar det tar innan det vänder. Nästa vecka lär det ju dippa, frågan blir hur mycket bara. Kan bli rejält. Storspelarna vill ju köpa in sig billigt så hela börsen och rubbet måste ju pressas ner rejält innan megafasen inleds.
Citera
2024-11-08, 20:18
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Säljer Saylor idag? MSTR trycks inte riktigt upp idag…än.

MSTR beter sig såhär ofta. Bitcoinpriset är lite som en magnet som MSTR-priset oscillerar kring.
Citera
2024-11-08, 20:31
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser bra ut än så länge på 4h: https://ibb.co/3sthkSH

Ser fortsatt konstruktivt ut: https://ibb.co/dBZMdHb
Citera
2024-11-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarefreeAlien
Eller hur, jag har bara suttit å tittat på istället för att agerat .

Finns det något svenskt trading community?
Började kolla på Clay Trader på yt för att jag gillar hans teaching style (han förklarar för en som att man har noll hjärnceller, vilket är awesome) men för att få ta del av hans privata kurs behöver man betala 26000 kr vilket satte käppar i hjulet för mig.. Anyways .

Han är en bedragare precis som i princip alla andra tradingaktörer på nätet. Att sälja dyra kurser är givetvis väldigt effektivt dock för att tjäna en massa pengar själv.

Vad de har gemensamt är att de inte kan presentera autentiska nätmäklarutdrag som verifierar att de är vinnande traders.

Tyvärr så lyckas dessa människor bedra folk som är lättlurade.

Den här snubben är solid och har exposat många bedragare: https://www.youtube.com/watch?v=h-czTWrAh2U
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-11-08 kl. 20:45.
Citera
2024-11-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Fin bullrun efter valet, frågan är hur många dagar det tar innan det vänder. Nästa vecka lär det ju dippa, frågan blir hur mycket bara. Kan bli rejält. Storspelarna vill ju köpa in sig billigt så hela börsen och rubbet måste ju pressas ner rejält innan megafasen inleds.

Är inte alls övertygad om en större dipp redan nästa vecka. Vi förefaller vara inne i en fas då mängder av aktörer vill ha exponering mot bitcoin, punkt.

Om man säljer eller blankar i ett sådant läge riskerar man att blott bli ingångslikviditet på en för låg prisnivå. Som sagt snappade ETF:erna upp hela 18k bitcoin igår.
Citera
2024-11-08, 22:11
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
MSTR beter sig såhär ofta. Bitcoinpriset är lite som en magnet som MSTR-priset oscillerar kring.

Instämmer. MSTR rör sig inte alltid som man tror att den ska göra, att det är 6-8 procents skillnad mellan dagshögsta/lägsta är också vanligt.

Det är bara att zooma ut, ta det onda med det goda och konstatera är kursen är upp 323% i år.
Citera
2024-11-09, 01:30
Avstängd
EgoistNs avatar
Sorry Stopp.Belägg.
BTC.D chart är på väg ned. Å det var väntat...
https://www.tradingview.com/symbols/BTC.D/
Citera
2024-11-09, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Är inte alls övertygad om en större dipp redan nästa vecka. Vi förefaller vara inne i en fas då mängder av aktörer vill ha exponering mot bitcoin, punkt.

Om man säljer eller blankar i ett sådant läge riskerar man att blott bli ingångslikviditet på en för låg prisnivå. Som sagt snappade ETF:erna upp hela 18k bitcoin igår.

Historik och erfarenhet i all ära. Tror att bitcoin nu kan vara nära ett genombrott mainstream, inte bara ett kuriosum. Därför jag tror kursen kan gå rejält uppåt. Inte söka tidigare logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in