2024-11-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Ja, nu går folket mycket säkrare på gatorna efter detta massiva fynd

Rättegång för 6 klass V tabletter verkar högst osannolikt.. Men inte förvånad att Sverige lägger flera hundra tusentals kronor på en rättegång på 6 ynka klass V tabletter.. Helt otroligt sjukt när det finns terrorister i multum i landet.. Jag åkte på 45 klass IV tabletter men det las ned.. Dock hittade dom inte ett skit i mitt hem grisarna..
Citera
2024-11-08, 09:24
Medlem
goofers avatar
Den frågan man skall ställa sig är om alla sk "reships" kommer fram?

Om du beställer något från en nätshop och du får en konstig lapp som ser amatörmässig ut och kontaktar säljaren så är de ofta snabba på att skicka en reship, hur många har fått sin reship plockad?

Om reshipsen går fram så är ju frågan om scam redan besvarad...
Citera
2024-11-08, 10:42
Medlem
Märkligt att säljarna fortsätter skicka med samma metod. De kallar det stealth, men det är samma bruna vadderade kuvert som signalerar narkotika.

Förslagsvis så hade man kunnat skicka i små wellpapp-kartonger. Kuvert med vykort. Eller rent av använda sig av Schenker, DHL eller annat alternativ. Bästa vore att varva.

Jag förstår inte heller de som beställer idag med vetskapen om ovanstående. Särskilt om man har olagligheter hemma med tanke på risken för husrannsakan. Jag har lagt ner med detta sedan många år. Både bruk och köpande, dvs.
Citera
2024-11-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Märkligt att säljarna fortsätter skicka med samma metod. De kallar det stealth, men det är samma bruna vadderade kuvert som signalerar narkotika.

Förslagsvis så hade man kunnat skicka i små wellpapp-kartonger. Kuvert med vykort. Eller rent av använda sig av Schenker, DHL eller annat alternativ. Bästa vore att varva.

Jag förstår inte heller de som beställer idag med vetskapen om ovanstående. Särskilt om man har olagligheter hemma med tanke på risken för husrannsakan. Jag har lagt ner med detta sedan många år. Både bruk och köpande, dvs.

Säljarna riskerar inte mer än att förlora kunder.
Nu är det köparna som får ta smällen.
Citera
2024-11-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Säljarna riskerar inte mer än att förlora kunder.
Nu är det köparna som får ta smällen.

Så sant, så länge de har rimlig opsec på sin sida avtalet då. Men samtidigt är försäljare ofta måna om att uppfylla sin del av avtalet för att uppmuntra köpare att konsumera mer. En säkrare leverans hade åtminstone motiverat mig, teoretiskt sett, att våga beställa mer och oftare.

Samtidigt kanske man inte kan utgå från att adidasriddare följer sedvanliga teoretiska marknadsregler.
Citera
2024-11-09, 01:01
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snozken
"Jag" fick ett paket som gick på vift, dök aldrig upp. En husrannsakan fick "Jag" tre veckor efter beställning.
I kuvertet de skickat (Det någon beställt hem till mig) så skulle det vara lappar och Eva.
Polisen sa att de hade hittat ett kuvert adresserat till mig (nu när första förhöret var i november) med vad de misstänkte vara 8.2g Kokain. Visade sig inte vara någon narkotika överhuvudtaget.

Så nu blir det rättegång på ynka 6 imovane de hittade i mitt nattduksbord.
Kul, bra jobbat popo.
Bara att säga att det måste varit nån tjej som glömt kvar dem ifall du inte har det i kroppen vid eventuellt urin/blodprov. Bevisbördan ligger inte på dig och känn dig inte tvungen att svara på frågor. Neka, neka, neka.

Vilken fantastisk insats de gjorde nu när de fick bort 6 zopiklon från gatorna. Jag känner mig så mycket tryggare som medborgare nu.
Citera
2024-11-09, 12:52
Medlem
Citat:
Skumt säger jag men antar oxå att det är en del i en större kampanj med avskräckande syfte (för vem fan erkänner rakt ut i telefon med främmande människa att den är skyldig!). Dit hör ju sannolikt oxå dessa amatörmässiga fjantiga lappar som många fått med sina paket. Jag antar dock att ditt nummer står som offentligt sökbart på någon inställning hos din telefonleverantör så att det är hyfsat lätt att hitta dej på det sättet bara man vet din adress - mitt står som ej sökbart och har alltid gjort sedan jag själv ställde in det så (även om det inte hindrar polisen i en mer seriös utredning MEN då får dom fan ta å IDa sej ordentligt). Såg ytterligare en nu på hushboard som oxå fått samtal. Jag har dock inte mycket erfarenhet alls av polisen så vet eg inte vilka metoder dom kör med i såna här sammanhang. Jag förstår att du blev överrumplad s a s. Jag skulle dock inte utesluta helt att nån jävlas med dej men det är bara min egen tanke om jag skulle få samma typ av samtal (å om personen dessutom vägrar att identifiera sej på ett vettigt sätt).

Nån som kan juridiken får svara mer ingående på det där med ID av polis men rimligen måste polisen IDa sej inom rimlig tid och på begäran.
Hej, jag undrar bara hur du gör ditt nr osökbart? Det finns ju massa sökalternativ, Eniro, mr koll, hitta osv?
Citera
2024-11-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Ja det är så sjukt fan.. Tack vännen.. Ja Kim som en blixt från klar himmel 😳. Knackade på dörren å där va dom suck. Men dom hittade nada här så besvikna blev dom nog 😄.. Men för jävligt att dom får göra så för ett eller två brev för eget bruk av ej tung narkotika..
Blir chockad...Hur gör man då om man har på recept och de finns ju hemma? Beställt nån enstaka gg för jag fått gallkramper och behövt ta av receptmedicin (under utredning sjukvården för det o hoppas få hjälp med dessa viktiga anfall). Trodde inte de fick komma HEM??!!
Citera
2024-11-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
11 månader för en vän från Sthlm till husis samt förhör o ev rättegång. 9 månader för en vän från Lund så ropa inte
hej.

Det kan väl inte varit för en karta Tram antar jag? Lägger de ner resurser på det när det skjuts hejvilt blir man mörkrädd!
Citera
2024-11-09, 15:40
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loll1234
Hej, jag undrar bara hur du gör ditt nr osökbart? Det finns ju massa sökalternativ, Eniro, mr koll, hitta osv?

Jag kan bara svara på hur man gör det på comviq när du registrerat ett nummer hos dom och skaffat inloggning på deras hemsida. Då är det helt enkelt "översikt -> mobil-abb -> nummerinställningar" (där kan man oxå ställa in skyddat nr m m).
Citera
2024-11-09, 16:24
Medlem
Citat:
Jag kan bara svara på hur man gör det på comviq när du registrerat ett nummer hos dom och skaffat inloggning på deras hemsida. Då är det helt enkelt "översikt -> mobil-abb -> nummerinställningar" (där kan man oxå ställa in skyddat nr m m).

Tack, jo jag vet det men då är det bara skyddat NÄR DU RINGER Har man fått ditt efternamn mm så får de ditt nr ju ändå.
Jag tycker det där med 40 piller och den stora grejen hen gör av det låter trolligt...Inte en enda har råkat ut för det så man undrar om det är skrämselpropaganda...
Citera
2024-11-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Dömd blir man efter en rättegång! Så varför skulle du bli dömd för? Ja, du kommer kanske få ett brev som säger att förundersökning är nedlagd pga. brist på bevis eller så blir du kallad på förhör och får förklara skiten igen.

Förstår verkl inte att det SÅ STOR skillnad. Besök av polisen då kan det inte varit benzo? De gör inte så stor grej av det då, för då börjar jag undra var de lägger sitt fokus 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in