2024-10-23, 11:35
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Hört vad? Tror du skall hända? Eller vad oroar dig för?

Alltså att polisen kontaktat mig för frågor eller förhör. Är inte direkt orolig men intressant att höra av andra.
Citera
2024-10-23, 11:38
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaffenKronoberg
Man kan väl alltid ringa och kolla läget med ärendet om man är modig nog?

Saken är att huvudärendet där "mitt" paket hittades tillsammans med flera andra försändelser på en av postens terminaler är nedlagt.

Men det borde teoretiskt sätt inte kunna stoppa polisen från att starta en ny utredning mot mig. Det kommer de inte svara på om jag ringer.

Nog bäst att inte väcka den björn som sover.
Citera
2024-10-23, 11:51
Medlem
Va på förhöret i Måndags, rena skämtet egentligen. Polisen hade ingen aning va det ens va för tabletter dom tagit ju. Visst att dom visste namnet på dom men jag spelade dum å frågade frågor om tab som va e d för tab samt va betyder förteckning IV? Dom visste inte att det va insomning mm.. Hade ingen koll på det överhuvudtaget. Sen tog dom inte mobilen fick inte pissa, frågade inte om krypto mm. Dom hade inte djupt dykt i nått va jag fick veta på förhöret iallafall. Nu får vi se va åklagaren beslutar.
Citera
2024-10-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Va på förhöret i Måndags, rena skämtet egentligen. Polisen hade ingen aning va det ens va för tabletter dom tagit ju. Visst att dom visste namnet på dom men jag spelade dum å frågade frågor om tab som va e d för tab samt va betyder förteckning IV? Dom visste inte att det va insomning mm.. Hade ingen koll på det överhuvudtaget. Sen tog dom inte mobilen fick inte pissa, frågade inte om krypto mm. Dom hade inte djupt dykt i nått va jag fick veta på förhöret iallafall. Nu får vi se va åklagaren beslutar.

Vilken tidsram pratar vi om mellan beslag till husis/förhör?
Citera
2024-10-23, 14:00
Medlem
Västkustskts avatar
Hur ska man göra för att polisen garanterat ska upptäcka försändelsen?
Citera
2024-10-23, 14:07
Medlem
Citat:
Blir inget då du har nekat till allt.
Åklagaren kommer att lägga ner undersökningen.
Citera
2024-10-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Egen erfarenhet:
Ni som väntar på brev städa undan illegala substanser hemma så är det ingen fara.
Blir det husrannsakan så kommer ärendet att skrivas av dagen efter.
Försök till ringa narkotikabrott kan ej bevisas kommer det att stå.

Någon ville ringa och kolla vilket är hur dumt som helst.
Ni vet ju inget om ett förlorat brev, eller hur?
Se bara till att ha städat hemma från ALLA illegala substanser.

Hoppas ni kan sluta vara oroliga nu - Inget kommer hända.

Kan tillägga att jag inte fått hem något från polisen innan, inget brev, nada. Bara dök upp.
Rent hemma och inte påverkad.
Citera
2024-10-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Saken är att huvudärendet där "mitt" paket hittades tillsammans med flera andra försändelser på en av postens terminaler är nedlagt.

Men det borde teoretiskt sätt inte kunna stoppa polisen från att starta en ny utredning mot mig. Det kommer de inte svara på om jag ringer.

Nog bäst att inte väcka den björn som sover.

Fast då är det nedlagt och dom kommer inte göra något mer.
Citera
2024-10-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Vilken tidsram pratar vi om mellan beslag till husis/förhör?

5 månader..
Citera
2024-10-23, 15:26
Medlem
Det är så jädra sjukt att det läggs enorma resurser för ett litet sketet brev med ens namn på som kommer gå under eget bruk.. Jag fattar inte hur våra politiker prioriterar faktiskt. Och att polisen får inkräkta på ens hem för att dom tagit brev hos Postnord lixom. Vi vanligt folk har fan inga rättigheter kvar alls. Att dom kan komma och göra husis typ 1 år efter ett beslag är så sjukt! Sen att ens adress och namn svart listas när man åkte fast en gång och man friats eller undersökningen lagts ned är inte heller ok. Förstår om man blir dömd och fälld mm, då kan man ju få postspärr, men har man friats ska det fan inte finnas skäl att göra så..
Citera
2024-10-23, 15:31
Medlem
Citat:
5 månader..
Beklagar verkligen situationen vännen.
Blev det så att du fick brev från polisen efter beslaget eller kom själva husrannsakan som ett brev på posten?

Har senaste åren beställt som mest en karta Imovan online, samt Ivermectin (läkemedel) som jag glatt gav iväg till vänner i behov, och tidigare aldrig haft några problem.
Men en fd vän som har tillgång till porten och kan dyrka upp låsen måste ha beställt skit då jag fick ett brev för ca 11mån sedan.
Nu brukar jag inget, men det vore överjävligt att bli tillgiven misstake om "försök till ringa narkotikabrott" och få husrannsakan över INGENTING Alltså det är bortom drakoniskt att gå på folk i dessa ärenden.
Citera
2024-10-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Beklagar verkligen situationen vännen.
Blev det så att du fick brev från polisen efter beslaget eller kom själva husrannsakan som ett brev på posten?

Har senaste åren beställt som mest en karta Imovan online, samt Ivermectin (läkemedel) som jag glatt gav iväg till vänner i behov, och tidigare aldrig haft några problem.
Men en fd vän som har tillgång till porten och kan dyrka upp låsen måste ha beställt skit då jag fick ett brev för ca 11mån sedan.
Nu brukar jag inget, men det vore överjävligt att bli tillgiven misstake om "försök till ringa narkotikabrott" och få husrannsakan över INGENTING Alltså det är bortom drakoniskt att gå på folk i dessa ärenden.

Ja det är så sjukt fan.. Tack vännen.. Ja Kim som en blixt från klar himmel 😳. Knackade på dörren å där va dom suck. Men dom hittade nada här så besvikna blev dom nog 😄.. Men för jävligt att dom får göra så för ett eller två brev för eget bruk av ej tung narkotika..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in